1. Informujemy, iż na naszym forum korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z forum, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę Prywatności
  2. Forum Libertarian ma swój regulamin.

Wygryw challenge Ciek vs aluzci vs mikioli

Dyskusja w 'Inicjatywy wolnościowe' zaczęta przez mikioli, 12 Luty 2017.

  1. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    402
    Otrzymane Polubienia:
    374
    Jaka kolaboracja z okupantem własnego ciała... Słabe.
     
  2. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    811
    Otrzymane Polubienia:
    1 546
    Trening brzucha? Chyba tylko nooby i kulturyści to robią, a nie poważni ludzie chcący być silniejsi ;)

    Stary dziad - wieloletni właściciel siłowni - mocno masakruje fizjoterapeutów marnujących czas swoich klientów w siłowni na trening brzucha.
    Core Stability Training (Audio Only)

    Zamiast tego dużo produktywniej spędzicie czas w siłowni wykonując tradycyjne ćwiczenia ze sztangą stojąc na stopach - one też rozwijają gorset mięśniowy na korpusie w tym mięśnie brzucha.
    wyciskanie sztangi nad głowę - overhead press - The Press with Brent Carter. Starting strength dodaje do tego ruch biodra, co wyraźnie zwiększa zaangażowanie mięśni brzucha.
    martwy ciąg - deadlift
    przysiad - squat

    Ogólnie polecam "Starting Strength".

    Athlean można sobie posłuchać bardziej pod kątem czego nie robić, by się nie uszkodzić.
     
    Last edited: 18 Marzec 2018
    wah, deith, xawas and 2 others like this.
  3. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    402
    Otrzymane Polubienia:
    374
    Właśnie o to chodzi żeby dobierać metody do swojego poziomu. I nie każdy potrzebuje i celuje w trening siłowy, a na początku nie powinien. Próbuje skorygować sylwetkę, więc dopóki jej mniej więcej nie naprawie i odpowiedniej diety nie wdroze to rzucanie się na zelastwo byloby marnowaniem czasu. Jesli wytrwam w postanowieniu to w końcu ciężary też włączę, ale nie ukrywam, że bardziej interesuje mnie ogolna sprawność i zrównoważenie ciala niz to jaki ciezar moge unieść. Takze z pewnością jestem noobem i blizej mi do kulturystyki "turystycznej", niż hardkora z siłowni. Mnie to odpowiada na te chwilę.
     
    inho likes this.
  4. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    811
    Otrzymane Polubienia:
    1 546
    Rippetoe wśród swoich klientów miał ludzi po 60-tce, którzy nigdy nie trenowali sztangą. Z powodzeniem nauczył ich podstaw treningu siłowego. Nie mówię, że każdy może ćwiczyć siłowo, ale większość osób którzy mówią, że nie mogą - mogą, a nawet im by to mogło pomóc.
    Dlaczego uważasz, że trening sztangą nie może korygować postawy? Mi np wiosłowanie pomogło na postawę, w szczególności "T-Bar Row".

    Zwiększenie siły nie zwiększy sprawności? Co to za herezje? To się kupy nie trzyma.
     
    wah, deith, xawas and 3 others like this.
  5. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    402
    Otrzymane Polubienia:
    374
    OK. Zbyt pochopny wniosek wyciągnąłem.

    Nic takiego nie napisałem.
     
  6. tolep

    tolep ChNiNK! ChP!

    Posty:
    6 869
    Otrzymane Polubienia:
    10 783
    Dobra, teraz pytanie do kolegów co to niejedną ławeczkę już dupą wytarli.

    Człowiek o wzroście powiedzmy 192, schudł ze 127 kg do 97 kg w dwa lata. Bez żadnych ćwiczeń, po prostu ograniczeniem pieczywa i słodkich napojów i randomowymi trującymi wspomagaczami z neta.

    Pytanie brzmi: w jaki sposób minimalnym wysiłkiem (w tym organizacyjnym) doprowadzić się do tego, żeby nie wyglądać jak flak który schudł 30 kg, tylko w miarę normalnie. Nie chodzi o jakąś rzeźbę, bicki, kaloryfery. Nawet nie chodzi o dalsze zrzucanie wagi. Mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi. Rekreacyjna jazda na rowerze po okolicach wystarczy? Tylko bez biegania, pliz.
     
  7. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 067
    Otrzymane Polubienia:
    3 605
    Skalpel.
     
    wah, inho and Jaranek like this.
  8. tolep

    tolep ChNiNK! ChP!

    Posty:
    6 869
    Otrzymane Polubienia:
    10 783
    Haha. Tam jest napisane dwa lata a nie dwa miesiące
     
  9. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    811
    Otrzymane Polubienia:
    1 546
    @tolep rób planki. Nawet Mark 1 kwietnia zmienił zdanie o plankach i innych ćwiczeniach na brzuch.

    Rippetoe_side_plank.jpg

    Ripp side plank
     
  10. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    402
    Otrzymane Polubienia:
    374

    Nie znam się, dlatego się wypowiem. Co uważasz za minimalny wysiłek? Ile czasu i siły chcesz na to przeznaczyć?

    Schudłeś i utrzymujesz wagę z "mniej więcej" dobrą dietą czy obecnie nie stosujesz diety?

    Możesz robić deskę na boku i normalnie. Kiedy bez problemu wytrzymasz 1,5 minuty to spróbuj dołączyć do niej skręty tułowia w stronę ręki podtrzymującej. Najfajniej będzie kiedy wybierzesz sobie kilka ćwiczeń, który będą stałym zestawem oddziałującym na całe ciało, a nie tylko jedną partię mięśni w jednym zakresie ruchu czy wysiłku. Deska, skakanka, drążek, pompki i coś jeszcze na brzuch i plecy oprócz deski. Kilka powtórzeń w kilku podejściach 1-3. Całość skondensowana w 15 minutach dziennie, które możesz wydłużyć z czasem o ilość podejść i powtórzeń do danego ćwiczenia.
    Można też ćwiczyć przy okazji robiąc inne rzeczy np. kiedy chodzisz po schodach to wchodź co drugi stopień zwracając uwagę na napinanie zadka, a czasem możesz sobie spróbować wbiec gdzieś.
     
  11. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 067
    Otrzymane Polubienia:
    3 605
    OSTROŻNIE!
     
  12. inho

    inho Well-Known Member

    Posty:
    1 257
    Otrzymane Polubienia:
    2 445
    Ugryzę to trochę z innej strony niż same ćwiczenia. Ogólna masa zależy od średniego stosunku dostarczanych kalorii do zużywanych kalorii na dobę.

    Jeśli systematycznie dostarczasz więcej kal niż zużywa organizm, to zbierasz masę.
    Jeśli dostarczasz średnio tyle, ile zużywasz to będziesz trzymać masę.
    Jeśli dostarczasz mniej energii niż zużywasz, to mózg zarządza dobranie deficytu z tkanek tłuszczowej ale też mięśniowej.

    Osoby z nadwagą zazwyczaj mają całkiem niezłe mięśnie pod tłuszczykiem więc jeśli nie chcesz ich stracić, to musisz w trakcie redukcji stymulować mięśnie, żeby mózg miał sygnał, że są potrzebne i żeby minimalizował ich utratę. Teraz trzeba zadać pytanie, co to dla ciebie znaczy minimalny wysiłek... ;)

    Absolutnie minimalny wysiłek, to dostarczać mniej kalorii niż zwiększać zużycie, a najłatwiej to zrobić ograniczając węglowodany ze śmieciowego żarcia.

    Jeśli nie chcesz sflaczeć, to nie obejdzie się bez fizycznego obciążania mięśni. Tu musisz zdecydować, jaką formę akceptujesz i co dla ciebie oznacza mały wysiłek. 15 minut aerobów dziennie to może być mały wysiłek, ale wpływa raczej na większe spalanie niż obciążanie mięśni. Zamiast tego możesz raz, czy dwa razy w tygodniu na godzinę przejść się na siłownię i zrobić po parę serii deadliftów, przysiadów i ławeczki. Czy to jest mały czy duży wysiłek - zależy jak na to patrzeć.

    tldr: Deficyt kaloryczny + regularne, krótkie ale intensywne (ciężkie) obciążanie mięśni.
     
  13. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    811
    Otrzymane Polubienia:
    1 546
    Nie da się połączyć tych trzech cech: bardzo krótki czas spędzony na treningu, niskiej intensywności i sensownych wyników. Musisz wybierać max 2. Ja proponuję odrzucić niską intensywność.

    Wybrałem nawet ćwiczenie: 20 przysiadów w wersji Widowmakers. Treningu raczej nie da się skrócić bardziej.

    Najpierw rozgrzewka.

    Potem bierzesz sztangę z ciężarem, którym możesz zrobić ok. 12 przysiadów. Jeśli jesteś w stanie zrobić jeden przysiad ze 100 kg masy sztangi to będzie w przybliżeniu 60 do 67 kg.
    Robisz 10 przysiadów z tym ciężarem, ale nie odkładasz sztangi. Oddychasz kilka sekund i robisz kolejne 2 przysiady. Potem oddychanie przez kilka sekund i po 1 albo 2 przysiady próbujesz dokończyć ćwiczenie aż do 20 przysiadu.

    Widowmakers: The Squat Workout That Will Leave You Wishing You Were Dead
     
  14. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 067
    Otrzymane Polubienia:
    3 605
    @tolep

    Wytłumacz jak wygląda flak który schudł 30 kg? Nie wiem po czym, poza luźną skórą, można wizualnie stwierdzić, że ktoś się odchudził, dlatego nie rozumiem twojego problemu.
     
  15. xawas

    xawas Guest

    Prawidłowo mierzysz ciśnienie? Technika pomiaru dla mężczyzn jest prosta - dla uzyskania wiarygodnego wyniku podam obrazkową instrukcję :

    [​IMG]

    Dopiero teraz wynik będzie miarodajny.
     
    Slavic, wah, Max J. and 1 other person like this.
  16. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    402
    Otrzymane Polubienia:
    374

    Kiedy wchodzę do gabinetu to zawsze mam nadzieję na takie badanie. Niestety, w 99,99% przypadków za biurkiem jest standardowa piguła, więc nie ma szans na wiarygodny wynik :-(
     
  17. tolep

    tolep ChNiNK! ChP!

    Posty:
    6 869
    Otrzymane Polubienia:
    10 783
    Kiedyś w nocnej aptece obsługiwała mnie (przez okienko) pani magister w majtkach i kitlu :)
     
    Max J. and Antoni Wiech like this.
  18. xawas

    xawas Guest

    Pechowiec? - myślałem, że szczęściarz jakich mało;)
     
  19. aluzci

    aluzci Well-Known Member

    Posty:
    3 804
    Otrzymane Polubienia:
    6 326
    Przez ostatnie pół roku przytyłem aż 8 kilogramów... przyczyny są złożone, ale już zacząłem walkę o powrót do normalności. Codziennie się ważę i mam zamiar biegać 4 razy w tygodniu. Na razie przebiegłem 6 km. Do końca miesiąca chciałbym ważyć najwyżej 85 kilo a do końca czerwca maksymalnie 78 kg. To jest mój osobisty challenge.

    Waga.png
     
    ernestbugaj, wah, xawas and 2 others like this.
  20. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 067
    Otrzymane Polubienia:
    3 605
    Plan schudnięcia 14 kg w 2 miesiące to nie wygryw challenge, lecz triumf ignorancji.
    Nadmiernym deficytem kalorycznym rozwalisz sobie układ hormonalny na kilka lub kilkanaście miesięcy, a większość z utraconej masy stanowić będzie nie tłuszcz, tylko mięśnie i woda. Później czeka cię efekt jojo.
     
    xawas, wah, tomky and 2 others like this.

Udostępnij Tą Stronę