pawlis
Samotny wilk
- 2 420
- 10 193
Nietypowa dziura na ul. Arkońskiej. Zaginiona łopata sprzed lat
Ulica Arkońska kryje w sobie wiele tajemnic. Ostatnie opady deszczu i niskie temperatury sprawiły, że ziemia odkryła przed nami swoje skarby.
Niesamowitego odkrycia dokonali kierowcy, którzy każdego dnia przejeżdżają ulicą Arkońską. W oddanej w 2012 drodze zrobiła się dziura, której kształt przypomina znane narzędzie.
Okazuje się, że faktycznie jest to ukryta pod warstwą asfaltu łopata.
- Inwestycja była realizowana przez miasto i zakończyła się w 2012 roku, a wskazane zdarzenie to sytuacja dość nietypowa i prawdopodobieństwo jej wystąpienia jest bardzo małe.
W tej chwili, z racji upływu czasu ciężko stwierdzić jak mogło do niej dojść. Najbardziej prawdopodobną wersją wydarzenia jest niedopatrzenie ze strony jednego z pracowników, który po prostu zapomniał uprzątnąć z terenu wskazane narzędzie - wyjaśnia Piotr Zieliński z biura prasowego Urzędu Miasta.
Jak zapowiadają miejskie służby dziura w nawierzchni zostanie jeszcze dzisiaj załatana.
Zimą warunki atmosferyczne powinny przede wszystkim cieszyć, niestety duże spadki temperatur i wielokrotne w ciągu doby przechodzenie temperatury przez 0° w dół i w górę, przysparzają wielu problemów. Nastał sezon na powstawanie dziur. W trakcie użytkowania nawierzchnie asfaltowe ulegają tak zwanemu „zmęczeniu powierzchni drogowej”.
W mikropęknięciach gromadzi się woda, która zamarzając zwiększa swoją objętość, a gdy przychodzi ocieplenie powraca do stanu ciekłego. W ten sposób powstają znacznie większe pęknięcia w drogach. Im większe uszkodzenie, tym większa podatność na jego powiększenie się.
Uzupełnianie ubytków w drogach asfaltowych odbywa się dwoma metodami: „na ciepło”, czyli używa się gorącej, rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej i „na zimno” poprzez użycie zimnej MMA (popularnie określanej mianem asfaltu).
W okresie letnim używa się głównie pierwszej metody, a w okresie zimowym drugiej. Jest ona stosowana przy dziurach wymagających szybkiej interwencji. Ze względu na to, że nie jest to metoda długoterminowa, stosuje się ją tylko w sytuacjach awaryjnych. Do takich dziur naprawionych metodą „na zimno” drogowcy na pewno wrócą latem.
Czy zatem istnieje sposób budowania dróg niewymagający naprawy?
Niestety nie, a dziury w drogach występują na całym świecie. Wystąpienie dziury w drodze powinno jak najszybciej zostać zgłoszone, bo stanowi niebezpieczeństwo.
Dlatego prosimy o zgłaszanie dziur na interwencyjny nr telefonu 91 48 00 401. Uwaga! Numer dyspozytora służy wyłącznie do przyjmowania zgłoszeń, bez możliwości udzielania odpowiedzi na zadawane pytania.
Ulica Arkońska kryje w sobie wiele tajemnic. Ostatnie opady deszczu i niskie temperatury sprawiły, że ziemia odkryła przed nami swoje skarby.
Niesamowitego odkrycia dokonali kierowcy, którzy każdego dnia przejeżdżają ulicą Arkońską. W oddanej w 2012 drodze zrobiła się dziura, której kształt przypomina znane narzędzie.
Okazuje się, że faktycznie jest to ukryta pod warstwą asfaltu łopata.
- Inwestycja była realizowana przez miasto i zakończyła się w 2012 roku, a wskazane zdarzenie to sytuacja dość nietypowa i prawdopodobieństwo jej wystąpienia jest bardzo małe.
W tej chwili, z racji upływu czasu ciężko stwierdzić jak mogło do niej dojść. Najbardziej prawdopodobną wersją wydarzenia jest niedopatrzenie ze strony jednego z pracowników, który po prostu zapomniał uprzątnąć z terenu wskazane narzędzie - wyjaśnia Piotr Zieliński z biura prasowego Urzędu Miasta.
Jak zapowiadają miejskie służby dziura w nawierzchni zostanie jeszcze dzisiaj załatana.
Zimą warunki atmosferyczne powinny przede wszystkim cieszyć, niestety duże spadki temperatur i wielokrotne w ciągu doby przechodzenie temperatury przez 0° w dół i w górę, przysparzają wielu problemów. Nastał sezon na powstawanie dziur. W trakcie użytkowania nawierzchnie asfaltowe ulegają tak zwanemu „zmęczeniu powierzchni drogowej”.
W mikropęknięciach gromadzi się woda, która zamarzając zwiększa swoją objętość, a gdy przychodzi ocieplenie powraca do stanu ciekłego. W ten sposób powstają znacznie większe pęknięcia w drogach. Im większe uszkodzenie, tym większa podatność na jego powiększenie się.
Uzupełnianie ubytków w drogach asfaltowych odbywa się dwoma metodami: „na ciepło”, czyli używa się gorącej, rozgrzanej mieszanki mineralno-asfaltowej i „na zimno” poprzez użycie zimnej MMA (popularnie określanej mianem asfaltu).
W okresie letnim używa się głównie pierwszej metody, a w okresie zimowym drugiej. Jest ona stosowana przy dziurach wymagających szybkiej interwencji. Ze względu na to, że nie jest to metoda długoterminowa, stosuje się ją tylko w sytuacjach awaryjnych. Do takich dziur naprawionych metodą „na zimno” drogowcy na pewno wrócą latem.
Czy zatem istnieje sposób budowania dróg niewymagający naprawy?
Niestety nie, a dziury w drogach występują na całym świecie. Wystąpienie dziury w drodze powinno jak najszybciej zostać zgłoszone, bo stanowi niebezpieczeństwo.
Dlatego prosimy o zgłaszanie dziur na interwencyjny nr telefonu 91 48 00 401. Uwaga! Numer dyspozytora służy wyłącznie do przyjmowania zgłoszeń, bez możliwości udzielania odpowiedzi na zadawane pytania.