- Moderator
- #61
- 8 902
- 25 794
Jak ulał pasuje do tego wątku...
Wpadka w reklamie Fanty. III Rzesza w 1940 roku to "stare, dobre czasy"
past
09.03.2015 , aktualizacja: 10.03.2015 10:58
Z okazji swojej 75. rocznicy Fanta przypomina, jak napój został wynaleziony. Z pozoru to typowy pomysł na reklamę. Jednak reklama okazała się wpadką, gdy internauci zwrócili uwagę, że Fanta powstała w 1940 roku... w nazistowskich Niemczech.
- 75 lat temu w Niemczech zabrakło składników do produkcji naszej ukochanej coca-coli - słyszymy w reklamie. O czym nie wspomniano, to powód, dla którego zabrakło składników. W 1940 roku III Rzesza toczyła wojnę w Europie i w związku z tym na kraj nałożono embarga.
- Na szczęście pracownicy Coca-Coli wpadli na świetny pomysł. Z dostępnych składników stworzono nowy napój, a dzięki jego fantastycznemu smakowi nazwano go Fanta - chwali się firma w reklamie.
Na koniec reklamy słyszymy hasło: "Świętujmy rocznicę i wspominajmy stare, dobre czasy z nową Fantą Clasic".
- Mogłoby być ogólną zasadą, że firmy, które powstały w nazistowskich Niemczech, powinny unikać w swoich reklamach nostalgii - kpił amerykański komik John Oliver.
past
09.03.2015 , aktualizacja: 10.03.2015 10:58
Z okazji swojej 75. rocznicy Fanta przypomina, jak napój został wynaleziony. Z pozoru to typowy pomysł na reklamę. Jednak reklama okazała się wpadką, gdy internauci zwrócili uwagę, że Fanta powstała w 1940 roku... w nazistowskich Niemczech.
- 75 lat temu w Niemczech zabrakło składników do produkcji naszej ukochanej coca-coli - słyszymy w reklamie. O czym nie wspomniano, to powód, dla którego zabrakło składników. W 1940 roku III Rzesza toczyła wojnę w Europie i w związku z tym na kraj nałożono embarga.
- Na szczęście pracownicy Coca-Coli wpadli na świetny pomysł. Z dostępnych składników stworzono nowy napój, a dzięki jego fantastycznemu smakowi nazwano go Fanta - chwali się firma w reklamie.
Na koniec reklamy słyszymy hasło: "Świętujmy rocznicę i wspominajmy stare, dobre czasy z nową Fantą Clasic".
- Mogłoby być ogólną zasadą, że firmy, które powstały w nazistowskich Niemczech, powinny unikać w swoich reklamach nostalgii - kpił amerykański komik John Oliver.