1. Forum Libertarian ma swój regulamin.

Wygryw challenge Ciek vs aluzci vs mikioli

Temat na forum 'Inicjatywy wolnościowe' rozpoczęty przez mikioli, 12 Luty 2017.

  1. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    840
    Polubienia:
    1 675
    Nie napisałem, że każdy. Są ludzie, którzy bardziej zwracają uwagę na stronę wytrzymałościową i wtedy powinni się skonfrontować ze stosownymi wynikami dla np biegania. Mimo wszystko odrobina trening oporowego może się przyniczynić nawet u nich do poprawy wyników i mniejszej ilości kontuzji, więc warto sobie dodać ćwiczenia ze sztangą jako akcesoryjne.

    Co do konkretnych wartości to wiadomo, że są odrobinę arbitralne. 250% jest osiągalne dla mężczyzn, ale rzeczywiście trzeba bardzo ciężko trenować, w pewnym momencie organizm przestaje zwiększać siłę przy prostym treningu (a w zasadzie nie będzie w stanie się regenerować tak szybko) i zwykle trzeba dodać różne wariacje ćwiczeń, ewentualne akcesoryjne i zmieniać intensywność.
    100% masy ciała jest jednak zbyt łatwe, wręcz banalne, więc co to za wyzwanie?
    150% to wartość, do której trzeba w miarę sensownie trenować, ale też nie trzeba jakoś zbytnio komplikować treningu, by ją osiągnąć i czasem można zrobić sobie trochę krótszy trening z różnych przyczyn, a i tak powinno się dotrzeć do celu.
     
    wah, xawas, Max J. oraz 1 użytkownik lubi to.
  2. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 191
    Polubienia:
    4 335
    <citation needed>

    Nie uważam by tego typu trening niósł większe zagrożenia niż trening typu kulturystycznego. Sądzę, że autor napisał to nie dlatego, że uznaje tego typu plan za niebezpieczny dla osób niewytrenowanych, lecz ponieważ uznaje go dla nich za nieoptymalny. Jeśli ktoś się przetrenuje to nie będzie w stanie wykonać ćwiczenia na kolejnym treningu. Niska intensywność nie grozi rabdomiolizą, jak w treningach obwodowych typu crossfit.

    Również początkujący, zwłaszcza zupełnie początkujący, mogą prowadzić treningi siłowe każdego dnia, właściwie to kilka/kilkanaście razy każdego dnia. Pisał o tym słynny Paweł Caculin (w transkrypcji angielskiej: Pavel Tsatsouline), nazywając taki trening "smarowaniem gwintów" ("grease the groove") i pod tą nazwą jest on najbardziej znany.

    https://www.strongfirst.com/greasin...er-of-frequent-perfect-sub-maximal-easy-reps/
     
    Hitch lubi to.
  3. inho

    inho Well-Known Member

    Posty:
    1 380
    Polubienia:
    2 818
    Chyba adresujemy swoje wypowiedzi do różnych grup odbiorców. Jeśli ktoś planuje poważny trening kulturystyczny, to to forum raczej nie jest najlepszym źródłem informacji. Tutaj ludzie próbują zrzucić parę kilo, poprawić postawę itp, a nie szukają programu dla olimpijskich ciężarowców. ;)

    Nie interesuję się tak bardzo tym tematem więc jest to dla mnie ciekawa nowinka. Rzeczywiście przy odpowiednio mniejszym obciążeniu nie widzę większego problemu przy takiej częstotliwości ćwiczeń, jednak nie wydaje mi się to praktyczne dla wielu ludzi. Przynajmniej ja wolę 2-3 normalne treningi w tyg., po każdym prysznic i czas na regenerację niż machanie lekkim ciężarkiem codziennie co godzinę. ;)
     
  4. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    406
    Polubienia:
    395
    Dzięki za uzupełnienie wypowiedzi.
     
  5. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 191
    Polubienia:
    4 335
    No i jak tam postępy rozstępy? :)
     
  6. aluzci

    aluzci Well-Known Member

    Posty:
    3 837
    Polubienia:
    6 531
    Niestety znowu przytyłem ale od dzisiaj znowu walczę o ładną figurę!
     
    xawas lubi to.
  7. rawpra

    rawpra Well-Known Member

    Posty:
    2 430
    Polubienia:
    4 145
  8. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    840
    Polubienia:
    1 675
    A tutaj jest stwierdzenie, że metabolizm zawsze jest taki sam niezależnie od deficytu/nadwyżki kalorycznej, a zmienia się jedynie spontaniczna aktywność danej osoby.
    Youtube: Jak Ułożyć SKUTECZNĄ Dietę *najszybszy sposób*
    W praktyce chyba nie ma znaczenia przy odchudzaniu, bo liczy się liczba wszystkich kalorii zużytych przez organizm, a nie który ze składników sumy się zmniejszy.
     
    wah lubi to.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.