1. Forum Libertarian ma swój regulamin.

Jakie filmy ostatnio oglądaliście?

Temat na forum 'Hyde-Park' rozpoczęty przez kr2y510, 1 Maj 2009.

  1. The Silence

    The Silence Well-Known Member

    Posty:
    332
    Polubienia:
    1 826
    Dlatego właśnie prawa autorskie są do dupy.

    Nie podobają się komuś Star Warsy nakręcone przez Johnsona, Lukasa czy kogo tam jeszcze? Nie ma sprawy, możesz założyć swoje studio i nakręcić własne Star Warsy nie martwiąc się o pozwy.

    Na wolnym rynku praw autorskich duże studia w zasadzie konkurowały by ze sobą o to które jest w stanie nakręcić lepsze Star Warsy.
     
    nazimno, tosiabunio i FatBantha lubią to.
  2. FatBantha

    FatBantha sprzedawca niszowych etosów Członek Załogi

    Posty:
    7 358
    Polubienia:
    19 100
    To był mniej więcej mój punkt wyjścia do dyskusji przed laty na temat walki fanów SW z Lucasem o kontrolę nad jego dziełem.

    Był kiedyś taki Amerykanin prowadzący bloga - podejrzewam, że oddelegowany do tej roboty przez Lucasfilm, aby partyzancko reprezentować interesy korpo, który natrzaskał sporo postów o tym, że w kulturze następuje walka twórcy z publicznością o jego dzieło. Chodziło o różne krytyki kolejnych Edycji Specjalnych a facet stał na stanowisku, że reżyser powinien zawsze mieć ostateczny głos w kwestii tego, jak chce, aby wyglądało dzieło, więc może nawet po latach wprowadzać zmiany, które nie podobają się publice, a ta musi zaakceptować jego wizję i nie ma prawa ingerować w cudze dzieła.

    Elementem zapalnym było tak naprawdę środowisko związane z forum https://originaltrilogy.com/. Jeżeli ktoś nie wie, zrzesza ono amatorskich montażystów, którzy tworzą własne fanedity oraz ludzi, którzy ich dopingują, bo podobają się im efekty ich pracy - zazwyczaj interesuje ich ocalenie oryginalnego materiału filmowego różnych wersji Gwiezdnych wojen, miksów audio, wydań na różnych taśmach filmowych. Często kładą łapy na kinowych wersjach (zdobywają na przykład oryginalne nośniki z filmami na szpulach, z kopiami, które były puszczane w jakichś kinach) i starają się zachować materiał, omijając oficjalne kanały. Ja tam znalazłem na przykład miksy muzyki Williamsa niepublikowane nigdzie indziej, brzmiące lepiej niż wszystko wydawane na legalu.

    Środowisko to dzieli się na dwie części. Pierwszą są puryści - skupieni na przywróceniu możliwie najbardziej pierwotnego kształtu tych filmów, sprzed tych wszystkich Lucasowych ingenerencji w wydaniach na VHS, DVD czy Blu-rayach, ale w możliwie najwyższej jakości i rozdzielczości. Tworzą oni coś w rodzaju non-official preservation - przechowania historycznej postaci tych filmów, bez współpracy z Lucasfilmem, który nie jest czymś takim zainteresowany.

    Tworzą swoje wydania na własną rękę, często ingerując w balans kolorów, usuwając sceny dodane w kolejnych edycjach, przywracając oryginalne tempo filmów, żeby ludzie mogli je obejrzeć w takim kształcie, w jakim wchodziły na ekrany kin przed laty.

    Druga część środowiska to w zasadzie ludzie, którzy nie są historycznymi purystami, bo na przykład najbardziej lubią SW w wersji z 1997 roku i chcą wymieniać się akurat taką wersją, albo też doprowadzić do jej remasterowania do wyższych rozdzielczości albo inni eksperymentatorzy, tworzący własne wersje specjalne oparte na swoich zachciankach. Animują po swojemu efekty specjalne, ingerują bardziej w film dorysowując jakieś rzeczy w tle, dodają coś tam od siebie, podkładają inną muzykę lub dopasowują ją inaczej. Trochę jakby pokryklać grafitti w Kaplicy Sykstyńskiej, ale nikt się o to nie obraża, bo w epoce cyfrowej nikomu nie ubywa Starwarsów od pojawienia się czyjegoś nowego subiektywnego miksu - czasami daje to ciekawy efekt, bo oglądasz filmy, które niby znasz, ale jednak nie do końca.

    I ból dupy u tego kolesia poszedł w taką właśnie stronę. Że nie wolno się przecież bawić dziełami innego twórcy, że to przewrotna próba odebrania mu jego własnego dzieła i że to nieszczęście, że obecna technika pozwala praktycznie każdemu bawić się w montażystę, który może wypaczyć nadrzędną wolę artysty. Facet ubolewał nad tym, że publiczność nie liczy się z zamierzeniami Lucasa, tylko robi z jego filmami to co sama uważa za stosowne. Cóż za bezczelność! Komunizm!

    Z tego co pamiętam, to wziąłem go pod włos, bo uznałem rangę Gwiezdnych wojen, uznając że Lucasowi udało osiągnąć się wytworzenie współczesnego mitu, ale później zwróciłem jego uwagę, że mity przynależą do czasów tradycji ustnej. A w tradycji ustnej są przekazywane z pokolenia na pokolenia, ulegają zmianom czy tak jak legendy arturiańskie występują później w wielu różniących wariantach, bo ktoś coś w nich dodał czy odjął, opowiadał po swojemu i nastąpiło rozwidlenie.

    Jeżeli filmy uznać za opowieści, to sam Lucas przecież opowiadał je różnie, bo wprowadzał na przestrzeni lat kolejne zmiany, ostatnio po to, by je dopasować do prequeli, wciskając tam Jar-Jara czy Haydena Christensena. A że publika nie jest już skazana na jego monopol, bo zyskała odpowiednie narzędzia, to może wrócić do poprzedniego wariantu opowieści na własną rękę albo opowiedzieć tę historię po swojemu. Skoro mamy do czynienia z mitem, to trzeba zaakceptować fakt, że mit żyje własnym życiem i twórca traci nad nim kontrolę, bo to żyjąca opowieść całej społeczności utrzymywana głównie w jej pamięci.

    Ostatecznie gość z różnych wysublimowanych argumentów, które mu rozbroiłem, musiał odwoływać się do siermięgi własności intelektualnej i tego, że dziś już tak nie wolno, bo prawo zabrania. :)

    Tak czy inaczej, kiedy Disney odkupił Lucasfilm, ten blog został usunięty.



    https://en.wikipedia.org/wiki/Harmy's_Despecialized_Edition
     
    Ostatnia edycja: 25 Wrzesień 2019
    The Silence lubi to.
  3. Mercatores

    Mercatores Well-Known Member

    Posty:
    163
    Polubienia:
    295

    Latynosi, mimo wysokiej procentowej reprezentacji w skali kraju, maja stosunkowo slabe lobby w Holly i sa latwym chlopcem do bicia juz od lat, to fakt. Filmu jeszcze nie widzialem i nie watpie, ze to co piszesz idealnie oddaje sytuacje na ekranie, ale to chyba juz urok tej serii, ze Rambo potrzebuje czarno-bialych sytuacji bez wiekszych rozterek moralnych.

    W Pierwszej Krwi to byli zli, konserwatywni rednecy i policja naduzywajaca sily; w dwojce zly Wietkong i Rosjanie; w trojce sami zli Rosjanie (plus jeden dobry lekarz); w czesci czwartej turbo zli zolnierze z Birmy, a teraz Meksykanie. W sumie seria jedzie na tym samym motywie, zmienia sie tylko mieso armatnie.


    Oczywiscie liczy sie sposob zaserwowania i nie jestes pierwsza osoba, ktora pisze o tych sprawach (media liberalne placza na maksa w sprawie filmu, co samo w sobie stalo sie reklama dla prawakow), i bardzo mozliwe, ze takie groteskowo zle ukazanie Meksykanow to zabieg celowy - nie oszukujmy sie, slodcy liberalowie raczej na Rambo nie chodza.

    Pojawi sie w dobrej wersji to pozycze z internetu.
     
    wah, nazimno i T.M. lubią to.
  4. Fraans

    Fraans Member

    Posty:
    69
    Polubienia:
    88
    (Tak, wiem że "vice" to lewactwo)
     
    nazimno i kr2y510 lubią to.
  5. Luizy

    Luizy Well-Known Member

    Posty:
    483
    Polubienia:
    1 668
    Deadwood: The Movie produkcja specjalnie dla fanów serialu by dostarczyć im zwieńczenie, którego brakowało. Dużo osób kręci nosem, że:

    "brak fabuły" - nie rozumiem, nie to było celem tej produkcji

    "zbyt ckliwe i optymistyczne" - po przeczytaniu "Pierwszego prawa" Abercrombiego gdzie gęsto od zgorzknienia i nihilizmu jakoś mi to nie przeszkadza.

    Generalnie fajne jako rodzaj wehikułu czasu.
     
    nazimno i kr2y510 lubią to.
  6. FatBantha

    FatBantha sprzedawca niszowych etosów Członek Załogi

    Posty:
    7 358
    Polubienia:
    19 100
    Aha, bo skoro już wspomniałem środowisko originaltrilogy.com, to warto dodać, że ostatnio pojawiły się tam niesamowite projekty bootlegów skanowanych ze szpul 35mm w transferze do rozdzielczości 4K.

    Znajdziecie to pod nazwami:
    4K77 (skończone)
    4K80 (jeszcze nie skończyli)
    4K83 (skończone)

    Każdy z filmów zajmuje ostatecznie coś koło srogich sześćdziesięciu paru gigabajtów i jest najbardziej kinową spośród kinowych wersji - zawierają nawet oryginalną ścieżką dźwiękową stereo z optycznego zapisu oraz łapią całe to ziarno, czasem braki taśmy filmowej, przepalenia, przebarwienia (daje to baaardzo fizyczne doświadczenia obcowania z rzeczywistym filmem, który wygląda tak, jak się po prostu zachował)
    znacząco różnią się pod względem kolorystyki od późniejszych wersji VHS, są bardziej zzieleniałe, z mniej oczojebnymi barwami, więc filmy nie robią wrażenia tak bardzo baśniowych jak w późniejszych edycjach, wręcz przekolorowanych. Ten transfer wygląda jak coś, co się oglądało na dawnych fotosach z filmu, zbliżając się do pociemniałej sepii, co mu dodaje więcej uroku. Tarantino pewnie by propsował, chociaż nigdzie nie ma efektu skończonej szpuli. ;)

    Po prawdzie, to chyba najbardziej ugruntowane w rzeczywistości SW, jakie można zobaczyć i takie przecież wchodziły na ekrany kin i robiły furorę.

    Szkoda tylko, że nie mam projektora, bo do czegoś takiego znalazłby się idealnie!



    Teraz chcę te filmy w wersji 70mm w 8K z nieco mniejszym ziarnem. O ile się w ogóle zachowały, to pewnie też dostanę za parę lat, gdy amatorom z pospolitego ruszenia prościej będzie się edytowało materiały w tak wysokich rozdzielczościach ;)

    TeamNegative1 zrobili świetną robotę. Jest nawet polska ścieżka dźwiękowa z Knapikiem. :D

    Kod:
    *******************************************************************************
                          Star Wars 40th Anniversary Edition
    *******************************************************************************
    --------------------------------------------------------------------------------
                                                                                 
            444444444  KKKKKKKKK    KKKKKKK7777777777777777777777777777777777777777
           4::::::::4  K:::::::K    K:::::K7::::::::::::::::::77::::::::::::::::::7
          4:::::::::4  K:::::::K    K:::::K7::::::::::::::::::77::::::::::::::::::7
         4::::44::::4  K:::::::K   K::::::K777777777777:::::::7777777777777:::::::7
        4::::4 4::::4  KK::::::K  K:::::KKK            7::::::7            7::::::7
       4::::4  4::::4    K:::::K K:::::K             7::::::7            7::::::7
      4::::4   4::::4    K::::::K:::::K             7::::::7            7::::::7  
     4::::444444::::444  K:::::::::::K             7::::::7            7::::::7  
     4::::::::::::::::4  K:::::::::::K            7::::::7            7::::::7    
     4444444444:::::444  K::::::K:::::K          7::::::7            7::::::7    
               4::::4    K:::::K K:::::K        7::::::7            7::::::7      
               4::::4  KK::::::K  K:::::KKK    7::::::7            7::::::7      
               4::::4  K:::::::K   K::::::K   7::::::7            7::::::7        
             44::::::44K:::::::K    K:::::K  7::::::7            7::::::7        
             4::::::::4K:::::::K    K:::::K 7::::::7            7::::::7          
             4444444444KKKKKKKKK    KKKKKKK77777777            77777777          
    
    -------------------------------------------------------------------------------
                                  General Information
    -------------------------------------------------------------------------------
    Type.................: Movie
    
    -------------------------------------------------------------------------------
                                   Video Information
    -------------------------------------------------------------------------------
    Video Format.........: H.265
    Video Bitrate........: 56.6 Mbps (Avg)
    Resolution...........: 3840 x 2160
    Aspect Ratio.........: 2.35:1 (letterboxed to 16x9)
    Size.................: 48.3 GB
    Color................: 10 bit
    FPS..................: 23.976
    Sources..............: 2 x 35mm Technicolor Prints, the Spanish LPP 35mm,
                           some 35mm Eastman reels, 35mm 1997 Special Edition
                           & just a handful of frames from the Official Bluray.
    Genre................: Science Fiction
    Duration.............: 2h 2m (approx)
    
    -------------------------------------------------------------------------------
                                   Audio Information
    -------------------------------------------------------------------------------
    
    Track 01.............: 2.0 DTS-HD-MA (1977 35mm stereo mix - 2018 version) Eng
    Track 02.............: 5.1 DTS-HD-MA (1977 70mm six track mix - 2018 version) Eng
    Track 03.............: 1.0 DTS-HD-MA (1977 35mm mono mix) English
    Track 04.............: 2.0 Dolby Digital German
    Track 05.............: 2.0 Dolby Digital French
    Track 06.............: 2.0 Dolby Digital Spanish (Castilian)
    Track 07.............: 1.0 Dolby Digital Spanish (Latino)
    Track 08.............: 2.0 Dolby Digital Italian
    Track 09.............: 2.0 Dolby Digital Polish (1995 Voice Over)
    Track 10.............: 2.0 Dolby Digital Czech (1992 Dub)
    Track 11.............: 3.0 Dolby Digital (1993 laserdisc Audio Commentary - 2018)
    Track 12.............: 2.0 Dolby Digital (Isolated Score - 2018 version)
    Track 13.............: 2.0 Dolby Digital (Commentary For Visually Impaired) Eng
    Track 14.............: 2.0 Dolby Digital 1985 Stereo Remix
    Track 15.............: 2.0 Dolby Digital 1993 Stereo Remix
    
    (Special thanks to hairy_hen and Schorman)
    
    -------------------------------------------------------------------------------
                                   Subtitles Information
    -------------------------------------------------------------------------------
    
    SUBTITLES can be found in SRT folder
    
    ----------------------------------------------------------------------------
    |                            LANGUAGES INCLUDED                            |
    ----------------------------------------------------------------------------
    | English                Brazilian Portuguese   Persian/Farsi    Swedish   |
    | English SDH            European Portuguese    Polish           Bulgarian |
    | Mandarin/Simplified    German                 Thai             Danish    |
    | Mandarin/Traditional   Indonesian             Ukrainian        Hebrew    |
    | Cantonese              Malay                  Romanian         Finnish   |
    | American Spanish       Japanese               Dutch            Norwegian |
    | Castilian Spanish      Italian                Croatian         Slovenian |
    | French                 Korean                 Hungarian        Estonian  |
    | Arabic                 Vietnamese             Greek            Icelandic |
    | Russian                Turkish                Czech                      |
    ----------------------------------------------------------------------------
    
    
    All subtitles are from "Project Threepio v10.0"
    
    -------------------------------------------------------------------------------
                                   Post Information
    -------------------------------------------------------------------------------
    
    Posted to............: PRIVATE
    Release Date.........: September 7th 2018
    
    -------------------------------------------------------------------------------
                                     Release Notes
    -------------------------------------------------------------------------------
    
    The goal of Project 4K77 is simply to create a version of the 1977 Pre-Special
    Edition version of Star Wars that will look good on a 4K television or monitor.
    
    Scanned, cleaned and rendered at 4K, the material is sourced primarily from two
    original 35mm Technicolor prints, with additional material taken from the 35mm
    Spanish LPP, a 4K scan of a 1997 Special Edition print, some Eastman reels, and
    just a handful of frames from the Official Blu-Ray when missing frames could not
    be sourced from anywhere else.
    
    Versions of the project include 1080p and 4K renders with and without digital
    noise reduction. These are titled as follows:
    
    Star.Wars.4K77.2160p.UHD.no-DNR.35mm.x265-v1.0  
    Star.Wars.4K77.2160p.UHD.DNR.35mm.x265-v1.0     <- This version
    Star.Wars.4K77.1080p.no-DNR.35mm.x264-v1.0
    Star.Wars.4K77.1080p.DNR.35mm.x264-v1.0
    
    All material has been GOUT-synced, meaning it is compatible with muxing in
    your favorite GOUT-synced audio and subtitles, if they aren't already included.
    
    Additional information about the project can be found here:
    http://www.thestarwarstrilogy.com/page/Project-4K77
    
    Plans for potential future updates:
     
    * A Blu-Ray ISO has been discussed for a more standard movie-watching experience
      which will include a disc menu, alongside additional content and bonus
      features.
     
    * Since the dynamic range of the scanned film exceeds that of standard
      televisions, there is potential for a future HDR release. The team is working
      hard to produce an HDR version as our understanding of the encoding
      requirements evolve - stay tuned.
    
    None of these plans are guaranteed. This may be the only released version.
    
    The included playlist should work with VLC Player, and play all the files in order.
    UK Viewers would see the BBFC card at the beginning, while US viewers would see
    the MPAA sign at the end. Here you get both by default, but you can edit the
    playlist in any text editor to suit your needs...
     
  7. wah

    wah Well-Known Member

    Posty:
    933
    Polubienia:
    4 133
    Krzysztof Krauze. Na każdy Jego film zawsze czekałem. Szkoda - już nie będzie na co czekać.
    "Dług" z roku 1999.
    Przeżycia Sikory i jego wspólnika. Historia wydarzyła się naprawdę. Pytanie - co my byśmy zrobili, a czego nie będąc w takiej czy podobnej sytuacji? Tym, którzy nie widzieli jeszcze, polecam - warto zobaczyć.

     
    Ostatnia edycja: 5 Październik 2019
  8. pawel-l

    pawel-l Ⓐ hultaj

    Posty:
    1 834
    Polubienia:
    6 532
    Nie widziałem filmu "Joker" ale ta opinia mnie bardzo zachęciła.
    Przy okazji polecam autora. Przegląd wiadomości ze świata nauki i kultury na wysokim poziomie.

    "...jest doskonały we wszystkich głównych wymiarach jakości filmowej, w tym dramacie, scenariuszu, charakteryzacji, przedstawieniach, zdjęciach, kolorze, muzyce i innych, nie wspominając już o osadzonych odniesieniach filmowych.

    Ale tutaj jest haczyk: to najbardziej anty lewicowy film, jaki kiedykolwiek widziałem. Całkiem wyraźnie przedstawia egalitarny instynkt jako rodzaj barbarzyńskiego gwałtownego atawizmu i jest zdecydowanie krytyczny wobec Antifa i powiązanych z nim ruchów, pokazując je jako reprezentujący dosłowny koniec cywilizacji. Tylko bogaci są szlachetni, wytworni i słuszni. Jeśli chodzi o przestępczość, prawo i porządek, jest on prawicowy w takim sensie jak „Życzeniu śmierci” z lat siedemdziesiątych, jakkolwiek jest też przeciwko broni."
    https://marginalrevolution.com/marginalrevolution/2019/10/the-joker.html
     
    nazimno i FatBantha lubią to.
  9. The Silence

    The Silence Well-Known Member

    Posty:
    332
    Polubienia:
    1 826
    Ja film obejrzałem i mogę się wypowiedzieć.

    Zgadzam się z autorem na temat wybitności technicznych tego filmu. Natomiast zdecydowanie nie nazwałbym Jokera anty-lewicowym.

    Przemiana Arthura jest rozpoczęta zamknięciem publicznej placówki psychiatrycznej, w której główny bohater się leczył ze względu na brak funduszy. Przekaz w tym wątku jest jasny - to państwo powinno zajmować się zdrowiem psychicznym obywateli.

    Bogaci natomiast są przedstawieni jako fałszywe i wyrachowane skurwysyny żyjące we własnej bańce i oderwane od problemów normalnych ludzi. Ich twarzą jest Thomas Wayne, który w zasadzie jest kimś w rodzaju Donalda Trumpa z Gotham (wpływowy przedsiębiorca zabiegający o urząd polityczny rzucający kontrowersyjnymi wypowiedziami w mediach) Są też trzej panowie z Wall Street, którzy inicjują agresję w metrze i zostają za to odstrzeleni przez Jokera.

    Generalnie to miałem wrażenie, że reżyser momentami sam sobie zaprzecza. Z jednej strony krytykuje poprawność polityczną w rozrywce a z drugiej mówi, że nabijanie się z porażki innych jest skurwysyństwem i nie powinno się tego robić.
     
    pawel-l i wah lubią to.
  10. libertarianin.tom

    libertarianin.tom akapowy dogmatyk

    Posty:
    2 601
    Polubienia:
    5 706
    Koreanski "Rough Cut" z 2008. Fajny dramat kryminalny o kreceniu filmu akcji i zatrudnieniu prawdziwego gangstera do roli villaina:

     
    wah lubi to.
  11. szeryf17

    szeryf17 "No reason it's a good reason"

    Posty:
    605
    Polubienia:
    1 785
  12. from_my_cold_dead_hands

    from_my_cold_dead_hands Member

    Posty:
    32
    Polubienia:
    39
  13. from_my_cold_dead_hands

    from_my_cold_dead_hands Member

    Posty:
    32
    Polubienia:
    39
    "Hymn" Ayn Rand w komiksowej wersji
    Książka też jest fajna
     
    Luizy i wah lubią to.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.