Zapodaj coś ciekawego

mikioli

Well-Known Member
2 770
5 382
Źle pamiętasz.
"By the 1830s the Comanche and their allies on the southern plains were killing about 280,000 bison a year, which was near the limit of sustainability for that region. Firearms and horses, along with a growing export market for buffalo robes and bison meat had resulted in larger and larger numbers of bison killed each year. A long and intense drought hit the southern plains in 1845, lasting into the 1860s, which caused a widespread collapse of the bison herds"

Chociaż białasy, oczywiście też kilali.
 

father Tucker

egoista, marzyciel i czciciel chaosu
2 337
6 522
Ale Komanche (i ich "sojusznicy" - czy wlicza się to też białych? ) zaczęli odstrzeliwywać bizony tylko z powodu zapotrzebowania białych na skóry. Dla Indian to po prostu był sposób żeby się utrzymać przy życiu.
 

mikioli

Well-Known Member
2 770
5 382
Ale Komanche (i ich "sojusznicy" - czy wlicza się to też białych? ) zaczęli odstrzeliwywać bizony tylko z powodu zapotrzebowania białych na skóry. Dla Indian to po prostu był sposób żeby się utrzymać przy życiu.
A biali ton czemu zabijali te bizony? BTW indianie zwiększyli znacznie polowania, bo mieli broń i konie, więc mogli sobie pozwolić na takie akcje.
 

Politolog przyszly

Well-Known Member
263
696
A biali ton czemu zabijali te bizony? BTW indianie zwiększyli znacznie polowania, bo mieli broń i konie, więc mogli sobie pozwolić na takie akcje.
Indianie zawsze mieli konie i mimo wszystko nie lubili polować z bronią na bizony, zabijali dla mięsa i skór dla nich były to zwierzęta dające życie więc nie zabijali ich dla zabawy . Biali zaczęli zabijać na potęgę ponieważ chcieli skór a przy okazji realizowali politykę rządu czyli pozbawić Indian żywności i w ten sposób wpedzić ich do rezerwatów, dodatkowo bizony z racji wielkości oraz stadnego życia często blokowały tory kolejowe opózniając transport.
 

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
957
Słucham sobie książki "Mały konspirator" wydanej przez Solidarność Walczącą w 83r. Sporo informacji się zdezaktualizowało, ale informacje o sposobach przesłuchań, podejściach psychologicznych, mogą się przydać.

"Mały konspirator" jest zbiorem czytanek napisanych przez ludzi chwilowo wolnych. Jeśli przeczytasz rozdział pierwszy, być może nie będziesz musiał stosować porad z dwóch następnych. Gdy zapoznasz się z drugim, będziesz wiedział, na jakiej podstawie prawnej nie można skazać Cię za lekturę trzeciego. A kiedy przeczytasz trzeci, będziesz już pewny, dlaczego najlepiej przemilczeć fakt, że książeczkę miałeś w ręku.

http://www.sw.org.pl/mk.html

http://www.sw.org.pl/mk/mk.pdf

https://pebx.pl/t/maly-konspirator.1555727/
 

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
957
Theft! A History of Music is a graphic novel by James Boyle, Jennifer Jenkins and the late Keith Aoki. It’s about musical borrowing and the laws that have attempted to regulate musical borrowing and inter-mixing over the past 2000 years.

The history in this book runs from Plato to Blurred Lines and beyond. You will read about the Holy Roman Empire’s attempts to standardize religious music with the first great musical technology (notation) and the inevitable backfire of that attempt. You will read about troubadours and church composers, swapping tunes (and remarkably profane lyrics), changing both religion and music in the process. You will see diatribes against jazz for corrupting musical culture, against rock and roll for breaching the color-line. You will learn about the lawsuits that, surprisingly, shaped rap. You will read the story of some of music’s iconoclasts—from Handel and Beethoven to Robert Johnson, Chuck Berry, Little Richard, Ray Charles, the British Invasion and Public Enemy.

http://law.duke.edu/sites/default/files/centers/cspd/musiccomic/Theft.pdf
 
U

ultimate

Guest
Pamiętacie Ardiego z Indonezji, który jako 2-latek wypalał nawet 40 papierosów w ciągu dnia?



Chłopiec, jako 3-latek został wysłany na przymusowy odwyk. Na początku odrzucenie papierosów u dziecka wywoływało ogromną histerię, dlatego musiała zostać wprowadzona stopniowa redukcja wypalanych papierosów każdego dnia.

W czasie odwyku wykonano m.in. badania serca chłopca, które wykazały znaczne zmiany w lewej komorze spowodowane nałogiem. Ardi kilka miesięcy był pod stałą opieką psychoterapeuty, który starał się by chłopiec zerwał z paleniem papierosów. Niestety jedno niezdrowe uzależnienie zamieniło się w kolejne. Po rzuceniu palenia chłopiec zaczął niezdrowo się odżywiać. W tym czasie bardzo dużo przybrał na wadzę, a w jego organizmie pojawiły się problemy hormonalne.

Ardi musiał walczyć z kolejnym niezdrowym nawykiem. Nieustannie był pilnowany, aby nie wrócić do palenia papierosów, a także aby spożywał odpowiednie posiłki o regularnych porach. Mimo wielu problemów udało mu się zwalczyć obydwa uzależnienia. Obecnie Ardi ma 9 lat i stał się motywacją dla wielu osób na świecie, które walczą ze swoimi słabościami
https://parenting.pl/portal/metamor...alal-40-papierosow-dziennie-jak-teraz-wyglada

Ardi przed walką z otyłością/ Ardi po walce z uzależnieniami (dailymail)

ardi_7132-x4y4xx649yy388.jpg
 

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
957

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 728
Wypędzanie demonów (biesów) z opętanego w cerkwi prawosławnej jest ciężkim zabiegiem. Delikwenta wpierw się ujeżdża tłustym popem jak osła, tarmosząc go za uszy, a potem się go wydeptuje od stóp i rąk, tak by demony wyszły przez otwór gębowy. Ta część egzorcyzmu przypomina wyciskanie tubki np. od pasty do zębów. Było o tym na forum. W Charkowie pop trochę przegiął, mianowicie wprowadził rewolucyjne i innowacyjne egzorcyzmy dla prostytutek (zgodnie z doktryną wszystkie są opętane), polegające na wyciąganiu demonów przez dupę. :p



Kresy24.pl » Jak pop z Charkowa wypędzał diabła z pupy prostytutki

Głosiciel wielkości rosyjskiego imperium i duchowej wyższości rosyjskiego świata nad zgniłym zachodnim, charkowski kapłan Ukraińskiego Kościoła Prawosławnego Patriarchatu Moskiewskiego, stosował w kontaktach z wiernymi nietuzinkowe praktyki religijne.

Ojciec Ołeksandr Kaniewski wytrwale obnażał na YouTube moralne zepsucie i rozpustę Zachodu. Duchowe prawdy objawione promował w wydawanej przez siebie lokalnej gazecie cerkiewnej. O wyzwolenie wiernych z władzy diabła walczył też innymi niż słowo mówione i pisane narzędziami. Te ostatnie okazały się jednak zbyt radykalne nawet dla prostytutki, która zapewne niejedno w życiu widziała, ale zaprotestowała przeciwko uwalnianiu jej pupy z mocy biesa przy innym niż są do tego przeznaczone zastosowaniu erotycznych zabawek…​

Kurwa Rosja. :p Wprawdzie Charków jest w Ukrainie, ale ten okaz popa reprezentuje Rosję w pełnej krasie.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 794
Oto jakie poglądy filozoficzne w 30 najważniejszych sprawach prezentuje środowisko zawodowych filozofów...

3.3 Main answers

The following list summarizes the results for the target faculty group, collapsing answers
that "accept" and "lean toward" a given view and collapsing all "other" answers. More
fine-grained results can be found in Appendix 1.

1. A priori knowledge: yes 71.1%; no 18.4%; other 10.5%.
2. Abstract objects: Platonism 39.3%; nominalism 37.7%; other 23.0%.
3. Aesthetic value: objective 41.0%; subjective 34.5%; other 24.5%.
4. Analytic-synthetic distinction: yes 64.9%; no 27.1%; other 8.1%.
5. Epistemic justification: externalism 42.7%; internalism 26.4%; other 30.8%.
6. External world: non-skeptical realism 81.6%; skepticism 4.8%; idealism 4.3%; other
9.2%.
7. Free will: compatibilism 59.1%; libertarianism 13.7%; no free will 12.2%; other
14.9%.
8. God: atheism 72.8%; theism 14.6%; other 12.6%.
9. Knowledge claims: contextualism 40.1%; invariantism 31.1%; relativism 2.9%;
other 25.9%.
10. Knowledge: empiricism 35.0%; rationalism 27.8%; other 37.2%.
11. Laws of nature: non-Humean 57.1%; Humean 24.7%; other 18.2%.
12. Logic: classical 51.6%; non-classical 15.4%; other 33.1%.
13. Mental content: externalism 51.1%; internalism 20.0%; other 28.9%.
14. Meta-ethics: moral realism 56.4%; moral anti-realism 27.7%; other 15.9%.
15. Metaphilosophy: naturalism 49.8%; non-naturalism 25.9%; other 24.3%.
16. Mind: physicalism 56.5%; non-physicalism 27.1%; other 16.4%.
17. Moral judgment: cognitivism 65.7%; non-cognitivism 17.0%; other 17.3%.
18. Moral motivation: internalism 34.9%; externalism 29.8%; other 35.3%.
19. Newcomb’s problem: two boxes 31.4%; one box 21.3%; other 47.4%.
20. Normative ethics: deontology 25.9%; consequentialism 23.6%; virtue ethics 18.2%;
other 32.3%.
21. Perceptual experience: representationalism 31.5%; qualia theory 12.2%; disjunc-
tivism 11.0%; sense-datum theory 3.1%; other 42.2%.
22. Personal identity: psychological view 33.6%; biological view 16.9%; further-fact
view 12.2%; other 37.3%.
23. Politics: egalitarianism 34.8%; communitarianism 14.3%; libertarianism 9.9%;
other 41.0%.
24. Proper names: Millian 34.5%; Fregean 28.7%; other 36.8%.
25. Science: scientific realism 75.1%; scientific anti-realism 11.6%; other 13.3%.
26. Teletransporter: survival 36.2%; death 31.1%; other 32.7%.
27. Time: B-theory 26.3%; A-theory 15.5%; other 58.2%.
28. Trolley problem: switch 68.2%; don’t switch 7.6%; other 24.2%.
29. Truth: correspondence 50.8%; deflationary 24.8%; epistemic 6.9%; other 17.5%.
30. Zombies: conceivable but not metaphysically possible 35.6%; metaphysically pos-
sible 23.3%; inconceivable 16.0%; other 25.1%.

Fajna sprawa, sam też będę musiał się określić.
 

Alu

Well-Known Member
4 634
9 696
Oto jakie poglądy filozoficzne w 30 najważniejszych sprawach prezentuje środowisko zawodowych filozofów...

3.3 Main answers

The following list summarizes the results for the target faculty group, collapsing answers
that "accept" and "lean toward" a given view and collapsing all "other" answers. More
fine-grained results can be found in Appendix 1.

1. A priori knowledge: yes 71.1%; no 18.4%; other 10.5%.
2. Abstract objects: Platonism 39.3%; nominalism 37.7%; other 23.0%.
3. Aesthetic value: objective 41.0%; subjective 34.5%; other 24.5%.
4. Analytic-synthetic distinction: yes 64.9%; no 27.1%; other 8.1%.
5. Epistemic justification: externalism 42.7%; internalism 26.4%; other 30.8%.
6. External world: non-skeptical realism 81.6%; skepticism 4.8%; idealism 4.3%; other
9.2%.
7. Free will: compatibilism 59.1%; libertarianism 13.7%; no free will 12.2%; other
14.9%.
8. God: atheism 72.8%; theism 14.6%; other 12.6%.
9. Knowledge claims: contextualism 40.1%; invariantism 31.1%; relativism 2.9%;
other 25.9%.
10. Knowledge: empiricism 35.0%; rationalism 27.8%; other 37.2%.
11. Laws of nature: non-Humean 57.1%; Humean 24.7%; other 18.2%.
12. Logic: classical 51.6%; non-classical 15.4%; other 33.1%.
13. Mental content: externalism 51.1%; internalism 20.0%; other 28.9%.
14. Meta-ethics: moral realism 56.4%; moral anti-realism 27.7%; other 15.9%.
15. Metaphilosophy: naturalism 49.8%; non-naturalism 25.9%; other 24.3%.
16. Mind: physicalism 56.5%; non-physicalism 27.1%; other 16.4%.
17. Moral judgment: cognitivism 65.7%; non-cognitivism 17.0%; other 17.3%.
18. Moral motivation: internalism 34.9%; externalism 29.8%; other 35.3%.
19. Newcomb’s problem: two boxes 31.4%; one box 21.3%; other 47.4%.
20. Normative ethics: deontology 25.9%; consequentialism 23.6%; virtue ethics 18.2%;
other 32.3%.
21. Perceptual experience: representationalism 31.5%; qualia theory 12.2%; disjunc-
tivism 11.0%; sense-datum theory 3.1%; other 42.2%.
22. Personal identity: psychological view 33.6%; biological view 16.9%; further-fact
view 12.2%; other 37.3%.
23. Politics: egalitarianism 34.8%; communitarianism 14.3%; libertarianism 9.9%;
other 41.0%.
24. Proper names: Millian 34.5%; Fregean 28.7%; other 36.8%.
25. Science: scientific realism 75.1%; scientific anti-realism 11.6%; other 13.3%.
26. Teletransporter: survival 36.2%; death 31.1%; other 32.7%.
27. Time: B-theory 26.3%; A-theory 15.5%; other 58.2%.
28. Trolley problem: switch 68.2%; don’t switch 7.6%; other 24.2%.
29. Truth: correspondence 50.8%; deflationary 24.8%; epistemic 6.9%; other 17.5%.
30. Zombies: conceivable but not metaphysically possible 35.6%; metaphysically pos-
sible 23.3%; inconceivable 16.0%; other 25.1%.

Fajna sprawa, sam też będę musiał się określić.
Ponad 2000 lat filozofowali i w niczym się nie zgadzają...
 
Do góry Bottom