Gry komputerowe

N

nowy.świt

Guest
To taka fizyka na pół gwizdka - Trespasser miał zaawansowaną fizykę opartą na kolizji obiektów a nie wprawieniu jednego elementu w ruch- animacje nie oparte na skryptach (co czasem powodowało bugi śmieszne ale czuć było, że przeciwnik jednak żyje własnym życiem a nie jest elementem animacji albo durnego skryptu jak w CoD czy BF3)

Mogłeś więc odstrzelić pustaka na którym stał kontener mieszkamy (biuro polowe np.) i spadał on w dół (dziś to nie robi wrażenia ale wtedy to był szok dla gracza przyzwyczajonego do statycznego otoczenia)

Wolałbym aby tak robili gry - pamiętam że jak wykrzywiłeś sobie rękę z bronią w swoją stronę i strzeliłeś w siebie - to obrywałeś rzeczywiście - tego nie oskryptowali na bank bo wyginanie tak ręki było wynikiem błędu - gra miała bardzo dynamiczny silnik według mnie - tyle że wyprodukowali ją w złych czasach - była zbyt kosztowna, aby ją ukończyć - dziś by mieli setki narzędzi do tego i zeszło by to szybciej - nie mówiąc już o tym że gry mają więcej odbiorców dziś i większe budżety.

Ale w 2014 ma wyjść ponoć Jurassic Park 4 - może zrobią więc Trespasser 2 i tym razem zrealizują w pełni swoją wizje (pamiętajcie, że Trespasser był grą niedokończoną i mocno okrojoną - a nadal był grywalny bardzo)

Chociaż obawiam się, że zamiast podobnej gry zrobią jakiś badziew dla gimbusów znowu.

W Sumie dwa ostatnie kamienie milowe w grach jakie znam to Trespasser i Half Life 2 - nic już potem wrażenia nie zrobiło takiego, niby tam Crysis 1 ze swoją grafiką i BC1 z budynkami które można rozwalić - ale to ostatnie to skrypty skrypty i jeszcze raz skrypty - widać normalnie po pewnym poziomie zniszczeń jak uruchamia się animacja destrukcji budynku, która za każdym razem jak identyczna - ogólnie gry dziś to żenua - odgrzewane ciągle kotlety dla skretyniałego planktonu.

Jeszcze sprawdzę sobie BF2143 ( o ile powstanie ), bo w BF2142 nieźle mi szło na maszynie kroczącej - byłem w pierwszej 20 na świecie pod względem fragów na kilkanaście milionów graczy, i nie było praktycznie rundy w której nie stosowali kick-votów przeciwko mnie i nie ujadali, że oszukuje - a to w sumie dziwne bo sterowanie maszyną kroczącą sprowadzało się do prostej taktyki, którą o dziwo nikt nie odkrył.

Ogólnie z FPS multi to najlepiej BF2142 wspominam.
 

Piter1489

libnetoholik
2 072
2 035
W 2014 wychodzi nowy Thief. Chyba starszym graczom nie trzeba go przypominać?





Niestety zapowiada się typowa konsolówka (achievmenty za headshoty w Thiefie?!), uproszczona i oskryptowana, a nowy głos Garretta beznadziejny :(.

Thief: The Dark Project z 1998 to była gra :) . W swoim czasie miała niesamowitą oprawę dźwiękową (+zajebista ambientowa muzyka Erica Brosiusa), a klimat można było kroić nożem.

 
N

nowy.świt

Guest
Ze skradanek z tego okresu na konsole to Tenchu: Stealth Assassins:




BTW: Krzysio w tej grze jest od 0:05:37
 
Ostatnia edycja:

Hitch

3 220
4 876
Niestety zapowiada się typowa konsolówka

Nie konsolówka tylko gra skrojona pod współczesnego, masowego, statystycznego gracza (13-latka, któremu wszystko trzeba palcem pokazywać, bo jest tak tępy od kilogramów jaranego zielska). Akurat na konsole ostatnio wychodzą najlepsze gry. Patrz "The Last of Us" albo GTA5 :)
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
Nie konsolówka tylko gra skrojona pod współczesnego, masowego, statystycznego gracza (13-latka, któremu wszystko trzeba palcem pokazywać, bo jest tak tępy od kilogramów jaranego zielska).

Współczesny, masowy gracz ma 35 lat i więcej. Dorośli, czyli 18+ to 75% graczy. Wizja nastolatka grającego w gry jest dobra dla czasopism kolorowych dla gawiedzi, ale nie nic wspólnego z rzeczywistością.
 
D

Deleted member 427

Guest
a nowy głos Garretta beznadziejny :(.

Tragedia. Poza tym co to za teksty w nowym Thiefie "miasto należy do ludu"? Garrett się do komuszej międzynarodówki zapisze (taki twist fabularny w połowie gry)? Nie wierzę, że to robi ta sama ekipa co zrobiła pierwsze trzy genialne części.

Przygody Garretta to niejako nowy start dla serii zapoczątkowanej wiele lat temu. Produkcja, choć nastawiona na nowego odbiorcę, powinna do siebie przekonać też fanów pierwowzoru.

taaa, mnie nie przekonuje jak na razie ani trochę.
 

Cptkap

Well-Known Member
701
3 229
Ja pierdziele. Nowy Garrett rzeczywiście skomuszał.
Aż mi się na cofki zebrało po tym trailerze.

taking jobs from the poor; padding the pockets of the rich.
Tekst jak z XIX wiecznej Anglii... albo Solidarnej Polski.

Eidos chyba rekrutował nowych scenarzystów wśród "occupy movement". Choć może to jakiś ze starszych scenarzystów przestał maskować swoje poglądy? Chyba w każdej części Garrett coś tam pobąkiwał jakiego to złego ma Landlorda.

Kiedyś Thief chciał tylko napchać sobie kabzę i był wplątywany przypadkowo w inne wydarzenia ale teraz widzę że będzie walczył o sprawiedliwość społeczną w imię ludu pracującego miast i wsi.

Młotodzierżcy mieli dobry pomysł z całym tym odjebywaniem języków kłamcom i karmieniem nimi złodziei, oraz odjebywaniem dłoni złodziejom, i karmieniem nimi kłamców.
 

Aterlupus

Well-Known Member
474
971
Popieram. Fabuły Thiefa nie badałem (przeszedłem tylko pierwszą część gdzieś do połowy), ale bardzo grę polubiłem i zatruwanie serii sprawiedliwością społeczną mi się wcale nie uśmiecha.

Na szczęście w komentarzach ktoś już walczy w imię sprawiedliwości :):

Dislike for Commie story - and im going to send it to everyone i know to dislike this bolshevik shit.

i jeszcze lepsze:

And also waiting for eidos to give out 90 % profits form this bolshevik game to the poor.

Chociaż w tym drugim nie ma racji. Skoro bolszewizm to nie będzie przekazywania dochodu biednym, bo gra zostanie wydana za darmo :).
 

Piter1489

libnetoholik
2 072
2 035
Wiecie, w sumie nie wiadomo jaka będzie fabuła, może okaże się, że ci co walczą po stronie "ludu" wcale nie są postaciami pozytywnymi. Eidos Montreal robiło też Deus Ex: Human Revolution, a tam nie było żadnej jedynie słusznej wykładni ideologicznej. Ja się bardziej czepiam mechaniki gry, tych zasranych focusów-srocusów, tego, że strzałę linową można wbić tylko w wyznaczone przez twórców miejsca itd.

Cptkap napisał:
Tekst jak z XIX wiecznej Anglii...

To, że fabuła nowego Thiefa nawiązuje do nastrojów społecznych z XIX w. (a takie były), to jeszcze nic złego, gorzej, że Garrett rzuca takie teksty, chyba, że w tym trailerze on tylko powtarza to co "mówi się na ulicach".

kawador napisał:
Nie wierzę, że to robi ta sama ekipa co zrobiła pierwsze trzy genialne części.

Bo nie robi. Dwie pierwsze części zrobiło Looking Glass Studios ([*]), Eidos był tylko wydawcą, dlatego miały genialny, ciężki, lekko zeschizowany klimat, podobnie jak w innym ich dziele - System Shock 2. Trzecia część była w porządku, ale jednak to już nie to samo, paru rzeczy brakowało.

EDIT:

Hitch napisał:
Patrz "The Last of Us" albo GTA5 :)

Nie jestem hejterem konsol, jak najbardziej mogą wychodzić na nie wartościowe rzeczy i to jest generalnie fajny wynalazek (nie martwisz się wymaganiami itd.).
Niestety konsole zostały polubione przez matołków i dziwnym trafem od czasu kiedy się upowszechniły, zaczęto robić coraz więcej głupawych gier, w które można grać jednocześnie jedząc hamburgera i waląc sobie konia :) .
PC raczej odrzucało casualowych graczy i dlatego gry były ambitniejsze, nie grał w nie byle kto :) .
 
Ostatnia edycja:

military

FNG
1 766
4 727
Niestety konsole zostały polubione przez matołków i dziwnym trafem od czasu kiedy się upowszechniły, zaczęto robić coraz więcej głupawych gier, w które można grać jednocześnie jedząc hamburgera i waląc sobie konia :) .
PC raczej odrzucało casualowych graczy i dlatego gry były ambitniejsze, nie grał w nie byle kto :) .

Jak ja nienawidzę takiego pierdolenia, to po prostu nie jesteś nawet w stanie sobie tego wyobrazić.

_wallpaper__glorious_pc_gaming_master_race_by_admiralserenity-d5qvxos.png
 

Piter1489

libnetoholik
2 072
2 035
Czy wy jesteście jacyś przeczuleni wszyscy? Nie wiem, macie okres dzisiaj? :) Tosia na mnie wrzuca, że mi się filmik z cyganką nie podobał, drugi, że coś o konsolach nie tak napisałem :p.

W ogóle nie o to mi chodziło. Konsola jest prostsza w użyciu niż PC i nie jest to wadą konsoli. Konsole sprawiły po prostu, że rynek gier wideo się jeszcze bardziej umasowił, a masa wiadomo jaka jest, pod nią robi się dużo mało wymagających gier. Cierpią na tym zarówno ambitni gracze PC-towi jak i konsolowi.
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 985
15 153
W ogóle nie o to mi chodziło. Konsola jest prostsza w użyciu niż PC i nie jest to wadą konsoli. Konsole sprawiły po prostu, że rynek gier wideo się jeszcze bardziej umasowił, a masa wiadomo jaka jest, pod nią robi się dużo mało wymagających gier. Cierpią na tym zarówno ambitni gracze PC-towi jak i konsolowi.

Widzę, że masz dziś słaby dzień i dziwisz się, że nie budzisz podziwu.

Co to znaczy "wymagające" gry w ogóle? Co to za pojęcie jest?

Jeśli chodzi o to, że gry są prostsze, bardziej przystępne, łatwiejsze w zaangażowaniu się w nie, to w jaki sposób ma to być przyczyną cierpienia? Demografia się zmienia - ludzie dorośli nie mają cierpliwości młodych, którzy nie mieli kiedyś aż tyle alternatyw, to znosili sporo przegięć ze strony gier. Teraz, gdy mają rodziny, pracę, rozrywki, telewizję, internet, to nie chcą już męczyć się z grą, za którą zresztą słono zapłacili. Rynek w działaniu.
 
N

nowy.świt

Guest
Widzę, że masz dziś słaby dzień i dziwisz się, że nie budzisz podziwu.

Co to znaczy "wymagające" gry w ogóle? Co to za pojęcie jest?

Jeśli chodzi o to, że gry są prostsze, bardziej przystępne, łatwiejsze w zaangażowaniu się w nie, to w jaki sposób ma to być przyczyną cierpienia?

A ja nie mam cierpliwości do nowych gier:

 
Do góry Bottom