Cytaty

L

lebiediew

Guest
(…) a producer group tends to be more concentrated politically than a consumer group (…) Each of us is a producer and also a consumer. However, we are much more specialized and devote a much larger fraction of our attention to our activity as a producer than as a consumer. We consume literally thousands if not millions of items. The result is that people in the same trade, like barbers or physicians, all have an intense interest in the specific problems of this trade and are willing to devote considerable energy to doing something about them. On the other hand, those of us who use barbers at all, get barbered infrequently and spend only a minor fraction of our income in barber shops. Our interest is casual. Hardly any of us are willing to devote much time going to the legislature in order to testify against the iniquity of restricting the practice of barbering. The same point holds for tariffs. The groups that think they have a special interest in particular tariffs are concentrated groups to whom the issue makes a great deal of difference. The public interest is widely dispersed. In consequence, in the absence of any general arrangements to offset the pressure of special interests, producer groups will invariably have a much stronger influence on legislative action and the powers that be than will the diverse, widely spread consumer interest.
(M. Friedman, Capitalism and Freedom, s. 120)
 

pawel-l

Ⓐ hultaj
1 915
7 936
„Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych” Bastiat

„Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niesprawiedliwości, której nie mógłby dopuścić się skądinąd łagodny i liberalny rząd - jeśli zabraknie mu pieniędzy.” - Alexis de Tocqueville

Hazlitt: żadna inflacja w historii nie osiągnęła nic ponad dewaluacje pieniądza, redystrybucję zysków i strat, dezorganizację produkcji i gospodarczą demoralizację. Tak było zawsze, niezależnie od tego, czy zaczniemy od Rzymu, czy Johna Lawa i jego fałszerskiego schematu. I w podręcznikach do historii dzisiejszy okres będzie kiedyś oceniany zapewne tak samo.

Kapitalizm libertariański oparty na własności prywatnej to jedyny system kompatybilny z naturą człowieka. H.de Soto

Popieram rząd ograniczony w maksymalnym możliwym stopniu, wliczając w to nawet brak państwa. H. de Soto

Aktualny stan rzeczy faworyzuje najniższe i najbardziej perwersyjne skłonności ludzkie. H.de Soto

Definiuję socjalizm, jako każdy system instytucjonalnej agresji skierowanej przeciwko wolnej przedsiębiorczości. H.de Soto.

Socjalizm to błąd intelektualny. H.de Soto

Alexis de Tocqueville-najgroźniejszy moment przychodzi wtedy, kiedy marny rząd podejmuje ambitne reformy.

"Za co się państwo bierze, to spieprzy" T.Lis

Ale dopóki muzyka pras drukarskich gra, trzeba wstać i tańczyć.Rybiński

Jeśli chcemy utrzymać wolne społeczeństwo to za wszelką cenę musimy powstrzymać inflację wywoływaną przez rządy i władze monetarne.

gospodarka socjalistyczna to taki system, w którym ryzyko gospodarcze przeniesione jest z poziomu poszczególnych przedsiębiorstw (przedsiębiorców) na poziom państwa.
 

Hitch

3 220
4 880
6192001_460s_v1.jpg
 
D

decha_131

Guest
"Czy powinniśmy zwracać się do królów i książąt by zadali kres nierównościom między bogatymi a biednymi? Czy powinniśmy wymagać od żołnierzy by zabierali złoto bogacza i rozdawali je pomiędzy potrzebujących? Czy powinniśmy błagać imperatora by narzucił na bogatych tak wysoki podatek, który uczyni ich biednymi by dzielić zyski z tego podatku pomiędzy wszystkimi? Równość narzucona siłą niczego by nie dała, lecz tylko zwiększyłaby nieprawość. Ci którzy mają okrutne serca i bystre umysły wkrótce znaleźliby drogę by znów stać się bogatymi. Co gorsza bogacze, którym zabrano złoto czuliby się skrzywdzeni i zgorzkniali; podczas gdy biedni, którzy otrzymali złoto od żołnierzy nie czuliby wdzięczności, ponieważ dar ten nie byłby objawem hojności. Zamiast dawać moralną korzyść dla społeczeństwa, więcej przynosiłoby to szkody. Materialna sprawiedliwość nie może być osiągnięta przymusem, albowiem zmiana serca nie będzie jej towarzyszyła. Jedyną drogą by osiągnąć prawdziwą sprawiedliwość jest zmiana ludzkich serc, a wtedy będą radośnie dzielić się swoimi dobrami."

- Św. Jan Chryzostom
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 882
12 268
LIbertarianie mają swojego świętego? PL już ma +5% w sondażach :)
 

Racibor

Well-Known Member
408
2 160
"Kaleb Williams" Williama Godwina:

Dziwne, że człowiek od tylu wieków znosi, by życie jego zależało od woli innego człowieka, po to tylko, aby i on z kolei mógł być tyranem pod osłoną prawa. O Boże! Daj mi ubóstwo, ześlij mi wszystkie przeciwności, jakie mogą spotkać człowieka! Przyjmę je wszystkie z wdzięcznością. Rzuć mnie na pastwę dzikich zwierząt w pustyni, abym nigdy więcej nie mógł paść ofiarą człowieka okrytego skrwawionym płaszczem władzy. Pozwól mi przynajmniej nazwać życie i co ono niesie moją własnością. Wydaj me życie na łaskę i niełaskę sił przyrody, na głód dzikich bestii lub wściekłych barbarzyńców, ale nie wydawaj mnie na łup chłodnej roztropności królów i samowładców.

Ze wstrętem myślałem o uległości, w której żyłem. (…) z niewymowną odrazą myślałem o błędach społeczeństwa, które z każdego prawie człowieka czyni niewolnika lub tyrana. Zdumiewałem się nad szaleństwem rodu ludzkiego, że nie powstanie jak jeden mąż, by strząsnąć z siebie jarzmo tak hańbiącej, tak nieznośnej niedoli. Co do mnie, to postanowiłem - i o postanowieniu tym nigdym nie zapomniał – trzymać się na uboczu od widowni tych ohydnych spraw i nigdy nie być ani gnębicielem, ani uciskanym.
 
L

lebiediew

Guest
Representative democracy cannot subsist if a great part of the voters are on the government pay roll. If the members of parliament no longer consider themselves mandatories of the taxpayers but deputies of those receiving salaries, wages, subsidies, doles, and other benefits from the
treasury, democracy is done for.
(Mises Bureaucracy)
 

pampalini

krzewiciel słuszności
Członek Załogi
3 585
6 859
— To prawda, mój arsenał świeci pustkami — odparł Albert. — Zabrali mi w Terracina nawet i sztylet.
— Mnie zrobili to samo w Aquapendente.
— Otóż to! — rzekł Albert do gospodarza, zapalając następne cygaro od tlącego się ogarka. — Wydaje mi się, że te zarządzenia są nader wygodne dla bandytów, a kto wie, czy nie wprowadzono ich dla obopólnego zysku?

Aleksander Dumas, "Hrabia Monte Christo"
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 799
"Czy powinniśmy zwracać się do królów i książąt by zadali kres nierównościom między bogatymi a biednymi? Czy powinniśmy wymagać od żołnierzy by zabierali złoto bogacza i rozdawali je pomiędzy potrzebujących? Czy powinniśmy błagać imperatora by narzucił na bogatych tak wysoki podatek, który uczyni ich biednymi by dzielić zyski z tego podatku pomiędzy wszystkimi? Równość narzucona siłą niczego by nie dała, lecz tylko zwiększyłaby nieprawość. Ci którzy mają okrutne serca i bystre umysły wkrótce znaleźliby drogę by znów stać się bogatymi. Co gorsza bogacze, którym zabrano złoto czuliby się skrzywdzeni i zgorzkniali; podczas gdy biedni, którzy otrzymali złoto od żołnierzy nie czuliby wdzięczności, ponieważ dar ten nie byłby objawem hojności. Zamiast dawać moralną korzyść dla społeczeństwa, więcej przynosiłoby to szkody. Materialna sprawiedliwość nie może być osiągnięta przymusem, albowiem zmiana serca nie będzie jej towarzyszyła. Jedyną drogą by osiągnąć prawdziwą sprawiedliwość jest zmiana ludzkich serc, a wtedy będą radośnie dzielić się swoimi dobrami."

- Św. Jan Chryzostom

Bo na sprawę można patrzeć z dwóch stron:

Jacek Kardaszewski napisał:
DOPÓTY, DOPÓKI III RP, Z ARŁUKOWICZEM NA CZELE, BĘDZIE WYRĘCZAĆ SIĘ OWSIAKIEM W SWOICH PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKACH, NIE BĘDZIE ZASŁUGIWAŁA NA MIANO „PAŃSTWA”, LECZ SKANDALU.

Różnica pomiędzy transferem dokonywanym za pośrednictwem machiny biurokratycznej oraz bezpośrednim transferem charytatywnym jest taka, że w tym pierwszym przypadku człowiek otrzymuje to, co mu się słusznie należy (zaspokajane są jego roszczenia), w tym drugim zaś wyświadcza mu się niezasłużoną łaskę (poprzez zaspokajanie jego pragnień). W pierwszym przypadku otrzymujący nie traci godności, a przekazujący się nie wywyższa, w drugim ten pierwszy jest upokarzany, a ten drugi leczy swoje kabotyńskie sumienie.

Gdy poddaję się opresji podatkowej uważając ją za uzasadnioną, moje człowieczeństwo rozkwita, gdy dobrowolnie przekazuję datek, moje człowieczeństwo karleje.

A zatem, to, co powiedziałem powyżej, można sformułować również w ten sposób: jak długo jeszcze wyświadczać się będzie łaskę tym wszystkim, którym to, co otrzymują, się należy?

SIEMA!
 
D

Deleted member 427

Guest
Prawo jest jak płot - żmija się prześlizgnie, tygrys przeskoczy, ale przynajmniej bydło nie rozłazi się tam gdzie nie powinno.

-- nowy.świt
 

Till

Mud and Fire
1 070
2 288
to akurat jest starym, chińskim przysłowiem​

Stare chińskie przysłowie mówi: „jeśli nie masz co powiedzieć, powiedz stare chińskie przysłowie”.

Anonimowe cytaty z youtube przy których parksnąłem:

"I'm undecided about abortion. I think it is right because it's killing babies, but on the other hand it gives women rights."

"Obama would get owned in a debate with Thomas Jefferson.... no, literally he would own him."
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 156
Wymiana na Twitterze pomiędzy Piersem Morganem a Carol Roth:
Morgan: “The 2nd amendment was devised with muskets in mind, not high-powered handguns & assault rifles. Fact.”
Roth: “@piersmorgan It was devised 4 people 2b able 2 protect themselves w same type of weaponry used by those from whom they might need protection.”
Morgan: “@caroljsroth Where exactly does it say that in the Constitution – must have missed it?”
Roth: “@piersmorgan right next to the word ‘muskets.’”

Zaorała go mistrzowsko.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 799
Heinrich Heine:


Jestem człowiekiem o na wskroś pojednawczym usposobieniu. A oto moje życzenia: skromny domek kryty strzechą, przy tym jednak dobre łóżko, dobre jedzenie, mleko i masło pierwszej świeżości, przed oknem kwiaty, przed drzwiami kilka pięknych drzew, jeśli zaś dobry Bóg chce mnie w pełni uszczęśliwić, to niech da mi się nacieszyć widokiem sześciu czy siedmiu moich nieprzyjaciół wiszących na tych drzewach. Z sercem przepełnionym wzruszeniem wybaczę im wszystkie krzywdy, jakie mi wyrządzili w życiu – no, trzeba wybaczać nieprzyjaciołom, ale nie wcześniej, nim zawisną.


Tamte czasy miały dogmaty, my mamy tylko mniemania... a nimi nie można budować katedr.


Każda epoka ma swoje wady, które sumują się z wadami epok wcześniejszych – i to właśnie nazywamy dziedzictwem ludzkości.
 
D

Deleted member 427

Guest
Jeśli uważasz siebie za zwolennika ograniczeń w dostępie do broni, to nie jesteś przeciwko broni jako takiej, ponieważ broń i tak będzie ci potrzebna, żeby ludzi rozbrajać. Będziesz musiał przepychać nowe prawa i strzelać do tych, którzy nie zechcą się im podporządkować, będziesz wyważał drzwi i wsadzał opornych do więzień, będziesz zmuszony rozbijać całe rodziny, rozdzielać synów od ojców i córki od matek, byle tylko przejąć ich broń. A zatem tu nie chodzi o to, że jesteś przeciwko broni - nie jesteś - koniec końców będziesz jej potrzebował, aby innym ją zabrać. Tak naprawdę jesteś zagorzałym zwolennikiem dostępu do broni, wierzysz po prostu, że funkcjonariusze rządowi powinni mieć do niej jak najszerszy dostęp. Nie istnieje więc coś takiego jak "kontrola dostępu do broni", istnieje jedynie scentralizowany system własności broni palnej w rękach wąskiej elity politycznej i jej sługusów.

-- Stefan Molyneux
 
Do góry Bottom