1. Informujemy, iż na naszym forum korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z forum, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje Politykę Prywatności
  2. Forum Libertarian ma swój regulamin.

Wygryw challenge Ciek vs aluzci vs mikioli

Dyskusja w 'Inicjatywy wolnościowe' zaczęta przez mikioli, 12 Luty 2017.

  1. NoahWatson

    NoahWatson The Internet is serious business.

    Posty:
    798
    Otrzymane Polubienia:
    1 505
    Nie napisałem, że każdy. Są ludzie, którzy bardziej zwracają uwagę na stronę wytrzymałościową i wtedy powinni się skonfrontować ze stosownymi wynikami dla np biegania. Mimo wszystko odrobina trening oporowego może się przyniczynić nawet u nich do poprawy wyników i mniejszej ilości kontuzji, więc warto sobie dodać ćwiczenia ze sztangą jako akcesoryjne.

    Co do konkretnych wartości to wiadomo, że są odrobinę arbitralne. 250% jest osiągalne dla mężczyzn, ale rzeczywiście trzeba bardzo ciężko trenować, w pewnym momencie organizm przestaje zwiększać siłę przy prostym treningu (a w zasadzie nie będzie w stanie się regenerować tak szybko) i zwykle trzeba dodać różne wariacje ćwiczeń, ewentualne akcesoryjne i zmieniać intensywność.
    100% masy ciała jest jednak zbyt łatwe, wręcz banalne, więc co to za wyzwanie?
    150% to wartość, do której trzeba w miarę sensownie trenować, ale też nie trzeba jakoś zbytnio komplikować treningu, by ją osiągnąć i czasem można zrobić sobie trochę krótszy trening z różnych przyczyn, a i tak powinno się dotrzeć do celu.
     
    wah, xawas, Max J. and 1 other person like this.
  2. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    996
    Otrzymane Polubienia:
    3 257
    <citation needed>

    Nie uważam by tego typu trening niósł większe zagrożenia niż trening typu kulturystycznego. Sądzę, że autor napisał to nie dlatego, że uznaje tego typu plan za niebezpieczny dla osób niewytrenowanych, lecz ponieważ uznaje go dla nich za nieoptymalny. Jeśli ktoś się przetrenuje to nie będzie w stanie wykonać ćwiczenia na kolejnym treningu. Niska intensywność nie grozi rabdomiolizą, jak w treningach obwodowych typu crossfit.

    Również początkujący, zwłaszcza zupełnie początkujący, mogą prowadzić treningi siłowe każdego dnia, właściwie to kilka/kilkanaście razy każdego dnia. Pisał o tym słynny Paweł Caculin (w transkrypcji angielskiej: Pavel Tsatsouline), nazywając taki trening "smarowaniem gwintów" ("grease the groove") i pod tą nazwą jest on najbardziej znany.

    https://www.strongfirst.com/greasin...er-of-frequent-perfect-sub-maximal-easy-reps/
     
    Hitch likes this.
  3. inho

    inho Well-Known Member

    Posty:
    1 221
    Otrzymane Polubienia:
    2 345
    Chyba adresujemy swoje wypowiedzi do różnych grup odbiorców. Jeśli ktoś planuje poważny trening kulturystyczny, to to forum raczej nie jest najlepszym źródłem informacji. Tutaj ludzie próbują zrzucić parę kilo, poprawić postawę itp, a nie szukają programu dla olimpijskich ciężarowców. ;)

    Nie interesuję się tak bardzo tym tematem więc jest to dla mnie ciekawa nowinka. Rzeczywiście przy odpowiednio mniejszym obciążeniu nie widzę większego problemu przy takiej częstotliwości ćwiczeń, jednak nie wydaje mi się to praktyczne dla wielu ludzi. Przynajmniej ja wolę 2-3 normalne treningi w tyg., po każdym prysznic i czas na regenerację niż machanie lekkim ciężarkiem codziennie co godzinę. ;)
     
  4. Max J.

    Max J. Well-Known Member

    Posty:
    402
    Otrzymane Polubienia:
    370
    Dzięki za uzupełnienie wypowiedzi.
     
  5. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    996
    Otrzymane Polubienia:
    3 257
    No i jak tam postępy rozstępy? :)
     
  6. aluzci

    aluzci Well-Known Member

    Posty:
    3 795
    Otrzymane Polubienia:
    6 263
    Niestety znowu przytyłem ale od dzisiaj znowu walczę o ładną figurę!
     
    xawas likes this.

Udostępnij Tą Stronę