Patriotyzm konsumencki

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
No jasne. Statystyki są przekłamane, szary import rządzi, a lawety wyjeżdżają z Niemiec puste po to by sprowadzić zagraniczne samochody.
lawety transportują w te i wewte to usługi transportowe, np te które ładują auta koło mojej kanciapy wywożą z terminala auta które przypływają statkiem, a z hiszpanii czy danii przywożą szaro importowe auta np na niemiecki rynek
To też zakłamane statystyki, bo wielu Twoich znajomych jeździ Hyundaiami bez tablicy rejestracyjnej albo na lewych tablicach.
pisze ino to co widze na ulicy w niemczech, i teroz nawet bardziej zwracałem uwage, a twoje statystyki jakoś obejmują ino 10 marek, weź no wszystkie może...
bo co z tego jak jest 20 milionów vw audi i merców jak tych wszystkich innych jest i tak więcej, więc to pierdololo z komentów ze w niemczech na ulicy 80% to niemieckie auta jest to prostu bzdurą
bo przecie widze co jest na ulicach w niemczech, to jest ino z prawdziwego świata a nie co można wyczytać w autoświecie
i jak już pisałem floty kupują często niemieckie volkswageny bo sieć jest najlepiej rozbudowana a dla nich jest ważny assistance i takie tam, szefostwo często wozi sie mercami bo niby czym mają jeździć, hyundajem?
dużo też to tradycja/przyzwyczajenie z czasów z przed czasów globalizacji
w zalezności gdzie sie patrzy to sie też inne auta widzi, na szefowskim parkingu widzisz co innego jak na autostradzie a co innego widzisz na ulicach miast i osiedlowych parkingach
poza tym tak se myślałem że może wpierw powinno sie ustalić jak definiować narodowość auta, bo to można se na różne sposoby interpretować
ja bym w ogóle powiedział że nie da sie w dzisiejszych czasach ustalić narodowości samochodów, kiedyś jak jeszcze taki opel czy ford w kolonii budował unikatowe modele które produkowane były ino tam z części produkcji własnej to można było powiedzieć że to niemieckie auto, ale w dzisiejszych czasach jedna fabryka koncernu produkuje silniki inna w innym kraju drzwi i wysyłane to jest do zakładów produkcyjnych na całym świecie, jak tu mówic o niemieckim fordzie kiedy dokładnie takie same fordy ten amerykański koncern produkuje w anglii, argentynie czy australii
akurat samochody chyba w ogóle nie mają narodowości już

w usa to najwięcej jeździ toyot i są one bardziej amerykańskie niż niektóre modele amerykańskich marek
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
w usa to najwięcej jeździ toyot i są one bardziej amerykańskie niż niektóre modele amerykańskich marek

Jak zwykle [citation needed]. Bo jeśli chodzi o market share (przynajmniej w tym roku), to Toyota jest dopiero na 3 miejscu, po GM i Fordzie. I generalnie udział marek azjatyckich i krajowych jest dość wyrównany.
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Jak zwykle [citation needed]. Bo jeśli chodzi o market share (przynajmniej w tym roku), to Toyota jest dopiero na 3 miejscu, po GM i Fordzie. I generalnie udział marek azjatyckich i krajowych jest dość wyrównany.
ok może źle troche sformułowałem, chodziło o konkretny model, toyota camry to najpopularniejszy model
a tu masz linka do tego że jest to też najbardziej amerykańskie auto
https://www.cnet.com/roadshow/news/born-in-the-usa-toyota-camry-earns-most-american-car-honor-again/

szary import rządzi
i jeszcze do tego, zobacz sobie na goglu ile jest w niemczech handlarzy z takimi autami, to nie są jakieś komisy pana henia co ma kilka aut, jest tego dużo i mają kilkudziesięcio procentowy udział na rynku...
niektórzy mają całe sieci z serwisem bo te autoryzowane serwisy robią problemy i nie chcą obsługiwać takich aut, zobacz se ile taki autoryzowany handlarz ma aut na placu i porównaj do tych kilkuset nowych autek u niezależnych handlarzy...
właśnie ten prawacki niemiec co ma mazde takiego se kupił i mu sie wyswietlało wszystko po hiszpańsku, był u mazdy czy by sie nie dało tego zmienic bo on chce po niemiecku to mu kazali spierdalać, tego sie nie da zrobić i koniec rozmowy, dopiero u jakiegoś majstra wgrał soft z niemieckim językiem

a jak lubisz te statystyki to takie coś
ilość samochodów gdzie taki helmut idzie do autoryzowanego salonu i kupuje nowe auto leży aktualnie ino koło 30% nowych rejestracji...
 
Ostatnia edycja:

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
ok może źle troche sformułowałem, chodziło o konkretny model, toyota camry to najpopularniejszy model

Ale na sztuki trzeba to porównać - ile jest Toyot Camry versus inne modele. Bo ranking czy inne uznaniowe rzeczy sobie, a dane sobie.

a jak lubisz te statystyki to takie coś
ilość samochodów gdzie taki helmut idzie do autoryzowanego salonu i kupuje nowe auto leży aktualnie ino koło 30% nowych rejestracji...

To ile % samochodów używanych stanowią samochody niemieckie, a ile nie? Bo znów niewiele z tej jednej danej wynika.
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Ale na sztuki trzeba to porównać - ile jest Toyot Camry versus inne modele. Bo ranking czy inne uznaniowe rzeczy sobie, a dane sobie.
jeśli chodzi o wszystkie modele to mało jest amerykańskich, bo aż tyle nie produkują vs wszystkie inne, a toyota camry jest od lat najpopularniejszym modelem w usa...
ale ja nie o tym właściwie chciałem, ino o tym że trudno jest określić narodowość samochodu, najbardziej amerykańskie samochody to marki nie amerykańskie, wiele amerykańskich modeli jest 100% australijskich, kanadyjskich, meksykańskich czy wenezuelskich np ford bronco był produkowany zawsze w walencji a 5ta generacja wyłącznie w wenezueli
mój amerykański ford kombi był tak właściwie kanadyjski, mój amerykański escort to była mazda, mój amerykański chrysler miał silnik mitsubishi
moje pierwsze auto jakie miałem volkswagen, niby niemiecki ale na wszystkim miał wybite hecho en mexico
To ile % samochodów używanych stanowią samochody niemieckie, a ile nie? Bo znów niewiele z tej jednej danej wynika.
odnosiłem sie tutaj ino do tej statystyki co tolep zapodał, że sprzedarz nowych aut w autoryzowanej sieci nei odzwierciedla tego co jeździ w niemczech na ulicy, ponieważ sporo nowych aut w niemczech widnieje nie w niemieckiej statystyce sprzedaży ino w hiszpańskiej np
był taki okres gdzie niemcy masowo kupowali auta w polsce, aż tak że u dilerów w zachodniej polsce brakło aut, gdzie widnieją w statystyce sprzedaży te auta - w polsce, gdzie jeżdżą - w niemczech
co do aut na drogach to też sprawa interpretacji co jest niemieckim autem, jak sie weźmie ze statystyki którą zapodał tolep: vw, audi, mercedesa, bmw i porsche to wychodzi jakieś 20 milionów zarejestrowanych aut niemieckich, a wszystkich jest jakieś 46 milionów, wychodzi poniżej 50%
jakby dodać wszystkie auta niemieckich marek nieważne że jest to np wyprodukowane w gliwicach suzuki ze znaczkiem opla to tych niemieckich aut na drogach było by 60ileś %
 
Ostatnia edycja:

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
wiele amerykańskich modeli jest 100% australijskich, kanadyjskich, meksykańskich czy wenezuelskich np ford bronco był produkowany zawsze w walencji a 5ta generacja wyłącznie w wenezueli

Oczywiście, że jest to skomplikowane i działa też w różnych kierunkach:

While the denotation of domestic vehicle includes all vehicles made in the United States, the term Domestic vehicle in the United States is usually only applied to vehicles made by the "Big Three", their traditional marques, and Tesla Motors. The term domestic vehicle does not include vehicles sold under marques who used to be headquartered outside the United States and are now owned by the Ford Motor Company or General Motors. Ironically, vehicles made outside the US by the traditional marques of the "Big Three" are considered to be domestic vehicles, while vehicles made inside the US by foreign manufacturers are not considered domestic, but rather import vehicles.

Ale pomijając detale, u przeciętnego odbiorcy BMW to niemieckie auto, tak jak Volvo to szwedzkie (choć przecież chińskie). Bo marka to nie tylko miejsce faktycznego montażu, ale myśl techniczna czy wprowadzane standardy jakości. Z tego samego powodu zresztą amerykanie cenią sobie japońskie oraz europejskie marki niezależnie często od ich prawdziwych cech.

odnosiłem sie tutaj ino do tej statystyki co tolep zapodał, że sprzedarz nowych aut w autoryzowanej sieci nei odzwierciedla tego co jeździ w niemczech na ulicy, ponieważ sporo nowych aut w niemczech widnieje nie w niemieckiej statystyce sprzedaży ino w hiszpańskiej np

Nie, nie odnosiłeś się, bo aby sensownie się odnieść, musiałbyś przytoczyć jakieś inne statystyki. Podałeś jedynie wątpliwość, nawet słusznie, że może nie jest to dokładny obraz niemieckiego stanu posiadania niemieckich marek, ale nie podałeś na razie nic, co wskazywałoby jak niedokładny ten obraz jest.

Anegdoty się nie liczą. Ja byłem w ciągu ostatnich 2 lat 5 razy w USA i nie zauważyłem tam jakiejś dominacji Toyoty Camry. Ale to jeszcze nie znaczy, że nie jest to popularne auto, tylko że moje obserwacje były obarczone sporym błędem - bogate Zachodnie Wybrzeże, oraz lubię i zwracam uwagę na amerykańskie samochody. Dlatego też lubię sięgać po twarde dane.
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Nie, nie odnosiłeś się, bo aby sensownie się odnieść, musiałbyś przytoczyć jakieś inne statystyki.
no to podałem że niemcy prywatnie kupują u autoryzowanego handlarza w niemczech jedynie 30% nowych aut
https://www.welt.de/wirtschaft/arti...it-dem-Neuwagen-ploetzlich-billiger-sind.html
Die Zahl ist unglaublich: Privatpersonen kaufen nur 30 Prozent aller Neuwagen in Deutschland. Die restlichen neuen Autos kommen über andere Kanäle auf den Markt.
liczby są niewiarygodne: prywatne osoby kupują jedynie 30 % wszystkich nowych aut w niemczech. reszta przybywa innymi kanałami
Podałeś jedynie wątpliwość, nawet słusznie, że może nie jest to dokładny obraz niemieckiego stanu posiadania niemieckich marek, ale nie podałeś na razie nic, co wskazywałoby jak niedokładny ten obraz jest.
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeuge/Bestand/bestand_node.html
 

tolep

five miles out
8 579
15 476
BMW to niemieckie auto

Opel oczywiście też. Związki Opla (i niemieckiego-europejskiego Forda też) z amerykańskimi włascicielami były mniej więcej takie jak związki japońskiego Nissana z włascicielami francuskimi. Mówisz Opel - myslisz Russelheim, a nie kurwa Detroit.

Zabawny fakt - General Motors kilka lat temu wycofał z rynku polskiego (i wielu innych) markę Chevrolet, bo kanibalizowała sprzedaż Opla. A udział Chevroleta w sprzedaży rósł z roku na rok. I nie były to matizy i lanosy po kilku liftingach, a w większości po prostu inaczej nazywające się Ople. Zarządzanie level 9000. Od bailoutu do bailoutu.

W Hiszpanii najlepiej sprzedającymi się modelami samochodów są Seat Leon i Seat Ibiza. A Seat był marką Fiata, potem Volkswagena. Pewnie dlatego tak tam wygląda, ze Hiszpanie uważają, iż Seaty są najlepszej jakości, no i mają hiszpański temperament. Z patriotyzmem konsumenckim nie ma to najmniejszego związku.
 
Ostatnia edycja:

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
liczby są niewiarygodne: prywatne osoby kupują jedynie 30 % wszystkich nowych aut w niemczech. reszta przybywa innymi kanałami

Dalej nie wiem, ile z pozostałych 70% aut to nie są auta niemieckie.


Czy wklejamy jakieś randomowe linki do statystyk samochodowych? To ja też wkleję: https://hedgescompany.com/automotive-market-research-statistics/auto-mailing-lists-and-marketing
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Opel oczywiście też. Związki Opla (i niemieckiego-europejskiego Forda też) z amerykańskimi włascicielami były mniej więcej takie jak związki japońskiego Nissana z włascicielami francuskimi. Mówisz Opel - myslisz Russelheim, a nie kurwa Detroit.
no pewnie jak bym sie nie znał i nie wiedział co w tych autach tkwi, jakie auta kryją sie pod znaczkiem na masce, też bym tak myślał
wiele opli to daewoo, renaulty, suzuki, isuzu ze znaczkiem opla, tak samo jak wiele chevroletów to ople ze znaczkiem chevroleta, ot globalna produkcja, teroz opel bedzie produkował citroeny i peugeoty ze znaczkiem opla, a citroen i peugeot bedzie montować ople z ichniejszymi znaczkami
tak samo fordy fiesty, focusy, mondeło to mazdy ze znaczkiem forda produkowane w kolonii czy dagenham czy zaragossie
Z patriotyzmem konsumenckim nie ma to najmniejszego związku.
nie pisałem o hiszpanii, pisałem o niemczech, cały czas pisze o niemczech kurwa
Dalej nie wiem, ile z pozostałych 70% aut to nie są auta niemieckie.
a gdzie ja pisałem że te 70 nie jest niemieckie, cały czas pisze że statystyki sprzedaży nowych aut są z dupy w dyskusji co jeździ po niemieckich drogach, cały czas pisze o udziale szarego importu którego nimo w tej statystyce, a nie jakie to auto, przecie pisze że niemcy nei kupują w niemczech a nie niemicy nei kupuja niemieckich aut
Czy wklejamy jakieś randomowe linki do statystyk samochodowych? To ja też wkleję: https://hedgescompany.com/automotive-market-research-statistics/auto-mailing-lists-and-marketing
jakie randomowe, oficjalne statystyki państwowe, masz jak byk ile jest zarejestrowanych aut, ile niemieckich marek które zawierają nie niemieckie auta, (pisałem o tym powyżej) a jak porównasz z tymi niemieckimi jak wspomniałem to widzisz przecie jaki jest procent
 

tolep

five miles out
8 579
15 476
prywatne osoby kupują jedynie 30 % wszystkich nowych aut w niemczech. reszta przybywa innymi kanałami

Nie. Prywatne osoby kupują jedynie 30% [citation needed] wszystkich nowych aut w Niemczech, reszta to firmy (w tym zapewne jednoosobowe DG) które kupują nowe auta w Niemczech. Tymi samymi kanałami kupuja i nie przybywają one znikąd.
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Nie. Prywatne osoby kupują jedynie 30% [citation needed] wszystkich nowych aut w Niemczech, reszta to firmy które kupują nowe auta w Niemczech. Tymi samymi kanałami kupuja i nie przybywają one znikąd.
kurwa przecie pisze jak byk w arcie że prywatne osoby kupują jedynie 30% nowych aut w niemieckich salonach...
kurwa przecie widze jak byk setki handlarzy co maja kilka set aut na placu i reklamują że auta z unii do 40% taniej, trzymaja tak ino dla dekoracji krojobrazu?
bo nie istnieje poza granicami błędu statystycznego.
mówisz o twojej wiedzy na temat rynku motoryzacyjnego w niemczech?
 

tolep

five miles out
8 579
15 476
kurwa przecie pisze jak byk w arcie że prywatne osoby kupują jedynie 30% nowych aut w niemieckich salonach...
kurwa przecie widze jak byk setki handlarzy co maja kilka set aut na placu i reklamują że auta z unii do 40% taniej, trzymaja tak ino dla dekoracji krojobrazu?

mówisz o twojej wiedzy na temat rynku motoryzacyjnego w niemczech?

Tak. W odróżnieniu od Twoich anegdot. Po prostu opowiadasz bajeczki, no i jak zwykle gdy ktoś Ci wytknie jedną bajke, brniesz w następną jeszcze śmieszniejszą.

Wracając do tego co jeździ po niemieckich ulicach. Samochodów trzech najpopularniejszych marek niezwiązanych z Niemcami (Peugeot, Renault, Toyota) jeździ tam łącznie tyle co samych Mercedesów. Przy czym liczba Mercedesów rośnie, a tych trzech łącznie - spada.
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Tak. W odróżnieniu od Twoich anegdot. Po prostu opowiadasz bajeczki, no i jak zwykle gdy ktoś Ci wytknie jedną bajke, brniesz w następną jeszcze śmieszniejszą.
prosze ten handlarz z nówkami z eu ma 2000 aut na placu, bo krajobraz był chojowy i se pomyslał że jebnie plac z autami coby śmisznie wygladało
tak wiem, wszystko se wymysliłem te wszystkie rzeczy co zalinkowałem to co gadają niemcy z którymi mam doczynienia, to co widze na ulicy to ino moje urojenia, niemieckiego też nie znam... wiec nei rozumie co piszą niemcy, lepiej niech zajrze na portale gdzie mi po polsku napiszą co tam sie w niemczech dzieje
http://autoweltlehmann.de/CM/
Wracając do tego co jeździ po niemieckich ulicach. Samochodów trzech najpopularniejszych marek niezwiązanych z Niemcami (Peugeot, Renault, Toyota) jeździ tam łącznie tyle co samych Mercedesów. Przy czym liczba Mercedesów rocznie, a tych trzech łącznie - spada.
sam podawałeś statystyki z kba, wychodzi vw audi mercedes bmw 20 milionów z 45 milionów aut to raczej nie jest 80% z bajeczek których ty starasz sie tu bronić
i nawet jak dodasz do tego marki niemieckie należace do innych koncernów i produkujace auta różne ze znaczkiem opla to kba podaje 65% wszystkich zarejestrowanych aut, co nadal nei jest te 80% z twoich bejeczek
 

tolep

five miles out
8 579
15 476
To tylko dla Ciebie marka Opel nie ma nic wspólnego z Niemcami, sami Niemcy uwazajaą że jednak ma.

I tylko dla Ciebie marka Fiat (Ferrari, Lancia itd.) nie ma nic wspólnego z Włochami, bo przecież ogromna większość operacji grupy FCA to Stany Zjednoczone, a siedziba jest w Wielkiej Brytanii. Sami Włosi uważają jednak że ma. W dziesiątce najpopularniejszych modeli samochodów we Włoszech jest nawet Jeep Renegade. Ciekawe skąd się tam wziął.

Na zakończenie tej daremnej dyskusji - Lamborghini to włoskie czy niemieckie samochody? :)
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
To tylko dla Ciebie marka Opel nie ma nic wspólnego z Niemcami, sami Niemcy uwazajaą że jednak ma.
marka jest niemiecka nie pisałem nic innego pod ta niemiecką marką są produkowane nie niemieckie auta
to co jeździ na ulicy to auta, produkty koncernów pod jakąś marką, a nie firmy/marki
Sami Włosi uważają jednak że ma.
iveco tez dla włochów jest włoskie w chuj, mimo że to zakupiona od innych koncernów technika, a jedyne co iveco dodało to jak tą dobrą technike można spierdolić by była tańsza
wiele fiatów i klonów włoskich to też koncern psa lub jakaś inna grupa
Bitte beachten Sie das unsere Lagerfahrzeuge zum Teil noch bei unseren Lieferanten stehen, in der Regel sind sie in ca. 10 Arbeitstagen verfügbar.
natrudziłeś sie tym goglem translatorem co? jakbyś dalej doczytał to byś może zauważył że dotyczy to ponad 3000 aut, bo na miejscu sie tyle nie mieści
jakbyś dalej pojechał w kierunku bremy to jeszcze 3 takich dużych handlarzy z nowymi autami unijnymi widać z autostrady
na zakończenie offtopa zobaczyłem se oferte pojazdów ze strony opel.de i czym właściwie są, sprawdzałem historie modelu na róznych stronach w tym też oczywiście wiki w kilku wersjach językowych, bo z wiki to różnie bywa, przy każdym właściwie jest pisane jest to model amerykańskiego koncernu gm lub dla nowszych francuskiego koncernu psa, w tym wypadku sprzedawany pod niemiecką marką opel, w innych krajach jest sprzedawany pod inna marką, wiele jest produkowanych wyłącznie poza niemcami, i siedzi w nich nie niemiecka technika
choć właściwie w każdym aucie siedzi niemiecka myśl techniczna bo przecie niemcy zrealizowali koncept pojazdu z silnikiem spalinowym
kto chce może se pogoglować, bo w motoryzacji już od dawna jest inaczej wszystko niż sie wydaje
jak już wspomniałem najbardziej amerykańskim autem, nie tylko pod względem popularności w usa jest toyota camry, a taki typowo amerykański pickup ford f150 sie nie zakwalifikował w ogóle jako amerykański
(nie pisze teroz o tym co amerykański redneck bedzie uważał za domestic, bo dla niego ford fiesta i transit też jest domestic)
ople jako typowo niemieckie auta to sie skończyły w latach 60tych, potem wkroczył już amerykański dizajn i produkcja globalna
tak samo było z fordami niemieckimi, czasy fordów eifel, köln czy taunus dawno mineły
 
Ostatnia edycja:

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
jak już wspomniałem najbardziej amerykańskim autem, nie tylko pod względem popularności w usa jest toyota camry, a taki typowo amerykański pickup ford f150 sie nie zakwalifikował w ogóle jako amerykański

Ale powołałeś się na jakiś plebiscyt popularny. Sprawdzałem, dobrze się Camry sprzedaje, ale Honda Accord jeszcze lepiej. Ale nawet, kupują tę Toyotę, bo myślą, że to najbardziej amerykański, czy japoński, bo sam już nie wiem. I czy Accord to teraz bardziej amerykańskie auto niż Camry czy nie?

I znów żadnych danych, tylko opowiastki. Możemy się opowiastkami wymieniać w nieskończoność, bo końcu sprowadzisz to do ilości niemieckości w danym samochodzie i gruncie rzeczy nie ma znaczenia, jakie samochody kupują Niemcy, bo nie ma już niemieckich samochodów.

Poświęć trochę czasu na poszukanie ile procent marek uznawanych powszechnie za niemieckie (tak, Opel w takim ujęciu jest niemiecki, a Skoda nie) jest zarejestrowanych w Niemczech. Albo zarejestrowano w 2016.
 

tolep

five miles out
8 579
15 476
Zarówno Opel jak i Skoda mają niemieckość jako atrybut w świadomości Niemca. (Nie tylko Niemca, ale mówimy tu o patriotyzmie konsumenckim). Nie w takim stopniu jak Audi czy BMW, ale w istotnym. W przypadku Opla producent nie musi nawet starać się o reklamowanie jego niemieckości, w przypadku Skody być może tak, ale nie bardzo. Klient wie ze to ten sam koncern, te same części, silniki, platforma podłogowa...
 
Do góry Bottom