Wygryw challenge Ciek vs aluzci vs mikioli

ckl78

Well-Known Member
1 576
1 753
By chudnąć, wystarczy chodzić. 10 sposobów na 20 tysięcy kroków.


Większość Polaków nie wykonuje nawet 5 tys. kroków dziennie. Ci pracujący na stanowiskach biurowych czy też zatrudnieni jako kierowcy, czasem nie robią nawet 2 tys. kroków.

Jeden ze światowych ekspertów w dziedzinie chodzenia, szwedzki fizjoterapeuta Anders Raustorp, w wielu badaniach i publikacjach sprawdzał, jak konkretna ilość kroków przekłada się na określony cel. Z jego rekomendacji wynika, że w przypadku mężczyzn w wieku do 50 lat – jeśli nie chcą tyć – dzienny dystans powinien wynosić średnio 12 tys. kroków, natomiast dla panów po pięćdziesiątce – 11 tys.

Z kolei dr Dale Esliger, kinezjolog z Loughborough University (Wlk. Brytania), gdzie zajmuje się badaniami pomiaru aktywności fizycznej, radzi, że jeśli dorosły człowiek pragnie zrzucić wagę, musi mierzyć w cel na poziomie 16-18 tys. kroków dziennie. I to poza wykonywaną od czasu do czasu i nie wymagającą żadnych ćwiczeń aktywnością, jak prace domowe czy pielęgnowanie ogródka. Jeśli natomiast prowadzi się typowo siedzący tryb życia, trzeba pomyśleć nawet o 24 tys. kroków. To dystans około 16 km.

Ile kalorii można spalić w czasie chodzenia? Przy powolnym spacerze spalasz ok. 200 kcal w ciągu godziny, a bardzo szybki marsz to już nawet ok. 500–600 kcal.


 

Hitch

3 220
4 839
Jest to wskaźnik, który jako-tako-też-raczej-słabo można zastosować przy ogólnej populacji, ale w jednostkowych przypadkach to jest bzdura do kwadratu.

Niska, ale pulchna (żeby nie powiedzieć spasiona) kobieta będzie miała prawidłowe BMI, a koleś mierzący 180 cm, ale napierdalający na siłce od lat, sto kilo mięśni według BMI ma nadwagę.

Najlepiej sobie sprawić porządną wagę, która mierzy procentowo zawartość tłuszczu, kości, wody i mięśni.
 

ckl78

Well-Known Member
1 576
1 753
Wszędzie tylko ten kult zbijania wagi, tysiące diet cudów, suplementy, artykuły, ćwiczenia.
Najlepsza jest aktywność rowerowa - spada waga i ciśnienie. I zwiększa się poziom serotoniny xD.
Jadąc na rowerze z prędkością 20 km/h można spalić około 550 kcal na godzinę, zaś z prędkością 30 km/h - około 850 kcal.
Najlepiej zacząć od 15km/h i zachować tętno zgodnie z wiekiem- dla 40 lat od 110 do 140.
 
Do góry Bottom