Śmieszne newsy z rana

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259
Uczymy się od najlepszych:

http://www.pracodawcyrp.pl/zapytania-ofertowe/
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej zapraszają do składania ofert przeprowadzenia analizy porównawczej systemu zachęt podatkowych dla przedsiębiorców w Polsce i w Hiszpanii. Usługa realizowana będzie w ramach projektu „Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim”

Zachęcam do składania ofert.
 
OP
OP
Trigger Happy

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
957
"sprawdzone hiszpańskie rozwiązania" :D :D :D

Ja też mam pyszny cytat z http://wyborcza.pl/duzyformat/1,138063,15876068,Niewolnik_do_wynajecia.html#MT

Inicjatywa Pracownicza boi się, że agencje odbiorą bezrobotnych powiatowym urzędom pracy.
Inicjatywa Pracownicza boi się, że agencje odbiorą bezrobotnych powiatowym urzędom pracy.

Inicjatywa Pracownicza boi się, że agencje odbiorą bezrobotnych powiatowym urzędom pracy.

Mind_Blown.jpg
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 790
Tego jeszcze nie było...

Bzdura z Brukseli. Unia nauczy cię zmieniać biegi!

Szykują się kolejne duże zmiany w egzaminach na prawo jazdy. W związku z nowymi dyrektywami Unii Europejskiej Ministerstwo Infrastruktury przygotowało projekt nowelizacji przepisów dotyczących egzaminowania.

Myli się jednak ten, kto sądzi, że i tym razem chodzi o poprawę drogowego bezpieczeństwa. Kierując się unijną dyrektywą minister infrastruktury chce, by kandydat na kierowcę musiał wykazać się na egzaminie umiejętnością tzw. ecodrivingu...

Jak informuje "Rzeczpospolita", projekt rozporządzenia trafił już do uzgodnień międzyresortowych. Jeśli wszystko pójdzie po myśli ministerstwa, nowe zasady egzaminowania kandydatów na kierowców obowiązywać zaczną z początkiem stycznia 2015. Jakich prawideł przestrzegać będą musieli egzaminowani?

Zgodnie z ministerialnym projektem, osoby starające się o prawo jazdy kategorii B będą musiały wykazać się umiejętnością odpowiedniej zmiany biegów. Zdaniem ministra, kierowca powinien zmienić bieg na wyższy "w momencie, gdy silnik osiągnie około 2 tys. obr./min, a pierwsze cztery biegi włączyć zanim pojazd uzyska prędkość 50 km/h".

Ekologicznie nastawieni zwolennicy oszczędnej jazdy mogą być zachwyceni, ale wielu ekspertów nie pozostawia na ministerialnym projekcie suchej nitki.

Prowadzenie samochodu musi być - przede wszystkim - bezpieczne, a to - wbrew pozorom - wiąże się często z dynamiczną jazdą. Włączanie się do ruchu zgodnie z ministerialnymi wytycznymi w polskich warunkach często nosić będzie znamiona wymuszenia pierwszeństwa przejazdu, a taki manewr jest obecnie drugą - zaraz po "niedostosowaniu prędkości do warunków ruchu" - przyczyną wypadków na polskich drogach! Część egzaminatorów zwraca też uwagę, że proponowane zmiany przyczynią się do jeszcze większego zakorkowania miast.

Od redakcji:

Wpajanie kierowcom zasad ecodrivingu ma swoje plusy, ale techniki ekologicznej jazdy nie sposób opanować w czasie podstawowego kursu, na który trafiają przecież osoby nie mające żadnej praktyki w kwestii prowadzenia auta. Nowe przepisy mogą więc skutkować "wyedukowaniem" wielu drogowych analfabetów, którzy na wyprzedzenie ciężarówki potrzebować będą 4 km prostej.

Z nowych przepisów - poza właścicielami szkół ecodrivingu - cieszyć się jednak mogą... mechanicy. Stosowanie się do ministerialnych zaleceń to gotowa recepta na drastyczne skrócenie żywotności jednostki napędowej. Trzeba bowiem pamiętać, że w zakresie niskich prędkości obrotowych na układ korbowo-tłokowy silnika działają ogromne siły, które powodują powstawanie dużych wibracji. Te ostatnie we współczesnych autach (zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych) tłumić ma m.in. dwumasowe koło zamachowe, które - właśnie poniżej 2 tys. obr./min - narażone jest na największe zużycie. Jazda na wysokim biegu przy niskich prędkościach obrotowych potrafi skrócić żywotność "dwumasy" nawet trzykrotnie! Naprawa, w przypadku większości popularnych modeli, kosztować będzie co najmniej 3 tys. zł.

Zalecanej przez ministra infrastruktury jazdy nie toleruje też - montowana dziś powszechnie - turbosprężarka. Częsta jazda na wysokim biegu przy niskiej prędkości obrotowej skutkuje gromadzeniem się w silniku i układzie wydechowym nagarów, które trafiają również do kierownicy spalin i - z czasem - zupełnie ją unieruchamiają. W efekcie wydajność turbodoładowania spada, co - paradoksalnie - skutkuje nie tylko pogorszeniem osiągów, ale i zwiększeniem zużycia paliwa (rozpędzanie zdecydowanie się wydłuży). W przypadku nowoczesnych silników wysokoprężnych stosowanie się do nowych zaleceń to również jawne proszenie się o kłopoty z filtrem cząstek stałych.

Prawdą jest, że do tego typu jazdy zachęcają kierowców sami producenci. Wiele nowych pojazdów wyposażonych jest fabrycznie w elektroniczny układ "podpowiadający" kierowcy optymalny dobór przełożeń. W ich przypadku słowo "optymalny" dotyczy jednak zbliżenia się do - podawanej w folderach - wartości średniego zużycia paliwa, które - dla producentów - ma ogromny wpływ ze względu na narzucone normy emisji spalin.

W przypadku awarii turbosprężarki lub dwumasowego koła zamachowego, nabywcy - w większości przypadków - pokrywać muszą koszty napraw z własnej kieszeni. Większość producentów traktuje bowiem te podzespoły jako "wyłączone z gwarancji części podlegające naturalnemu zużyciu", podobnie jak np. amortyzatory czy tarcze hamulcowe.

PR​
 

military

FNG
1 766
4 727
Lewicowcu, czy wiesz, że dzięki prawicowcom masz dzisiaj pracę, od której możesz wziąć urlop, pieniądze którymi opłacasz składkę emerytalną, tyle pracy że nawet dzieci mogłyby znaleźć zajęcie, firmy ubezpieczeniowe i DOBRE, prywatne szkoły? Więc zamiast pierdolić po prostu zamilcz, bo głupi jesteś i głupim prawdopodobnie zostaniesz do końca życia.
 

Aterlupus

Well-Known Member
474
971
Lewicowcu! Czy wiesz że swoje chore idee możesz realizować tylko dzięki bogactwu którego źródłem jest kilkaset lat istnienia kapitalizmu?


"Zakaz pracy dzieci" kurwa ich mać. Od początku istnienia gatunku ludzkiego egzystowaliśmy w środowisku o małej ilości zasobów, nastąpiła rewolucja neolityczna, wynaleziono młyny wodne, wiatraki, rolnictwo stawało się coraz wydajniejsze ale przez dziesiątki tysięcy lat na obszarze całej planety jedna rzecz pozostawała prawdą, jeżeli nowy członek rodziny miał nie umrzeć z głodu musiał pracować, musiał robić w polu bo inaczej nie starczyłoby dla niego jedzenia. Nastąpiła rewolucja przemysłowa, rozwój techniczny gwałtownie przyśpieszył, po raz pierwszy w historii świata było nas stać na to aby dziecko przeciętnej rodziny nie musiało pracować od pierwszego momentu kiedy tylko się do pracy nadawało, sukces osiągnięty ciężką pracą mas ludzkich spontanicznie funkcjonujących na wolnym rynku.

I nagle pojawili się socjaliści, proto-lewacy. Pożądany stan rzeczy który wynikł z ciężkiej pracy narodów przyklepali aktem prawnym i ogłosili "Dzięki nam! Udało nam się ustanowić prawo!". Po dekadach od momentu gdy pomysł pojawił się po raz pierwszy, po dekadach od okresu w którym wprowadzenie tego prawa doprowadziłoby do głodu wszędzie tam gdzie nie zostałoby zignorowane. Zrobili jedną rzecz którą poza destrukcją i kradzieżą potrafią robić dobrze, przypisali sobie nie swoje zasługi.

I tak kurwa wszędzie. "To dzięki nam masz dzisiaj zakaz pracy dzieci!", wiedząc że przypisują sobie zasługi całego gatunku, a gatunek nie ma przedstawiciela, który mógłby przedstawić fakty. "Kryzys to wina spekulantów!", wiedząc że obwiniają kogoś kto nie istnieje, więc nie ma swojego przedstawiciela. "Należy opodatkować bogatych!", mówiąc do przedstawicieli pierwszego świata, ludzi znajdujących się w top 10% pod względem bogactwa, wiedząc że każdy kto słyszy "bogaty" myśli tylko o tych którzy mają więcej od niego.

I jedyne co pozostaje to nadzieja że prawem konieczności historycznej, pewnie nie za naszego życia ani życia naszych wnuków, ale nadejdzie taki czas gdy zwolennicy dezynsekcji zyskają przewagę.
 

Xynoslav

Paleoagentarianin, Transferysta
229
408
Prawicowcu! Czy wiesz, że musisz harować na całe lewactwo?
Lewicowcu! Czy wiesz, że twoi idole się z ciebie śmieją?

Chcę kapitalistycznej rewolucji jeszcze za mojego życia. :(
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259
Gość ma 90 lat, więc należy mu się trochę wyrozumiałości. Mnie to w sumie też trochę dziwi, że jak babcie staną z jajkami na chodniku to po 15 minutach Straż Wiejska już się do nich dopierdala, a taki Amber działa latami i wsio okej. W ogóle jest jakiś wyrok w sprawie tego Plichty? Jeśli nie, już powinien starać się o odszkodowanie od S.P.
 

military

FNG
1 766
4 727
Ale kto i po co w takim wieku inwestuje w piramidy finansowe? Chce sobie kupić większą trumnę? I jak głupim trzeba być, niezależnie od wieku, żeby przewalić wszystkie oszczędności, idące w dziesiątki czy setki tysięcy? Dając się trzy razy wkręcić w TEN SAM SCHEMAT OSZUSTWA?
 

simek

Well-Known Member
1 367
2 122
Gość ma 90 lat, więc należy mu się trochę wyrozumiałości.
No nie wiem, jak się przestaje ogarniać to się mówi synusiowi albo córusi, żeby ogarniali za tatusia i mamusie, a jak się nie ma potomstwa to się wkłada do materaca, albo na lokatę 2% do największego banku w kraju, albo się płaci doradcy(nie pośrednikowi z Open Finance i innych wynalazków) coby zarządzał kasą, a nie idzie tam, gdzie na reklamach największe procenty. Gdzie ten koleś się uchował, że nie podejrzewał, że coś może być nie tak z tymi co dają 15% skoro cała reszta rynku daje 5%?
Mnie to w sumie też trochę dziwi, że jak babcie staną z jajkami na chodniku to po 15 minutach Straż Wiejska już się do nich dopierdala, a taki Amber działa latami i wsio okej.
To jak najbardziej normalne zachowanie aparatu ścigania - gonią tych, z którymi jest łatwo wygrać, a nie zmyślnych naciągaczy.
 

GoldenColt

Well-Known Member
817
3 627
military napisał:
Ale kto i po co w takim wieku inwestuje w piramidy finansowe? Chce sobie kupić większą trumnę?
Np. jak się chce coś zostawić dzieciom, wnukom itp. Do tego właśnie doprowadza ludzi altruizm, jak widać Ayn Rand miała rację :p
 
Do góry Bottom