Gry komputerowe

T

Tandor92

Guest
W M&B nie ma "czitów". Gram w tą grę od powstania i jeszcze żadnego czitera nie widziałem. Można broń nieco przyspieszyć różnymi trikami w postaci przerywania ataku jeżeli ma być on nieudany i atak z innego kierunku. Chyba, że ktoś idzie na ciebie z zamachniętym młotem a ty dopiero robisz zamach kiedy on puszcza atak. Z tarczami to tak jest, że najsłabsze tarcze są nierealistycznie słabe. Oburęczne topory biorą tarczę na raz a jednoręczne zazwyczaj na dwa. Dla innych broni jest to trochę więcej ataków ale i tak szybko schodzi. Do niczego innego poza łapaniem strzał się nie nadają.

Ja zawsze mam, mówiąc o Native bo z Modami jest różnie, sporo pokoi z graczami o pingu <50 (często koło 30), a serwery z masą graczy jak 22th siege, zamykają się w 80. Dla mnie najlepszym trybem jest bitwa a na brak ich nie narzekam tyle, że najpopularniejszą mapą jest arena (najmniejsza bazowa mapa w grze) co dla mnie jest nieco denerwujące gdyż nie lubię jej, ale co poradzić. Wychodzę i idę do innego pokoju z nadzieją, że nie zostanie tam przegłosowana arena ;) Ale nie ma tragedii, gorzej jest z Modami. Deluge, największy polski mod, często ma 1-2 pokoje, gdzie potrafią być oba w trybie inwazji (walka graczy z nadchodzącymi falami botów), fajnie sobie powalczyć raz na miesiąc ale szybko się to nudzi.

Czasami ta sekretna technika działa, jednak ja idę cały czas na tarczy i wbijam się w kusznika, jakby szturchając go, wtedy puszcza strzał i można go zabić łatwo. Natomiast podobną akcją jest rzut z oszczepu/toporku z wyskoku. Czekasz aż wróg na tarczy zbliży się do ciebie, wykonujesz skok i rzucasz ponad tarczą prosto w twarz wroga. Potrafi to zabić niespodziewającego się ataku wroga.
Ale na to też jest rozwiązanie: trzymać wysoko tarczę, choć oczywiście nie można przesadzać aby nóg nie odsłonić zbyt bardzo.

Z fajnych myków niewymagających skilla to czasami biorę na początek kusznika z najlepszą kuszą (rzadkie rozwiązanie bo sama kusza pochłania większość środków). Najlepiej aby na serwerze było mało kasy a nacja miała dość słabe tarcze jak Swadia czy Vaegirzy. Jeżeli gracz nie kupi tarczy z górnej półki, to oblężnicza kusza potrafi ją przebić.

@Piter1489, jakoś nie lubię takich akcji, w filmach mi superbohaterów wystarczy już. Oczywiście połowa akcji w grze to zapewne gotowe skrypty gdzie wszystko dzieje się automatycznie, albo najwyżej musisz kliknąć x w odpowiednim momencie. Nudy...
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 857
12 247
Pamiętam, że grałem trochę w M&B kiedyś, niezła gierka. Da się w to grać na jakieś pirackiej kopii, czy trzeba płacić?
 
T

Tandor92

Guest
Offline na pewno, online nie wiem. Gra kiedyś wymagała steama, ale jakoś gram bez niego. Tak czy siak mam oryginał. Wykosztowałem się na niego chyba 60 zł z bratem na pół, co w przeliczeniu na kilka lat gry nie wychodzi za wiele. A teraz pewnie można go dorwać znacznie taniej.
 

Mad.lock

barbarzyńsko-pogański stratego-decentralizm
5 148
5 106
Ciek, nie wiem, bo tak się złożyło, że gram na nie-piracie, czyli tzw. oryginale XD. Gra wymaga serial keya i wyszło też sporo patchy, a to może oznaczać, że na serwer nie wbijasz jak masz starą wersję, a nie wiem czy do nowych patchy wyszły pirackie keye. Z drugiej strony gra jest popularna, więc może i są.

Tandor, mówisz, że nie ma czitów? A czy moje wrażenie mogło wynikać ze zbyt słabego sprzętu lub lagów? Jak w końcu oddadzą mi nowego, lepszego kompa to zainstaluję jeszcze raz i sprawdzę jak mi się gra. Ale przysiągłbym, że nie chodzi tu o zmyłki, jeśli już to może o jakieś superpłynne poruszanie się i obracanie, żeby przyśpieszyć ruch broni. Coś tam się niby orientuję, bo nawet trochę pykałem na serwerach duelowych i kilka razy udało mi się jakimś fuksem z kimś wygrać. Coś mi się obiło o uszy, że niektórzy używają jakichś programowalnych kontrolerów, prawda to?
 
T

Tandor92

Guest
A tak, jest tam CD-key potrzebny do gry.

Słaby sprzęt i lagi na pewno spowodują, że gra się ciężej. Tak samo jak na serwerach z wysokim pingiem.

Ja czitów żadnych nie znam, a wszyscy którzy do tej pory o nie oskarżali to byli zwykle nowi, słabi gracze, choć tutaj jest ich bardzo niewielu (tych co oskarżają). Nigdy nie słyszałem od lepszych graczy problemów z cheatami. Linków o cheatach do Warbanda jest sporo, ale każdy mówi o grze singleplayer, ale mnie to nie jara.
Mam porównanie z Warrockiem, kiedy cheaterów jest masa i to takich ostrych w stylu samoleczenie, nieskończoność staminy, super jumpy, spam grantów itp.

Coś mi się obiło o uszy, że niektórzy używają jakichś programowalnych kontrolerów, prawda to?
O niczym takim nie wiem, na czym to ma polegać?

Jedyny "czit" jaki znam to włączenie auto blocka ale to już zależy od serwerów czy na to zezwalają, bo tak się składa, że wszystkie dobre serwery mają wyłączoną opcje auto blokowania.
 

Hitch

3 220
4 872
Znacie jakieś gry strategiczno-ekonomiczne, gdzie jest możliwość wprowadzenia libertarianizmu na jakimś obszarze? Ostatnio sporo bawię się "Europa Universalis 3", ale ignorancja twórców mocno ogranicza moje zapędy.
 

Mad.lock

barbarzyńsko-pogański stratego-decentralizm
5 148
5 106
W strategiach możesz tylko wprowadzić mniejsze czy większe elementy wolnego rynku, z różnymi skutkami wg widzimisię autorów.

W Fallen Enchantress można dać podatki na none, wtedy badania i produkcja idą najszybciej (niesamowite, nieprawdaż?). Chociaż niezupełnie, bo chodzi tu tylko o to, by niezadowolenie było zerowe (podatki je zwiększają), a je można zmniejszyć bohaterem w mieście albo jakimś budynkiem i mieć podatki na low. Teoretycznie można obejść się tam bez kasy z podatków, bo złoto dają też zabite potwory i sprzedane łupy.

W Sid Meier's Alpha Centauri jest rodzaj polityki Free Market. Daje on najwięcej kasy (?!), na szczęście można ją przeznaczyć na badania zamiast ładować do "skarbca", ale najbardziej zatruwa Planetę i powoduje, że ludzie buntują się gdy wysyła się wojsko z granicę, a do tego przestaje działać "uszczęśliwianie" miast wojskiem.

Jest jeszcze seria Supreme Ruler, ale mi nie podeszła, bo miałem wtedy słabego kompa, a po drugie, gra miała kiepską dokumentację i prawdopodobnie masę bugów w mechanice ekonomicznej. Nikt tam chyba do tej pory nie wie co powoduje inflację. Ale od tamtego czasu wyszły jakieś patche, dodatki a nawet druga część :Cold War", więc może się poprawiło. A jest to taki chyba najbardziej szczegółowy symulator państwa. Walczy się chyba jednostkami w skali batalionów, a w gospodarce jest masa suwaków, można nawet emerytury ustawiać.

Oczywiście akapu się nie da zrobić w żadnej grze tego typu. Jak chcesz akap, to musisz mieć grę, w której jesteś tylko jedną firmą albo osobą, czyli cRPG. Słyszałem, że w MMORPG Eve Online jest blisko do tego. https://pl.wikipedia.org/wiki/Eve_Online poczytaj o ekonomii i bezpieczeństwie.
 

Brehon

Well-Known Member
555
1 483
fajny byłby akap-MMORPG w świecie Far Cry 3. Taki dziki zachód na wyspach tropikalnych.
 

Aterlupus

Well-Known Member
474
971
Wracając do M&B Warband, w którego sam pykam od czasu do czasu, a swego czasu nawet nieźle się nagrałem. Istnieją pirackie serwery, ale z mojego doświadczenia, nie zawsze cracki działają jak należy. Sam muszę się w końcu zaopatrzyć w pełną wersją, najlepiej byłoby chyba poczekać na promocje na steamie.

Co ciekawe, wyzwanie do pojedynku odbywa się tak samo jak robili to sami gracze, górnym blokiem co unosi broń nad głowę

Niesamowite, że ten gest (broń nad głowę) jest praktycznie uniwersalny i rozpoznawany w całej grze. Co do serwerów duelowych, nie spotkałem się jednak z używaniem bloku w górę (chyba że na tych starych, deathmatch) pojedynek inicjuje się klikając F na przeciwniku, ewentualnie zaprasza się go blokiem.

Jeżeli chodzi o konie... Realizmu tu praktycznie nie ma, co prawda możesz zablokować kawalerzystę uderzającego cię mieczem, albo lancą, ale lance-zza-tarczy zablokować można tylko tarczą. Do tego jedynie jedna Rhodocy mają dobrą pikę (nawet Swadiańska Awlpike jest za krótka), nie ma żadnej możliwości "zaparcia" się z piką o ziemię tak aby móc nabić jeźdźca, jednocześnie konie mogą szybko zwalniać i się rozpędzać, skręcać czasem wręcz absurdalnie szybko, jeźdźcy nigdy nie spadają choćby nie wiem co (wspomniany wjazd w ścianę) a w przypadku śmierci konia jeździec zawsze (nawet w pełnej płytówce) podnosi się w półtora sekundy. Konie są OP ;). W dodatku nigdy nie można przekonać sukinkota, żeby zsiadł z wierzchowca i zaczął walczyć jak prawdziwy wojownik! Przecież nie wejde mu pod lance.

Co do cheatów, na to nie ma tu miejsce raczej. Auto-aim jest niemożliwy bo kwestia trafienia to nie wycelowanie w głowę i naciśnięcie LPM, tylko naciągnięcie łuku/kuszy wycelowanie i puszczenie cięciwy po uwzględnieniu opadania pocisku, jego znoszenia i przewidywanej trajektorii przeciwnika. Najprędzej uwierzyłbym że ktoś odblokował sobie auto-blokowanie na multiplayerze, ale takiego delikwenta jeszcze nie spotkałem, chociaż są gracze którzy w pojedynkach na broń białą wydają się być nietykalni, tak dobrze blokują, to wynika to jedynie z ich umiejętności.


Warto jeszcze wspomnieć o wyśmienitej modyfikacji do Warbanda - Persistent World. To właściwie taki deatchmatch, ale odbywający się na powierzchni nawet paru(nastu?) kilometrów kwadratowych, z zamkami, wioskami, miastami(czasem) i co najważniejsze, frakcjami, do których można spokojnie dołączać, konkurujących pomiędzy sobą o surowce, punkty strategiczne, tworzące arsenały, chroniące karawany, napadające na swoje zamki, organizujące zasadzki, napady, rajdy, polowania na bandytów. Cud miód maliny, mało jest tak pięknych rzeczy w Warbandzie jak dwóch potężnych lordów z dziesiątkami podwładnych każdy, prowadzących pomiędzy sobą okrutną wojnę na wyniszczenie, a te straty w cywilach :D

Czy ktoś posiadający Warbanda, mógłby mi powiedzieć jak sytuacja ma się aktualnie? Dużo jest serwerów? Dużo na nich ludzi gra? Dużo takich z modyfikacją "Persistent World" ;)? Czy gra powoli nie zaczyna umierać?
 

Smok

Zradykalizowany
150
64
Oh, nice. :) Nawet nie wiedziałem, że taka gra powstaje. Zdecydowanie będę używać hexów. Trochę zbyt bogate otoczenie jak dla mnie, no i interfejs jakiś taki komórkowy, ale najważniejsze żeby wciągała.
 

Hitch

3 220
4 872
Spoko loko. To jeszcze wczesna wersja jest. Interface zostanie poprawiony, podobnie efekty cząsteczkowe dodające do lokacji kurz i syf. Będzie dobrze. Wierzę w ten projekt. Wierzę w każdy post-apo projekt, który ma Briana Fargo (prawdziwe "Fallouty"), a który nie ma Bethesdy wraz z jej szargającym wszelkie świętości pedalstwem.

Wiecie, co te kmioty gadały przed premierą tego swojego ścierwa udającego "Fallouta"?
Nie zrobimy klasycznego RPG z rzutem izometrycznym, bo nie umiemy.

Pogrzebali tę serię, bo są bandą niekompetentnych buraków. No ale Fargo wrócił i przywróci porządek w kosmosie.
 

Smok

Zradykalizowany
150
64
Jest też Mark Morgan. :) Wyłuskiwałem jego muzę z formatu ACM wieki temu i słucham tego od czasu do czasu.

W ogóle pogrywam sobie w System Shock 2 ostatnio. Full wypas na Windows 7 x64 z modami i do tego portable, więc praktycznie można teraz odpalać ze sticka. Gra ma taką moc, że gdy pierwszy raz odpaliłem jej demo bodajże w 1999 roku nie mogłem przestać chłonąć tego świata - tych dźwięków, nagrań członków załogi, fabuły. A sprzęt miałem tak cienki, że gdy coś wybuchło, klatkę miałem raz na sekundę. Magia. Ciarki mi przechodzą, gdy słucham nagrania dowódcy oddziału:

They've killed my men and now they've killed me. I'm holding my guts inside me with both hands; I'm almost done. Resist. This is bigger than my little life, the lives of my men, and the lives of the people I was forced to kill. Resist. Humanity demands it. Resist.

Kupiłem tę grę za takie pieniądze, że pewnie za żadną nowość tyle bym nie dał.
 
N

nowy.świt

Guest
Kiedyś jak byłem młody podobało mi się : Dark Regin, Anno 1602, Black and White (symulator boga - robią właśnie 3 część), Ground Control, Tomb Raider 2 i 3

Dziś praktycznie gram tylko w Bad Company 2 i słucham miauczenia online typu: "nice hacks" (odpowiadam na to Thank U -mimo iż hackier nie jestem) a single player odpada.
 

Smok

Zradykalizowany
150
64
Kiedyś jak byłem młody podobało mi się : Dark Regin, Anno 1602, Black and White (symulator boga - robią właśnie 3 część), Ground Control, Tomb Raider 2 i 3

Może w końcu wydadzą Anno 1602.

http://www.gog.com/wishlist/games

Przy okazji wyszło takie coś: Fear Me, Hacker: System Shock Franchise To Resurface With GOG/Steam Release


According to our sources, a “new development/publishing studio will be handling the release”, spearheaded with a new digital release of System Shock 2 on GOG within days

SS2 to najbardziej pożądana na GOG gra z +34500 głosów i ludźmi gotowymi zapłacić za nią krocie. Jeśli Steam wyjdzie dopiero w bliżej nieokreślonej przyszłości z ofertą sprzedaży, GOG do tego czasu przyciągnie całe stada kupujących i dla Steam niewiele zostanie. Będzie miazga.
 

Mad.lock

barbarzyńsko-pogański stratego-decentralizm
5 148
5 106
Pierwszy gameplay z nadchodzącego "Wasteland 2". Wiem, że to nie jest zamiarem twórców, ale... "Fallout 3" w końcu wyjdzie :)
F3 to zamiar twórców. Nawet te zielone rysunki ekwipunku a'la z jakiegoś skanera (jak portrety w Fallout Tactics i teksty we wszystkich Falloutach).
Walka jest turowa z punktami akcji i szansami na trafienie. Czyli jedyne sensowne rozwiązanie. W RTS-ach z konieczności broń musi zadawać mniejsze obrażenia i strzelać częściej, co daje taki efekt, że widzimy płynne spadki HP i zawsze damy pauzę i wycofamy jednostkę. Do tego w RTS zazwyczaj nie ma czegoś takiego jak wyjście zza rogu, strzał i schowanie się, tzn. czasem jest, ale nie działa prawie nigdy tak jak w turówce z szansami przeciwnika na przerwanie tury itd. co daje takie uczucie jakbyśmy sterowali czołgami, a nie ludźmi.
Zresztą i tak w trybie RTS trzeba pauzować non stop.
 
Do góry Bottom