Cytaty

D

Deleted member 427

Guest
Pewnie gdybym bardziej podrążył w temacie Dalajlama/Ghandi a broń palna, to by się okazało, że "broń jest ok, ALE..." - i to "ale" przypominałoby ustawę o broni i amunicji w III RP :)
 
D

Deleted member 427

Guest
Nienawidzę rządu. Jestem apolityczny. Zapisz to.

***

Każdy ma prawo nosić broń.

-- Bruce Willis [link]
 

Hitch

3 220
4 876
USA powinny najechać Kolumbię w celu powstrzymania przemytu narkotyków.

***

"Szklana Pułapka 4" jest lepsza niż część pierwsza.

***

Chcę zrobić prowojenny film, w którym amerykańscy żołnierze będą przedstawieni jako dzielni obrońcy wolności i demokracji.
("...these guys who do what they are asked for very little money to defend and fight for what they consider to be freedom.")

-- Bruce Willis :p
 

Piter1489

libnetoholik
2 072
2 035
Lubię Bruce'a jako aktora i w ogóle, widać, że czasem słusznie prawi i nie jest lewusem. Ale jednak jedzie od niego nieświeżą republikańską konserwą :p .
 
D

Deleted member 427

Guest
fxvz8x.jpg
 

simek

Well-Known Member
1 367
2 122
Nie wiem, dlaczego mielibyśmy się rumienić, przyznając, że melasa stanowiła niezbędny składnik amerykańskiej niepodległości, skoro wiele wielki wydarzeń wyniknęło ze znacznie skromniejszych przyczyn
John Adams

Z dedykacją dla wszystkich ludzi, którzy deprecjonują osoby walczące np. o legalizację narkotyków twierdząc, że na pewno chodzi im tylko o to, żeby się mogli legalnie ućpać, a nie o żadną tam wolność.
 
D

decha_131

Guest
A co z ludźmi którzy walczą o dostęp do marihuany, a chcą ograniczać dostęp do alkoholu i papierosów? Też wojownicy o wolność?
 
L

lebiediew

Guest
Special interest politics is a simple game. A hundred people sit in a circle, each with his pocket full of pennies. A politician walks around the outside of the circle, taking a penny from each person. No one minds; who cares about a penny? When he has gotten all the way around the circle, the politician throws fifty cents down in front of one person, who is overjoyed at the unexpected windfall. The process is repeated, ending with a different person. After a hundred rounds everyone is a hundred cents poorer, fifty cents richer, and happy.

(D. Friedman "The Machinery of Freedom")
 

pampalini

krzewiciel słuszności
Członek Załogi
3 585
6 855
Special interest politics is a simple game. A hundred people sit in a circle, each with his pocket full of pennies. A politician walks around the outside of the circle, taking a penny from each person. No one minds; who cares about a penny? When he has gotten all the way around the circle, the politician throws fifty cents down in front of one person, who is overjoyed at the unexpected windfall. The process is repeated, ending with a different person. After a hundred rounds everyone is a hundred cents poorer, fifty cents richer, and happy.

(D. Friedman "The Machinery of Freedom")

Genialne. Muszę wreszcie się za Davida ostrzej zabrać. Trochę mu Rothbard bardachę zrobił i przez to chyba za mało go czytamy.
 

Lancaster

Kapłan Pustki
1 168
1 115
Michał Bakunin - chociaż czasem komuszył, bardzo dobrze rozumiał naturę państwo.

Gdzie zaczyna się państwo, tam kończy się wolność jednostki i vice versa.

Każda tyrania ma tylko jeden cel: utrwalenie swojej władzy.

Nic bardziej nie zagraża moralności jednostki ludzkiej niż przyzwyczajenie do wydawania rozkazów. Musi ono zdemoralizować nawet najlepszych, najmądrzejszych, najszlachetniejszych, najbardziej bezinteresownych i nieskazitelnych.

Państwo jest najbardziej jaskrawym, najbardziej cynicznym i najbardziej pełnym zaprzeczeniem tego co ludzkie.

Państwo jest to negacja wolności poszczególnych jednostek; całkowicie pozbawia je ono wolności w imię wolności wszystkich albo w imię ogólnego prawa.

Państwo nie może istnieć nie popełniając zbrodni, a jeśli jest zbyt słabe aby je popełniać, to przynajmniej musi ich pragnąć, musi je obmyślać.

Państwo to tyle co przemoc, to znaczy władza oparta na przemocy.

Zniesienie państw jest absolutną koniecznością.

Racja stanu! Słowa rzeczywiście straszliwe! Albowiem zdeprawowały i zhańbiły jeszcze większą ilość ludzi ze sfer oficjalnych i z klas rządowych aniżeli chrześcijaństwo. Gdy zabrzmią te słowa natychmiast wszystko milknie, wszystko znika: uczciwość, honor, sprawiedliwość, prawo, znika nawet litość, a wraz z nią logika i zdrowy rozsądek: czarne staje się białym, białe – czarnym, to co potworne – tym, co ludzkie, a najpodlejsze wiarołomstwa, najokrutniejsze zbrodnie uzyskują rangę czynów chwalebnych.

Rewolucja nie może obyć się bez wielkich i gwałtownych zniszczeń, ona burzy w sposób zbawczy i owocny, ponieważ właśnie z nich i tylko dzięki nim pożywają się i rodzą nowe światy.

Cywilizacja gnije, barbarzyństwo nie osiągnęło jeszcze dostatecznej siły (…) chciałoby się dożyć wielkiego dnia Nemezis (…) Niech moi przyjaciele budują – ja pragnę zniszczenia, ponieważ jestem przekonany, że budować w martwocie ze zgniłych materiałów jest syzyfową pracą i że tylko z wielkiego zniszczenia mogą powstać nowe materiały, a z nich nowe organizmy

 
D

Deleted member 427

Guest
Ostatnie lata Cesarstwa Rzymskiego:

Tymczasem ubodzy cierpią grabież, jęczą wdowy, sieroty doznają poniżenia. Dochodzi wręcz do tego, że wielu z nich, bynajmniej nie niskiego pochodzenia i wykształconych w sposób godny człowieka wolnego, ucieka do wrogów, aby nie umrzeć pod ciosami publicznych prześladowań. U barbarzyńców szukają ludzkiej łagodności, ponieważ nie mogą znieść u Rzymian barbarzyńskiego nieokrzesania. A chociaż od tych, do których uciekają, różnią się zwyczajami i językiem i chociaż razi ich, że tak powiem, sam odór barbarzyńskiego ciała i odzieży, wolą się jednakże pogodzić z obcym sobie sposobem ich życia, niż znosić ze strony Rzymian dzikie bezprawie. Raz po raz udają się więc czy to do Gotów, czy do bagaudów, czy do innych państw barbarzyńskich, gdziekolwiek panują, i nie żałują tej zmiany miejsca pobytu. Wolą bowiem pod pozorem niewoli żyć jak ludzie wolni, niż pod pozorem wolności znosić los jeńców.

-- Salwian z Marsylii
 
Do góry Bottom