Zapodaj coś ciekawego

wah

Well-Known Member
1 165
4 941
Nasze dzieciaki to mają dobrze. Mają do przejścia kilka bloków, żeby dotrzeć do szkoły, albo rodzice podrzucą samochodem, albo mają kilka kroków do autobusu i jeszcze narzekają, że autobus stary, zatłoczony itd. Dla większości samo przejście przez ulicę, aby złapać autobus, jest prawdopodobnie najbardziej ryzykowne.
Może się to wydawać niewiarygodne, że w niektórych częściach globu dotarcie do szkoły jest olbrzymim wyzwaniem i dzieciaki tam ryzykują życiem.

5-godzinna podróż do prawdopodobnie najbardziej odległej szkoły na świecie, Gulu, Chiny.





Zanskar, indyjskie Himalaje



Lebak, Indonezja





Rzeka Rio Negro, Kolumbia



Podróż lasem, przez tzw. żywy most z korzeni, Indie



Przejście przez złamany most w Dujiangyan, prowincja Sichuan, Chiny



125 mil podróży do szkoły, Pili, Chiny



Podróż tratwą, Indonezja




https://www.boredpanda.com/dangerous-journey-to-school/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=organic
 

rawpra

Well-Known Member
2 745
4 827
Homo erectus wyginął przez lenistwo i konserwatyzm



Najnowsze wykopaliska prowadzone przez naukowców z The Australian National University sugerują, że Homo erectus wyginął, bo... był leniwy. Badania zabytków z wczesnej epoki kamienia pokazują, że H. erectus podczas wykonywania narzędzia i gromadzenia zasobów wykorzystywał strategie wymagające najmniejszego wysiłku. To „lenistwo” w połączeniu z nieumiejętnością dostosowania się do zmian klimatycznych prawdopodobnie przyczyniło się do wyginięcia gatunku, uważa doktor Ceri Shipton.
Nie wydaje się, by próbowali się do czegoś zmuszać. Nie byli eksploratorami sięgającymi wzrokiem poza horyzont. Nie mieli tej ciekawości, którą mamy my, stwierdza uczony.

Do wykonywania narzędzi używali kamieni, które leżały wokół ich obozowiska. W większości był to materiał o niskiej jakości w porównaniu z tym, co widzimy u późniejszych twórców kamiennych narzędzi. Niedaleko miejsca, w którym prowadziliśmy wykopaliska, na niewielkim wzgórzu znajdowała się duża skała dobrej jakości. Jednak zamiast podejść na wzgórze, H. erectus wykorzystywał odłamki, które samodzielnie oddzieliły się od skały i stoczyły ze wzgórza. Gdy oglądaliśmy skałę, nie widzieliśmy na niej żadnych śladów działalności. Oni wiedzieli, że ona tam jest, ale jako że mieli obok siebie wystarczająco zasobów, to się tam nie wybrali, stwierdza.

Zachowanie H. erectus stoi w wyraźnym kontraście do tego, co później robili neandertalczycy i Homo sapiens. Te gatunki wspinały się na góry, by uzyskać kamień odpowiedniej jakości i transportowały go na duże odległości.

Doktor Shipton nie ma dobrego zdania o H. erectus. Ten gatunek był nie tylko leniwy, ale i bardzo konserwatywny. Badania osadów wykazały, że środowisko wokół nich się zmieniało, a oni wciąż robili te same rzeczy tymi samymi narzędziami.

http://kopalniawiedzy.pl/Homo-erectus-narzedzia-konserwatyzm-zmiany-srodowiskowe-lenistwo,28635
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 244
21 132
50 lat różnicy.
Kolega w USA był świadkiem innego ciekawego wypadku, staroci z nowością. Otóż nowy Mercedes wystawił nupel (czyli maskę) tuż przed gnającego starego pick-upa. Pick-up upierdolił Mesiowi całą maskę wraz z silnikiem, a sam był lekko uszkodzony. O dziwo silnik w nim działał!
Jednak przewaga wynikała z tego, że ten amerykański pick-up był jeszcze robiony na normalnej solidnej ramie, a nie na samonośnym badziewiu, a zderzaki i grill (solidny grill, a nie cienkościenne ozdobne rurki) były przymocowane do tej solidnej ramy.
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 592
13 147
a zderzaki i grill (solidny grill, a nie cienkościenne ozdobne rurki) były przymocowane do tej solidnej ramy.
I sprawia to, że podczas zderzenia kierowca ginie zabity własnymi rozrywającymi się wnętrznościami, a rodzinie zostaje wrak na solidnej ramie. Natomiast owe cienkościenne rurki i badziewia gną się ile wlezie, ale często kierowca wychodzi z tego pogiętego wraku o własnych siłach.
 

bombardier

Well-Known Member
1 365
5 825
I sprawia to, że podczas zderzenia kierowca ginie zabity własnymi rozrywającymi się wnętrznościami, a rodzinie zostaje wrak na solidnej ramie. Natomiast owe cienkościenne rurki i badziewia gną się ile wlezie, ale często kierowca wychodzi z tego pogiętego wraku o własnych siłach.
Znacznie większym zagrożeniem, od gorszej amortyzacji uderzenia karoserią i nadwoziem, jest brak poduszki powietrznej.
 
  • Like
Reactions: wah

NoahWatson

The Internet is serious business.
924
2 007
How the way we walk can increase risk of being mugged
Sposób poruszania się, koordynacja ruchowa wpływa na naszą ocenę przez przestępców w łatwości skutecznej napaści na nas.
Zwykłe lekcje samoobrony nie zmieniły u badanych tych cech poruszania się, które wpływają na wrażenie, że łatwiej napaść na taką osobę.
Udało się je jednak zmienić przez indywidualny trening poruszania się.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
7 452
19 733

Angole na początku lat '80 jarali się CGI, które mogłoby posłużyć w czołówkach ich programów telewizyjnych. My się możemy dziś pojarać ich filmowanymi modelami czołówek, które są dosyć zabawne z naszego punktu widzenia...

Wciąż wyglądają lepiej niż to sztuczne intro z Wiadomości czy Teleexpressu... ;)
 
Do góry Bottom