Patriotyzm konsumencki

alfacentauri

Well-Known Member
1 164
2 181
@Norden
Ja widzę podobieństwa Twoich zastrzeżeń co do ery postindustrialnej z tym jak niektórzy dawno temu postrzegali rewolucję przemysłową. I sposób w jaki patrzono na nią nie musiał być zarezerwowany dla protosocjalistów, bo źródło było bardziej ogólne. Jak się popatrzy na dawnych wolnorynkowców to cytując za wikipedią „fizjokraci akcentowali znaczenie pracy, rolnictwa i ziemi jako jedynych źródeł bogactwa”, za klasę produktywną uważali rolników; a kupców, rzemieślników i przemysłowców za klasę jałową. Ta analogia, choć niczego nie dowodzi, powinna dać do myślenia.
Dostrzegam zresztą obecnie szerszy trend, który wychodzi dalej niż Twoje poglądy. Piszesz, że „rewolucja przemysłowa nie opierała się na drenażu bogactwa od jednej grupy czyli osób produkujących i dostarczających rzeczywiste dobra i usługi do rozrastającej się warstwy tzw. <<usług finansowo – bankowych>>." Zwróć uwagę, że Jakub „wężofob” Woziński twierdzi, że rewolucja przemysłowa dokonała się przede wszystkim w wyniku imperialnego dodruku pieniądza. Nie czytałem jego książki o historii kapitalizmu i nie wiem jak on się zapatruje na postindustrializację, ale widocznie debatę jaką zapoczątkował można przenieść na bardziej ogólny poziom.
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
Poświęć trochę czasu na poszukanie ile procent marek uznawanych powszechnie za niemieckie (tak, Opel w takim ujęciu jest niemiecki, a Skoda nie) jest zarejestrowanych w Niemczech. Albo zarejestrowano w 2016.
przecie podałem na oficjalnej stronie przecie po kliknięciu na linka masz udział niemieckich, jak to uznajesz marek 64,8% jest też podane że zarejestrowanych jest 45,8 milionów pojazdów (z wyłączeniem tych co maja rejestracje od ubezpieczalni i nie są zarejestrowane w wydziale kominikacji)
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeuge/Bestand/bestand_node.html dane ze stycznia 2017
Ale powołałeś się na jakiś plebiscyt popularny. Sprawdzałem, dobrze się Camry sprzedaje, ale Honda Accord jeszcze lepiej. Ale nawet, kupują tę Toyotę, bo myślą, że to najbardziej amerykański, czy japoński, bo sam już nie wiem. I czy Accord to teraz bardziej amerykańskie auto niż Camry czy nie?
chodziło o definicje co jest amerykańskie a co nie, największy udział całego procesu produkcji miała toyota camry, no na szybko wrzuciłem pierwsze co gogiel wypluł, ale wiedziałem o tym bo jakiś czas temu czytałem że teroz w dobie globalizacji był problem z określeniem co jest amerykańskim autem i wprowadzili definicje ile procent całego procesu produkcji odbywa sie w usa a auta które maja poniżej 75% nie kwalifikują sie do uznania jako amerykańskie
liczy sie gdzie odbywa sie montaz, skąd pochodzą podzespoły, ile amerykanów jest zatrudnionych przy produkcji itd
ok jak widze ten ranking sie nieco zmienił, ja miałem w pamięci dane sprzed roku, przyznaje sie bez bicia, co nie zmienia faktu ze wiele niby japońskich aut kwalifikuje sie jako most american car
myśle że nie masz bana na goglu to se sam sprawdź jak cie to tak bardzo ciekawi, mi starcza że czytalem o tym wiele razy, gdzieś widziałem jakąś tabele wtedy od transportation.gov nie pamiętam gdzie to było u nich, tam definiowali co jest amerykańskie a co nie i były poszczególne modele
tu masz ranking z cars.com w ostatnich latach była to toyota camry w tym roku jest inaczej, nie śledze cały czas sprawy więc przez to teroz inny wynik co nie zmienia faktu, że jest jak pisałem, że trudno jest określić i często japońskie auta są bardziej amerykańskie niż amerykańskie
https://www.cars.com/ami/
dla potwierdzenia ranking z 2016
https://www.cars.com/articles/the-2016-carscom-american-made-index-1420684865874/
i kilka innych linków coby nei było że pierdole głupoty i opowiadam ino anegdoty
http://www.themadeinamericamovement.com/automotive/usa-made-american-vehicles/
http://knowhow.napaonline.com/domestic-foreign-cars-whats-difference/
http://time.com/4681166/car-made-american/
Zarówno Opel jak i Skoda mają niemieckość jako atrybut w świadomości Niemca.
o łał znawca wszystkiego ma nawet wgląd w świadomość każdego niemca...
Klient wie ze to ten sam koncern, te same części, silniki, platforma podłogowa...
no właśnie ja wiem że to
640px-VW_Taro_1987-1991_frontleft_2008-03-29_A.jpg

jest toyota
to
640px-Opel_Movano_front_20071029.jpg

jest renault
to
640px-Opel_Vivaro_front_20080108.jpg

tak samo
to jest
640px-Opel_Combo_1.6_CDTI_Edition_%28D%29_%E2%80%93_Frontansicht%2C_18._M%C3%A4rz_2012%2C_Wuppertal.jpg

produkowany w turcji fiat
591px-Opel_Agila_front_20071204.jpg

to jest produkowane w gliwicach suzuki
800px-Opel_Frontera_front_20080118.jpg

a to jest isuzu...
więcej mi sie nie chce wklejać tych wszystkich daewoo
 

tolep

five miles out
8 585
15 483
Przejechałem sobie trasę z Ystad do Sztokholmu i powiem tak. W Szwecji istnieją trzy rodzaje samochodów osobowych

1) Volvo kombi*
2) Volvo SUV
3) Czasem jakiś Saab

Jeżeli jedziesz I z daleka widzisz coś co wygląda jak Skoda Octavia kombi, to po zbliżeniu okazuje się, że to również Volvo kombi
 
A

Antoni Wiech

Guest
Przejechałem sobie trasę z Ystad do Sztokholmu i powiem tak. W Szwecji istnieją trzy rodzaje samochodów osobowych

1) Volvo kombi*
2) Volvo SUV
3) Czasem jakiś Saab

Jeżeli jedziesz I z daleka widzisz coś co wygląda jak Skoda Octavia kombi, to po zbliżeniu okazuje się, że to również Volvo kombi
Podrzuć to do klubu poselskiego PiS i mamy przejebane.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 794
Widocznie patriotyzm konsumencki jest wyjątkowo słabą strategią w kraju o dziesięciomilionowej populacji, zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, co to truje pieski i kotki oraz odpowiada za inne zbrodnie przeciw ludzkości. A ja już dawno nie słyszałem nikogo, kto opowiadałby o tym, jak bardzo chciałby kupić Volvo. To nie są ejtisy - te się skończyły 30 lat temu, teraz w zasadzie ta marka nikogo nie obchodzi.

Saaby były fajniejsze, ale też dość hipsterskie - niewielu je kupowało.

Zresztą samochody Volvo z tym ich wieloletnim naciskiem na innowacje pod kątem bezpieczeństwa zupełnie stoją w poprzek krzysizmu drogowego - jeżdżą tym tylko cweluchy, małosiusiakowcy, lebiegi i inni zwolennicy państwa opiekuńczego. Albo po prostu zniewieściali Szwedzi, którzy dokonują samounicestwienia za pomocą ideolo. Lepiej nie kupować Volvo, bo można się taką postawą zarazić albo zadeklarować coś lewackiego postawą konsumencką.

Pan Janusz nigdy by nie kupił Volvo!
 
Ostatnia edycja:

bombardier

Well-Known Member
1 413
7 091
Saab to też pojazd dla cweluchów - też skupiał się na bezpieczeństwie, nawet pierwsi wprowadzi, tfu, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. ;) Zastanawiające, że uchował się wśród tych leluchów Christian von Koenigsegg.
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
Ja bym chciał dowolne Volvo z serii XC. Ale pewnie gdyby mnie było na takie stać, to wybrałbym coś innego, jakiegoś japończyka czy coś.
 
Do góry Bottom