Wkurzające newsy z rana

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259
Chyba chodzi o różnicę między "mariną" i "ekomariną" ;)
 

Voy

Active Member
386
242
jedyna różnica jaką zauważyłem przy korzystaniu z usług ekomariny to sanitariaty i keje w lepszym stanie, reszta różnic jest dla mnie tajemnicą
 

matiej

The Member
71
23
W tekście jest " miejsce dla 5 jachtów" - pół miliona za jedno stanowisko postojowe.




Dopóki nie wybudują 500km torów szybkiej kolei z tunelem pod Łodzią (2050r ?) to jest bezsensowna inwestycja.

Ale w ten sposób każda inwestycja jest bezsensowna. Przecież gdzieś trzeba zacząć budować tę super-extra-szybką-yoyo-linię.
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259
I zaczynać od podziemnego dworca za dwa miliardy?
Dopóki nie wybudują 500km torów szybkiej kolei z tunelem pod Łodzią (2050r ?) to jest bezsensowna inwestycja.
To w Łodzi nie ma teraz PKPu? Mnie się wydawało, że coś tam jednak jeździ, a LK1 do Warszawy się już jakiś czas modernizuje, jak pamiętam to od połowy zeszłego dziesięcioleca. Poza tym dworzec w Łodzi to nie tylko pociągi, ale też autobusy, podziemne parkingi, układy drogowe itp. itd. W sumie prawie 100ha inwestycji w obszarze śródmiejskim, więc siłą rzeczy trochę to musi kosztować. Podawanie liczby z dupy wziętej bez porównania z kosztami innych inwestycji jest bez sensu. Z tego co pamiętam to np. w Poznaniu podciągnięcie trasy tramwaju na dworzec (chyba 2km) kosztuje 130 mln :)
 

military

FNG
1 766
4 727
Miałem na myśli to, że zaczynanie modernizacji sieci kolejowej od dworca jest jak zaczynanie kąpieli od wycierania się ręcznikiem. Dworzec pełni różne funkcje, ale to nie on sprawia, że kolej działa sprawnie: do tego trzeba torowisk przystosowanych do szybkiej jazdy i obsługi wielu równoległych połączeń. Dworzec jest przede wszystkim dla pasażerów, ale najpierw tych pasażerów trzeba zdobyć. Musi być ruch, który dzięki dworcowi będzie mógł być lepiej obsłużony. Równie dobrze można wybudować lotnisko za 14 milionów, żeby startowały z niego dwa samoloty dziennie. Oh, wait - przecież już to zrobili.
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259
Miałem na myśli to, że zaczynanie modernizacji sieci kolejowej od dworca jest jak zaczynanie kąpieli od wycierania się ręcznikiem.
Jak już napisałem oni nie zaczynająod dworca, modernizacja LK1 wystartowała w 2006 r. http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_1 , a budowa dworca w Łodzi w zeszłym roku.

Dworzec pełni różne funkcje, ale to nie on sprawia, że kolej działa sprawnie: do tego trzeba torowisk przystosowanych do szybkiej jazdy i obsługi wielu równoległych połączeń.
No i między innymi po to się ten dworzec buduje :)

Dworzec jest przede wszystkim dla pasażerów, ale najpierw tych pasażerów trzeba zdobyć. Musi być ruch
Przecież już jest ruch, to jedna z najruchliwszych tras w kraju, o ile nie najruchliwsza., która łączy leżące blisko siebie miasta, z których jedno jest największe w kraju, a drugie zajmuje 3 miejsce.

Równie dobrze można wybudować lotnisko za 14 milionów, żeby startowały z niego dwa samoloty dziennie. Oh, wait - przecież już to zrobili.
Za 14 mln z pewnością nie wybudowano lotniska ;) Jeśli piszesz o Modlinie to samo lotnisko to ok. 400 mln zł ale z tego co słyszałem planuje się tam budowę podziemnej stacji kolejowej za kolejne ćwierć bańki, chociaż tej inwestycji nie znam zbyt dobrze.

Inwestycje kosztują. Jeśli domek rodzinny kosztuje średnio ze 6 stówek, to ile może kosztować kompleks obiektów w środku miasta na 90ha, z częścią podziemną itp. itd.?
 

military

FNG
1 766
4 727
No ok, skoro już tory się budują przez lat prawie dziesięć, to najwyraźniej czas zacząć budować dworzec - za 2000 lat infrastruktura będzie gotowa i w pełni sprawna.:) W Tarnowskich Górach niedawno postawili dworzec wypasiony zelektronizowany cybernetyczny. Ruch jest, zawsze był. Pytanie, czy takie małe miasto potrzebowało takiej inwestycji. Są dwie kasy, jedna jeszcze nigdy nie była czynna, bo nawet do pierwszej nigdy nie ma kolejek. Więc może i masz rację: może inwestycja w super-hiper dworzec, choć tory nadal niegotowe, jest uzasadniona; może choć PKP przynosi straty i coraz mniej ludzi tym jeździ, dworzec wszystko naprawi; może nawet ten wydatek jest względnie niewielki i może przytoczone źródło kłamie co do wielkości inwestycji. W każdym razie - nadal są to przejebane nasze pieniądze, a każde przejebanie jest złe, nawet jeśli nie pojawia się tyle wątpliwości, co w tym przypadku.
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 872
12 259
Tory się nie budują, tylko modernizują, to znaczna różnica, bo oznacza, że jakieś tory i ruch już są, tylko kiedyś będzie lepiej :) Co do pasażerów to na LK1 właśnie potoki rosną, zarówno bezpośrednio między Warszawą i Łodzią, jak i jeśli chodzi o dojazdy do W-wy ze Skierniewic, czy co tam jeszcze jest po drodze.

Linia Warszawa – Łódź, w szczególności odcinek Warszawa – Skierniewice (Miedniewice), jest najbardziej obciążonym odcinkiem linii kolejowej w Polsce. Dziennie tą linią przejeżdża ponad 130 pociągów trzech przewoźników kolejowych, przewożących codziennie kilkanaście tysięcy podróżnych. Z uwagi na dynamiczny rozwój aglomeracji warszawskiej i łódzkiej, potoki podróżnych dojeżdżających z ośrodków takich jak: Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki czy Skierniewice, jak również w relacji Warszawa - Łódź intensywnie rosną. Realizacja inwestycji pozwoli na skrócenie czasu przejazdu między Warszawą i Łodzią do około 65 minut (najszybszymi pociągami), co może przyczynić się do przeniesienia części regionalnego transportu drogowego na kolej.
http://www.plk-sa.pl/komunikaty-i-w...]=4120&cHash=2ffe461c2515a0891046e5e0adb50e21

Co do kolei w ogóle to trochę skomplikowana sprawa, gdzieś mieliśmy nawet osobny temat o tym. Ja tam akurat w tej kwestii bywam zamordystą i kolektywistą, ale nie będę się wychylać w trosce o potomstwo :)

Co do wartości inwestycji w Łodzi to jest chyba mniej więcej taka, zobaczymy po rozliczeniu. W każdym razie na etapie przygotowania inwestycji wyszło 2,5 mld zł, czyli jak stadion, a posłuży ponad 2 tygodnie :)
 

pawel-l

Ⓐ hultaj
1 915
7 932
Ja przypominam, że dworzec Ł odź Fabr. już był. Zakopanie go pod ziemię ani trochę nie przyspieszy podróży. Łódź to jedno z najbiedniejszych miast w Polsce. Nie ma innych potrzeb ?
 

Nene

Koteu
1 094
1 690
http://podatki.wp.pl/kat,70478,titl...781004,wiadomosc.html?ticaid=110e21&_ticrsn=3

Jeden z naszych użytkowników, ironi57, stwierdza: "w większości mandaty Urząd Kontroli Skarbowej wlepiał za takie pierdoły jak: niepodanie paragonu klientowi do ręki, za niesprzątnięcie nieodebranych paragonów z lady, za błędne wpisanie na paragonie nazwy towaru - choć kwota należności i stawka VAT się zgadzały, za nieczytelny numer ewidencyjny kasy, za brak wydruku dobowego raportu fiskalnego i wiele innych mało znaczących dla klienta wykroczeń".
 

military

FNG
1 766
4 727
Niesprzątnięcie nieodebranych paragonów to wykroczenie? WTF? Może jeszcze mi do domu zajrzą, żeby zobaczyć, czy mam czysto za szafą?
 

Nene

Koteu
1 094
1 690
Pozdrawiam wszystkich czekających w kolejkach w godzinach największego ruchu, gdzie kasjerki podają paragony... jeszcze w jakieś cholernej Żabce gdzie jeszcze są naklejki i inne ciulstwa

Najgorsze w tym jest to, że ludzie coraz bardziej popierają tę akcję
 
Do góry Bottom