Absurdy politycznej poprawności

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 700

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 736
27.06.2020 18:25
Kampania "Stop Hate for Profit" nabiera tempa. Kolejni reklamodawcy wycofują swoje kampanie z Facebooka. Po bombach od Verizon i Unilever, nadszedł czas na kolejnego giganta, Coca-colę.
Przypomnijmy, "Stop Hate for Profit" to swoisty manifest przeciwko potentatom rynku społecznościowych, zainicjowany m.in. przez działaczy NAACP (Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej). Jak twierdzą aktywiści, serwisy takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube stały się siedliskiem nienawiści, a ich włodarze nie robią nic, aby temu przeciwdziałać.
Dlatego namawiają, aby wywrzeć na nich presję poprzez bojkot ze strony reklamodawców. I krucjata ta ewidentnie nabiera tempa.
Blisko 100 firm mówi "do widzenia"
W tej chwili już blisko 100 firm zapowiedziało rezygnację z reklam w mediach społecznościowych, z czego największym echem odbiły się wystąpienia telekomu Verizon i Unilever (właściciel m.in. marek Dove, Axe, Hellmann's, Knorr, Litpon, Rexona i wielu innych). Chodzi o skalę. Jak wynika z oficjalnych danych, ci drudzy w samym tylko 2020 r. zasilili kasę Facebooka o blisko 12 mln dol.
Teraz w ich ślady idzie The Coca-Cola Company, która – za oficjalnym komunikatem – począwszy od 1 lipca wycofa z serwisów Zuckerberga wszystkie swoje reklamy. W międzyczasie podobną decyzję podjęły też VF Corporation (właściciel m.in. marek odzieżowych Vans oraz The North Face), Honda America czy popularny w Stanach Zjednoczonych producent słodyczy Hershey.
Inwestorzy zaczynają się niepokoić. Samo tylko wycofanie reklam Unilever pociągnęło za sobą spadek wartości akcji Facebooka o 7 proc. Patrząc na model biznesowy, to zrozumiałe. Facebook w 2019 roku osiągnął niemal 70 mld dol. przychodów w reklamach od ponad 8 mln reklamodawców z całego świata. I było to główne źródło przychodów firmy z Menlo Park.
A co jeśli poprawność polityczna została wymyślona jedynie jako broń służąca do niszczenia wartości akcji firm na giełdzie w korporacyjnych wojnach a my się niepotrzebnie nią przejmujemy? ;)

To dopiero cyberpunk.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 736
A może jednak nie...

Światowy koncern kosmetyczny z siedzibą we Francji L’Oreal poinformował, że w ramach walki z rasizmem przestaje używać słów „biały”, „wybielający” czy „jasny” na opakowaniach swoich produktów. Inne firmy zapowiadają takie zmiany. Manifestacje po śmierci Afroamerykanina George’a Floyda, spowodowały, że wiele firm usuwa "niepoprawne" nazwy i słowa ze swych akcji marketingowych.
W opublikowanym w sobotę komunikacie, paryska dyrekcja L'Oreal zawiadamia, że na produktach przeznaczonych do skóry nie będzie już słów takich, jak "biały, wybielający czy jasny". W oświadczeniu nie ma wskazówek czy i kiedy opakowania z tymi słowami wycofane zostaną ze sprzedaży.
Wcześniej francuska filia angielsko-holenderskiego koncernu Uniliver zmieniła nazwę kremu rozjaśniającego i zobowiązała się do nieużywania słowa "jasny", gdyż "marka zobowiązuje się do chwalenia wszelkich odcieni skóry".
Media zajmują się opakowaniem popularnego we Francji ryżu "Oncle Ben’s" (wujka Bena), na którym widnieje portret czarnoskórego mężczyzny. Amerykańska firma Mars ogłosiła, że pracuje nad zmianą tej grafiki.
We Francji na włosku wisi przyszłość ciasteczek czekoladowych "Pepito", których opakowanie przedstawia Meksykanina. Ta postać, wzięta z komiksu, krytykowana jest jako "nieprzychylna karykatura", co - jak ostrzegają specjaliści od marketingu - grozi eksportowi do USA.
Manifestacje w USA i Europie po śmierci Afroamerykanina George’a Floyda, uduszonego w maju podczas zatrzymania przez policjanta w Minneapolis, spowodowały żądania zmian nazw ulic i usuwania pomników bohaterów podejrzewanych o rasizm. Jak zauważają eksperci, wiele firm obawiających się bojkotu lub procesów sądowych usuwa "niepoprawne" nazwy i słowa ze swych akcji marketingowych.
Z Paryża Ludwik Lewin


Robią ze świata prawdziwy dom wariatów.
 
D

Deleted member 6564

Guest
Jak to jest że tyle dużych firm popiera BLM? To ile ludzi to popiera, że tym firmom się opłaca?
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 700
Biorą się za muzykę klasyczną (zwaną powszechnie poważną), bo jest rasistowska, bo jest stworzona przez białych.

Tylko czekać kiedy wezmą się za klasyczne malarstwo.
 
D

Deleted member 6905

Guest

No kur... Kolejna seria filmowa musi zostać zniszczona... Nie jestem specjalnym fanem "Piratów z Karaibów", lecz była to jakaś tam rozpoznawalna marka, którą też trzeba zniszczyć, aby złożyć ofiarę na ołtarzu współczesnej czerwonej religii
 
D

Deleted member 6564

Guest

No kur... Kolejna seria filmowa musi zostać zniszczona... Nie jestem specjalnym fanem "Piratów z Karaibów", lecz była to jakaś tam rozpoznawalna marka, którą też trzeba zniszczyć, aby złożyć ofiarę na ołtarzu współczesnej czerwonej religii
Rothbard pisał - "Czy przekażemy wówczas tym sekutnicom jakieś dziewicze ziemie, np. Black Hills, a może Arizonę? Proponuję odciąć się od nich i założyć Amazońską Ludowo-Demokratyczną Republikę Kobiet, w której będą mogły posługiwać się karate. Infekcja wywołana ich chorymi pomysłami i ideologią zostałaby w ten sposób odizolowana lub usunięta z organizmu społecznego..."
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 700
Zeman będąc na przyjęciu u ambasadora USA obśmiał hasło: "Black Live Matter", bo jest rasistowskie. No cóż, ja zazdroszczę Czechom prezydentów.
 

mikioli

Well-Known Member
2 770
5 377
Zeman będąc na przyjęciu u ambasadora USA obśmiał hasło: "Black Live Matter", bo jest rasistowskie. No cóż, ja zazdroszczę Czechom prezydentów.
Generalnie europa wschodnia z racji, że kolonizowała się nawzajem może ciorać czarnych.
 
Do góry Bottom