tolep
five miles out
- 8 585
- 15 482
Po prostu CPK to inwestycja chińska - ot i całe rozwiązane zagadki. Zamiast dwóch postów wyżej wypełnionych kłamstwami, spekulacjami i manipulacjami.
Permanentnie. Po prostu tak jak można się przyzwyczaić do zapachu, tak się ludzie przyzwyczajają do retoryki. Dysponujące 80% wydatków zbrojeniowych świata NATO cały czas komunikuje o zagrożeniach, potrzebnie jedności, stawiania czoła niebezpieczeństwom.Sekretarz NATO tak krzyczał? Kiedy?
Po prostu CPK to inwestycja chińska - ot i całe rozwiązane zagadki. Zamiast dwóch postów wyżej wypełnionych kłamstwami, spekulacjami i manipulacjami.
Bartosiak to zaufany człowiek, za dokonania został nagrodzony kierowaniem budowy hubu komunikacyjnego dla armii rządu światowego i dla rozbudowy projektu judeopolonii (michnikowy Ukropol, międzymorze, wschodnia flanka itd). Z tej okazji Bartosiak wyprodukował z siebie bełkot na poziomie Morawieckiego:
Od momentu w którym zaczął być tu wklejany Bartosiak, zacząłem uważać go za genetycznego komucha. Przypuszczenia się potwierdziły. Lansowano go intensywnie również w Koliberkach, organizacji podobno założonej przez jakąś bezpieczniacką watahę.Oczywiscie nie każdy analityk uprawiający geopolitykę ma tyle szczęścia co tow. Bartosiak.
Nieprawda.Po prostu CPK to inwestycja chińska - ot i całe rozwiązane zagadki.
Przecież to nie tak działa.Poproszę o dowód, że
1) inwestycję sfinansują Chińczycy a nie polski podatnik
2) Polska jest w chińskiej a nie amerykańskiej strefie geopolitycznej.
Rozumiesz, że jeśli go nie podasz, to wyjdziesz na trolla?
Jakie konkretnie podstawy ma teoria, że budowa ta nie ma podstaw ekonomicznych? Bardzo chętnie się zapoznam z jakimkolwiek poważnym opracowaniem dotyczącym tej inwestycji, chociaż wydaje mi się, że będzie o to trudno zważywszy na to, że nie nie powstałą nawet jeszcze spółka, która ma ogłosić przetarg na studium wykonalności dla tej budowy, z którego podstawy te będą prawdopodobnie wynikaćchoć w sposób ewidentny budowa nie ma podstaw ekonomicznych.
Jacek Bartosiak jest od lat związany z Potomac Foundation. Ja przypuszczam, że to oni go wyciągnęli do góry niczym magik, który wyciąga królika z kapelusza. Więc pewnie będzie lojalny wobec ręki która go karmi i zapewnia mu kryszę.3. Może być tak jak pisze Krzysiu. To będzie po prostu pro-chiński bluff, żeby coś wyciągnąć od Amerykanów. Ale żeby coś od nich wyciągnąć, to trzeba najpierw upozorować, że kręci się coś na boku z ich największymi rywalami.
Wątpliwości są chyba dobrze znane:Jakie konkretnie podstawy ma teoria, że budowa ta nie ma podstaw ekonomicznych?
Wątpliwości może i są, ale kolega @Doman pisał o ewidentnym braku podstaw ekonomicznych, co moim zdaniem z wątpliwościami nie jest tożsame.Wątpliwości są chyba dobrze znane:
- bo to projekt państwowy
- bo wybór miejsca był arbitralny
- bo mamy 4 lotniska w okolicy
- bo służy wyrzuceniu tanich linii
- bo koszty są ogromne
- bo zaciągniemy kolejne długi
- bo nie będzie 100 mln pasażerów
- bo będzie służył do wyciągania kasy dla swoich itd.
To typowa gigantomania okresu dobrej koniunktury. Nigdy nie skończą tej budowy tak jak to się dzieje z nowym gigalotniskiem pod Istambułem.
Ponoć startuje 1 listopada. Biorąc pod uwagę rozpoczęcie robót w 2015 r. to jest moim zdaniem mega dobre tempo. Zobaczymy za 2 miesiące co się będzie działo.Nigdy nie skończą tej budowy tak jak to się dzieje z nowym gigalotniskiem pod Istambułem.
Jak jesteśmy w temacie Turcji:Gdyby to lotnisko było ekonomicznie uzasadnione, to dawno by już jakiś prywatny inwestor je wybudował. ;-)
3 podrzędne lotniska w okolicy nie są w stanie odciążyć lotniska Chopina, które w ciągu kilku lat ma osiągnąć granicę przepustowości i albo się rozbuduje, co w sumie nie wiem czy w ogóle jest możliwe, a z pewnością na terenie Warszawy będzie obłędnie drogie, albo ruch pójdzie gdzie indziej, przede wszystkim do Berlina (Przypadek? Nie sądzę).
Nie rozumiem o co chodzi z wyrzuceniem tanich linii. Mają przecież Modlin, o którym nie mówi się, że miałby zostać zamknięty po otwarciu CPK.
Google pokazuje mi 37 km do dworca Warszawa Centralna z centrum wsi Stanisławów. Zupełnie przeciętna odległość jeśli chodzi o duże i nowe porty lotnicze (tyle samo co ten turecki), a pociągi już niedługo powinny śmigać 200km/h (uprzedzając pytanie, tak, jestem o tym przekonany ).Zrobiłem sobie z ciekawości zestawienie dla paru portów lotniczych odległości od centrum przypisanego im miasta:
(...)
W przypadku Warszawy będzie to > 50km, czyli coś na kształt Shangaju, ale tam jest metro na lotnisko, które w dużej części jest wspierane przez kolej magnetyczną (jadącą 300 albo 430 km/h).
Google pokazuje mi 37 km do dworca Warszawa Centralna z centrum wsi Stanisławów. Zupełnie przeciętna odległość jeśli chodzi o duże i nowe porty lotnicze (tyle samo co ten turecki), a pociągi już niedługo powinny śmigać 200km/h (uprzedzając pytanie, tak, jestem o tym przekonany ).
Modlin w sumie nie wiem czemu zaczął nam się tutaj plątać, to ma coś wspólnego z przedstawioną przez @pawel-l teorią o tanich liniach, której tak do końca nie rozumiem.
Ja ogólnie nie jestem optymistą w większości kwestii, również tej, natomiast jest to bardzo ciekawy pomysł i chociaż dla mnie ideałami są Somalia i Paragwaj, to biorę pod uwagę, że infrastruktura transportowa może mieć dodatnie przełożenie na gospodarkę.