1. Forum Libertarian ma swój regulamin.

Argumenty przeciwko kapitalizmowi (i libertarianizmowi)

Temat na forum 'Nierząd' rozpoczęty przez stereoid, 4 Luty 2013.

  1. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Który człowiek jest terytorialny?
    Ten który wymyślił spółkę i spółdzielnie?
    Ten który wymyślił i uznał demokrację?
    A może ten który każdą komórka swojego ciała czuje, że coś niego należy i odczuwa silne pragnienie walki za każdym razem kiedy ktoś obcy zbliży się do tego? Jak gepard.

    Robienie czegoś czego chcą inni w obcej Ci kulturze, wśród ludzi, którzy wyznają obce Ci wartości, za kawałek poletka, jest gwałtem na własnej osobowości, zdradą własnej wiary, odrzuceniem własnych przekonań i idei.

    Żadne rozwinięte zwierzę, które w ewolucji zastepowalo swoich poprzedników nie podporzadkowywalo się woli poprzedników lecz ja kwesrionowalo.

    Tak jak pragnie się walki za naruszenie granicy terytorialnej tak też pragnie się walki za naruszenie granicy ideowej i naruszanie wartości, w które wierzysz.

    Ja byłbym gotów podjąć walkę za moją narrację prawdy, dobra i sprawiedliwości i nie zamierzam ulec obcej, wrogiej mi narracji tylko dlatego, że sobie ktoś wybudował murek, osikal krzaczek, napisał karteluszek nazywając go aktem czy zadrukowal karteluszek nazwą EURO.

    Dla obcej i wrogiej kultury jest miejsce dopóki ta nie zamieni mojego życia w piekło. Kiedy zamieni nie ma już dla niej miejsca.
     
  2. bombardier

    bombardier Well-Known Member

    Posty:
    1 315
    Polubienia:
    5 304
    Czyli nie przeszkadza ci sam fakt znajdowania się w strefie całkowitego zniszczenia, jeśli nie pochodzi ona od ładunku jądrowego? Brzmi logicznie.
     
  3. workingclass

    workingclass Well-Known Member

    Posty:
    1 804
    Polubienia:
    2 775
    Więc też jesteś tylko gepardem.
     
  4. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Wpływy drugiego człowieka są akceptowalne tylko wtedy gdy są związane z korzyściami dla innych. Jeśli nie ma korzyści albo jeszcze jest strata to wpływy takiego człowieka stają się nieakceptowalne.

    Nie ma żadnej generalnej zasady uznania świętości cudzej własności. Cudzą własność uznaję do momentu, do którego mi się to opłaca. Kiedy przestaje się opłacać natychmiast kwestionuje.

    Uniwersalna zasadą jest podążanie za korzyściami.

    Różni kulturowo ludzie mają różne potrzeby a za tym i różniace się, nierzadko sprzeczne korzyści. Co dla jednego jest dobre to dla drugiego jest złe.

    Przyjęcie prostej zasady iż własność jest święta nie tylko jest niewłaściwe ale nawet niemożliwe, bo w każdym umyśle co innego do kogo innego należy. Nie ma żadnych uniwersaliow.

    Jest możliwa inna prosta zasada.
    Robię to co mi się opłaca.
    Jesli mi się opłaca napaść na wioskę i ograbic jej mieszkańców z owoców rocznej pracy - robię to.
    Ale potrzeba zadać sobie pytanie czy to się naprawdę opłaca, bo robiąc to mogę sobie stworzyć śmiertelnego wroga, który chwilę później mnie zniszczy.
    Potrzeba się zastanowić czy więcej nie osiągnąłbym dzięki współpracy z tymi ludźmi.
    Sq takie zbieżności kulturowe gdzie współpraca się opłaca bardziej od walki.
    Są takie różnice kulturowe gdzie walka opłaca się bardziej od współpracy.
     
  5. workingclass

    workingclass Well-Known Member

    Posty:
    1 804
    Polubienia:
    2 775
    A jak jest z libnetem?
     
  6. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    U libertarian szanuje poczucie indywidualności, wolności i godności ale nie mogę zrozumieć ślepego przywiązania do nienaruszalnolnosci cudzej własności.

    Własność jest dla mnie podstawa organizacji stosunków społecznych i może przyjąć rozmaite formy.
    Wg mnie własność winna być zawsze jawna i opodatkowana podatkiem określanym jawnie w demokracji bezpośredniej, przelewanym z majątku właścicieli do majątków najemników.
    Korzystanie z owoców pracy najemników przez właścicieli wobec niejawnej i nieopodatkowanej własności jest niedopuszczalne. To pasozytnictwo społeczne.

    Nie wiem jeszcze czy różnica w postrzeganiu własności przeze mnie i libow może zmieścić się w granicach współpracy czy powinna być podstawą do walki.
    Na razie to badam.
     
  7. Jaranek

    Jaranek Made in heaven - inspired in Hell

    Posty:
    2 249
    Polubienia:
    7 535
    No widzisz - wcześniej się zastanawiałeś jaki sens ma rozbijanie głowy komuś kto sięga po cudza własność. Teraz sam sobie odpowiedziałeś. Sens polega na tym, że psychopata nie szanujący cudzej własności kalkuluje, że nie opłaca mu się kraść bo spotka go represja.
     
    Brehon lubi to.
  8. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Tego nie potrzeba tłumaczyć, to rozumie już dziecko ugryzione przez psa, któremu za mocno ścisnelo ogon.

    Istnieją różne stopnie represji. Walenie maczeta w łeb, ostracyzm czy odmowa współdziałania. Im bardziej rozwinięte stosunki społeczne tym maczet, pal, dzid I pistoletów mniej w użyciu.

    Każdy ma w sobie zakodowany pewien sposób organizacji stosunków społecznych. Jeden szczerzy zęby i wykrzykuje - zabije Cię jak się zbliżysz, inny przekonuje, że nie opłaca się burzyć panującego ładu bo wszyscy stracą.

    W moim zakodownym poczuciu własności uznanie mojej własności wymaga akceptacji drugiego człowieka pochodzącej z jego poczucia korzyści a nie z poczucia lęku przed moją agresją.

    Ja chcę tworzyc struktury społeczne, w których moja nadrzednosc nad podporzakowanymi mi ludźmi będzie kwestia wiary podporzadkowanych, iż to jest dla nich dobre a nie kwestia ich strachu przed złamaniem zasad i następującej za tym kary.

    Libowie chcą opierać stosunki społeczne na wzajemnym zastraszeniu. To nie jest do zaakceptowania.

    Stąd własność jawna i opodatkowana, żeby każdy nqjemnik, każdy robol ja zaakceptował. Żeby rozumiał jak powstała, ile wymagała energii i żeby widział jak ciężko ją utrzymać.
    Współcześni robole wierzą, że są oklamywani, że są oszukiwani, że są manipulowani, że są wyzyskiwani, że są okradani z własnej krwawicy. Z taką wiarą nqjemnik nie będzie działał dla wspólnego dobra.
    I często robol ma rację, nie zawsze ale często.
    Stąd zresztą państwowa ochrona tajemnic i państwowa przemoc egzekucyjna żeby robol się nie dowiedzial I żeby nie mógł się skutecznie sprzeciwić.
     
  9. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Chciałbym jeszcze podkreślić, że wiem, iż nasze przekonania są wyrazem zaprogramowanych instynktow, które przyjmują postać emocjanlanych imperatywow w naszej świadomości.
    Wiem, że nie mamy żadnego wyboru na to co odczuwamy, co nam się jawi jako dobre i złe.
    Nie winie nikogo za to, że ma inne wartości, że nosi w sobie odmienna wiarę ale zdaje sobie też sprawę że taka odmienna wiara stanowi dla mnie zagrożenie.
     
    bombardier lubi to.
  10. mikioli

    mikioli Well-Known Member

    Posty:
    2 593
    Polubienia:
    4 282
    Nie mam korzyści z twojej własności, więc jej nie uznaję i rozumiem, że będąc konsekwentny nie będziesz się bronił gdy po nią przyjdę.
     
  11. pawel-l

    pawel-l Ⓐ hultaj

    Posty:
    1 791
    Polubienia:
    6 214
    Własność to wykonana praca przekształcona w trwałe dobro.
    Jeśli chcesz ją opodatkować to znaczy, że chcesz korzystać z czyichś owoców pracy. Czyli jesteś pasożytem społecznym.
     
  12. workingclass

    workingclass Well-Known Member

    Posty:
    1 804
    Polubienia:
    2 775
    Ja nie zaakceptuje twoich komuszych pomysłów i nie widzę możliwości wspólpracy, zresztą dlaczego mialbym to zrobić, ze strach że będziesz ze mna walczył.

    Gdzie to wyczytaleś, coś ci się plącze w łepetynie.

    Chcesz żeby ludzie się tobie podporządkowali i jeszcze uwierzyli, że to dla nich dobre być pod twoim porządkiem, witamy w Korei Północnej.
    Co zrobisz jak się ktoś nie podporządkuje?
     
  13. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Własność prywatna w swej istocie jest stosunkiem nadrzednosci i podporządkowania ludzi.
    Własność = władza.
    Określenie własności jako świętej jest jednoznaczne z nadaniem władzy człowieka nad człowiekiem cechy świętości.

    Otóż własność nie jest święta.
    Władza człowieka nad człowiekiem nie jest święta ale może się obu opłacać.

    Twierdzę, że hierarchia u ludźi podobnie jak u innych gatunków zwierząt jest wyłącznym źródłem społeczeństwa i bywa korzystna dla zjednoczonych wokół władcy osobników ale tylko do pewnego stopnia koncentracji władzy. Nadmierna koncentracja władzy zawsze prowadzi do pasozytnictwa społecznego i niszczy jednostki podporządkowane.

    Umiarkowana koncentracja własności bywa korzystna dla jednostek podporzadkowanych. Nadmierna koncentracja własności zawsze jest niszcząca i niedobra dla jednostek podporzadkowanych.

    Historia dowiadla już tego 100x, gdzie nastepowala potężna koncentracja własności powstawały piramidy wysokie do nieba ale najemnicy umierali z wyczerpania pracą, z braku jedzenia, z braku opieki zdrowotnej. Dla najemników to było i jest piekło na Ziemi.

    Dlatego nie wolno dopuścić do nadmiernej koncentracji własności i w dupie z jej świętościa. Jawność i opodatkowanie własności może w tym pomóc bez walki.

    Własność musi pozostawac względnie rozproszona dla zdrowia społeczeństwa i nie wolno dopuścić do jej nadmiernej koncentracji.
    Rywalizacja, konkurencja - OK ale tylko do pewnej nieprzekraczalnej granicy.

    Granicę dobrego dla wszystkich stopnia koncentracji własności ma określić jawność własności i jej opodatkowanie podatkiem olrwalanym jawnie w demokracji bezpośredniej.

    Żaden robol dla własnego dobra nie powinien uznawac własności tajnej, nieopodatkowanej i przymusowo egzekwowanie. Z taką własnością każdy robol powinien walczyć ze wszystkich sił.
     
    Ostatnia edycja: 8 Czerwiec 2019
  14. pawel-l

    pawel-l Ⓐ hultaj

    Posty:
    1 791
    Polubienia:
    6 214
    I dlatego należy powołać monopolistyczną organizację z prawem do stosowania przemocy i dowolnego opodatkowania poddanych.
    Czy tylko ja widzę tu brak logiki?
     
  15. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Zaproponowałem jawną księgę kapitału o rozproszonym zapisie na wzór łańcucha bloków, gromadząca świadectwa własności i środki pieniężne.
    Zaproponowałem wzajemną wycenę świadectw własności będącą jednocześnie ofertą zakupu cudzej własności i podstawą określająca wartość własności.
    Zaproponowałem kreację pieniądza jako atumatyczny debet dla każdego do wartości jego własności.
    Zaproponowałem podatek jako algorytm w księdze kapitału będący aplikacją rozproszona, pozostająca poza kontrolą jakichkolwiek jednostek ale będący pod kontrolą większości kapitału opisanego w księdze dokonujący automatycznych przeksiegowan pomiędzy portfelami właścicieli i portfelami najemników na bazie określonego w machanizmach księgi podatku określonego w demokracji bezpośredniej.

    Proponuję księgę kapitału na wzór bitcoina rozszerzoną o mechanizmy opisu świadectw własności, wzajemnej wyceny własności i podatku.

    Nie ma w moich postulatach słowa o skarbie państwa bo własność państwowa mnie brzydzi.
    Nie ma w moich postulatach słowa o władzy centralnej zbudowanej na skarbie państwa bo władza centralna mnie brzydzi.

    Własność może zostać rozproszona poprzez mechanizmy księgi kapitału pozostającej pod wyłączną kontrolą większości kapitału ale i na pewno nie poprzez organizacje posiadająca monopol na przemoc, która wszytkim zabiera żeby części mała częstke oddać.

    Właściciele musza sami zrozumieć, że bardziej opłaca im się oddać cześć swojego dobrowolnie najemnikom, poza umowa o pracę, bo jeśli tego nie zrobią to robole popra organizację przemocy wobec właścicieli, wobec której właściciel będzie bezsilny.

    Komunizm być zbudowany na przemocy.
    Ja nie propaguje komunizmu.
     
  16. workingclass

    workingclass Well-Known Member

    Posty:
    1 804
    Polubienia:
    2 775
    Zapytam setny raz.
    Jak mnie zapiszesz do swojej ksiegi bez użycia przemocy?
    I znowu zaczynasz rozsiewać swoją komuszą propagandę poza swój kącik.
    I jeszcze raz zapytam bo nie odpowiedzialeś tylko zacząłeś swoje.
    Co zrobisz jak się ktoś nie podporządkuje?
     
  17. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Jak nie będziesz mi wchodził w drogę to nic nie zrobię.
    Jesli wejdziesz mi w drogę i ją zagrodzisz to wtedy Cię usunę, tak jak się usuwa z drogi pień, który przeszkadza.
     
  18. workingclass

    workingclass Well-Known Member

    Posty:
    1 804
    Polubienia:
    2 775
    Oi, bro
    Wydaję mi się że już to do mnie napisaleś kiedyś w twoim kąciku, nie chcę mi się szukać. A skoro już się powtarzasz to ja też się powtórzę.
    GP.jpg
     
  19. Krystian Hamerlik-Konopka

    Krystian Hamerlik-Konopka Member

    Posty:
    171
    Polubienia:
    7
    Manifestacja władzy i zapowiedź agresji w odpowiedzi na niezgodne wartości.

    Skoro już chcesz grozić ciekawym czy za tym grozbami jest realna siła czy to zwykły blef.

    Dlatego należy się organizować, żeby przezywciezac wroga siłę. Dlatego potrzeba podbudowy ideowej. Dlatego też jestem w korycie tu i wszędzie. Cenzura troszczy się o to, żeby moje przekonania nie opanowały żadnego innego umysłu.

    Coz powiedzieć?
    Nie nosimy w sobie tej samej wiary. Nie mamy podobnego instynktu przetrwania lecz każdy z nas ma inny. Zdaje się, że nasze instynkty są sprzeczne i że się wzajemnie wykluczają.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.