Ruskie, ruskie everywhere

Co myślisz o wpływach Władimira?

  • Jest przeceniany

    Votes: 17 73,9%
  • Jest większy niż się powszechnie uważa

    Votes: 6 26,1%

  • Total voters
    23

tomky

Well-Known Member
790
2 038
Vet mam wrażenie, że za dużo czytasz gw i masz mózg przeżarty przez mainstreamowe media.
Co sądzisz o Jedwabnem i Grossie? Uważasz, że Polacy prawidłowo "przepracowali swoją historię"? shalom :)
 

rawpra

Well-Known Member
2 741
5 409
Gdybyś był na miejscu Putina i podskoczyłbyś wyżej, to byś zniknął.
ma Pan dowód?

Poza tym szczyt sprawności intelektualnej osiąga się w okolicach 25 roku życia, później jest już zjazd, więc nie wiem czy są podstawy by się wywyższać z racji wiek
to prawda ale starzy ludzie mają już zgromadzoną wiedzę, dlatego babcie lubią rozwiązywać krzyżówki, bo są w nich dobre, no przynajmniej moja babcia lubi nie wiem jak Wasze

(Nowa Chazaria) dla żydowskiego bydła (chodzi o odłam żydostwa Chabad-Lubawicz)
a to ciekawe bo chazarowie wyznawali judaizm rabiniczny a on był skonfliktowany z chasydyzmem którego przedstawicielami jest grupa Chabad-Lubawicz
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Lekkie zaostrzenie przyszło w 2008 w czasie wojny rosyjsko-gruzińskiej. Wojna poszła o Osetię która była pod rosyjskim protektoratem. Wojna była prowadzona z inicjatywy amerykańskiej, w Gruzji roiło się od "doradców". No i doradzili Gruzinom odbić kraj Osetyjczyków.

Proszę o odnośnik do informacji, że to Gruzja zaatakowała pierwsza.

Rosja (i chyba Słowacja) to jedyny nasz sąsiad bez ewentualnych roszczeń terytorialnych do Polski.

Proszę wymienić sąsiadów RP, którzy posiadają jakiekolwiek roszczenia oraz wyszczególnić jakie to są roszczenia.

Vet mam wrażenie, że za dużo czytasz gw i masz mózg przeżarty przez mainstreamowe media.
Co sądzisz o Jedwabnem i Grossie? Uważasz, że Polacy prawidłowo "przepracowali swoją historię"? shalom :)

Jakie pytanie kontrolne. Ha, ha!


Rosja zagraża RP poprzez:
- agenturę;
- rakiety.
Inwazja lądowa w tej chwili jest niemożliwa, bo nie mają na to środków, a plan modernizacji wojska leży i kwiczy. PKB się zwija, a ropa nie kosztuje już 100 baksów i możliwe, że długo jeszcze nie będzie tyle kosztować.
Żeby Rosja zagrażała Polsce inwazją lądową (tak jak to Żyrinowski mówił o kilku dniach do W-wy) to w pierwszej kolejności musi zająć Białoruś, a że Baćka nie jest w ciemię bity to próbuje grać Kremliczanom na nosie, a od UE ciagnąć kasę. Szkoda, że w Polsce same sprzedajne kurwy, a nie ma kogoś tak wyrachowanego i pilnującego interesu RP jak Baćka. Bez tego nie ma chuja - ruskie nie wjadą. Oczywiście po polskiej stronie mamy idiotów pokroju Macierewicza, który albo jest pojebany jak mało kto, albo podwójnym agentem rusko-amerykańskim (dopuszczam jeszcze możliwość, że jest pojebanym agentem amerykańskim, który wierzy w bratnią pomoc Jankesów). który został mianowany żeby kupić amerykański złom w miejsce europejskiego.
 

Mad.lock

barbarzyńsko-pogański stratego-decentralizm
5 148
5 107
Na miejscu przywódców Rosji, gdybym chciał zrobić inwazję na Polskę, to chciałbym mieć jak najwięcej antyrosyjskich oszołomów w Polsce. Przecież najpierw trzeba przygotować jakiś pretekst, kontekst, eskalację pod inwazję.
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Nonsens. Zrobili inwazję na Ukrainę i zobacz jak sobie narobili wrogów. Jeszcze bardziej skonsolidowali Ukraińców. Znacznie korzystniej jest mieć antyzachodnich populistów i gawnojadów replikujących Duginowską propagandę.

Edycja:
I tutaj interesujący jest ruch z zamknięciem ruchu granicznego z Królewcem. Przecież w interesie Polaków jest jak najmniej utrudniony kontakt z mieszkańcami Królewca, tak żeby po pewnym czasie przy sprzyjających okolicznościach zechcieli się odłączyć od Rosji, a samą eksklawę uczynić oknem na świat podobnym do Berlina Zachodniego prze które będą uciekać obywatele Rosji.
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 718
ma Pan dowód?
Nie.
W najlepszym przypadku byłoby jak z Jelcynem, zrobili mu pucz Janajewem, a potem i tak parlament rządził, a ten mógł tylko chlać wódę z bezsilności.

Szkoda, że w Polsce same sprzedajne kurwy, a nie ma kogoś tak wyrachowanego i pilnującego interesu RP jak Baćka. Bez tego nie ma chuja - ruskie nie wjadą.
Baćka od jakiegoś roku ma odjeby. Zaczął nienawidzić Polaków i zaczął stawiać pomniki Lenina. Ciekawe co ten stary kołchozowy cwaniak kombinuje?
 
Ostatnia edycja:

pawel-l

Ⓐ hultaj
1 915
7 924
@Veteran
Działania Rosji są częściowo odpowiedzią na amerykańską politykę. Gruzja, Ukraina, Syria to działania w celu powstrzymania amerykanów w tych rejonach.
W polskich mediach nie ma śladu informacji o działaniach Izraela, USA, Francji, UK na Bliskim Wschodzie. W kółko tylko powtarzanie o szalejących terrorystach. Fanatycy religijni i kropka.

Proszę o odnośnik do informacji, że to Gruzja zaatakowała pierwsza.
Google nie działa? https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_w_Osetii_Południowej_2008
To dobry przykład jak przemilczany w głównych mediach jest rzeczywisty przebieg wojny Gruzji.

Obszerny i ciekawy artykuł George'a Friedmana (Stratfor) o Rosji:
http://www.forbes.com/sites/johnmauldin/2016/02/26/10-maps-that-explain-russias-strategy/
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Baćka od jakiegoś roku ma odjeby. Zaczął nienawidzić Polaków i zaczął stawiać pomniki Lenina. Ciekawe co ten stary kołchozowy cwaniak kombinuje?

Nie dotarło do mnie. Jak się przejawia nienawiść do Polaków? Czyżby ostatnimi ułatwieniami w ruchu bezwizowym na Grodzieńszczyźnie? To jest ta nienawiść? : D

@Veteran
Google nie działa? https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_w_Osetii_Południowej_2008
To dobry przykład jak przemilczany w głównych mediach jest rzeczywisty przebieg wojny Gruzji.

Obszerny i ciekawy artykuł George'a Friedmana (Stratfor) o Rosji:
http://www.forbes.com/sites/johnmauldin/2016/02/26/10-maps-that-explain-russias-strategy/

Z artykułu na wiki jasno wynika, że to Rosja wjechała swoimi siłami zbrojnymi do Gruzji.
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 718
Czyżby ostatnimi ułatwieniami w ruchu bezwizowym na Grodzieńszczyźnie? To jest ta nienawiść? : D
Akurat to jest efektem dwustronnych porozumień. Ostatnio Polska obcięła budżet Biełsatowi i wykonała inne ruchy.

Pisząc to miałem na myśli te fakty:
http://reporters.pl/3824/zeby-kamie...-w-grodnie-zrywaja-historyczne-brukowce-foto/
http://reporters.pl/3712/polacy-na-...historii-ak-prosza-waszczykowskiego-o-obrone/
http://reporters.pl/3702/szokujacy-...jowa-wymordowala-10-tys-bialoruskich-cywilow/
...oraz podobne.
To się zaczęło jakis rok temu.
 

Król Julian

Well-Known Member
962
2 123
Wiecie, ja jak byłem jeszcze nastoletnim szczylem, to popierałem PiS. Wierzyłem wtedy w te wszystkie brednie o ruskim zagrożeniu, że dlatego powinniśmy robić federację z Ukrainą, takie tam bzdury. Teraz mam do Rosji stosunek czysto biznesowy. To prawda że Putin jest zamordystycznym sukinsynem, że otacza się skorumpowanymi oligarchami, że łamie prawo międzynarodowe, np. wywołując wojnę na Ukrainie. Z drugiej strony nie widzę obecnie żadnego zagrożenia z jego strony. Rosja zmaga się z wieloma problemami wewnętrznymi, a największy to nie niskie ceny ropy, tylko zapaść demograficzna. Finansowo nie wytrzymaliby aneksji samej Ukrainy, więc co tu mówić o najeździe na Polskę? Nie wiem też po jaką cholerę pomagać Ukrainie; jeśli ta banda złodziei która nią teraz rządzi stawia pomniki jakimś chorym naziolom i rzeźnikom Polaków, to chyba to jest jasny sygnał że nie są zainteresowani żadną federacją ani bliższą współpracą z Polską? Oni zresztą i tak za swoich najlepszych sojuszników mają Niemców. Dlatego uważam że Polska powinna się trzymać z daleka od tych ruskich sporów a interesy robić z obiema stronami.
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Akurat to jest efektem dwustronnych porozumień. Ostatnio Polska obcięła budżet Biełsatowi i wykonała inne ruchy.

Pisząc to miałem na myśli te fakty:
http://reporters.pl/3824/zeby-kamie...-w-grodnie-zrywaja-historyczne-brukowce-foto/
http://reporters.pl/3712/polacy-na-...historii-ak-prosza-waszczykowskiego-o-obrone/
http://reporters.pl/3702/szokujacy-...jowa-wymordowala-10-tys-bialoruskich-cywilow/
...oraz podobne.
To się zaczęło jakis rok temu.

Link o bruku to przykład nadgorliwej sowieckiej mentalności. Jak mi dasz odnośnik do zarządzenia centralnych organów, które rozkazały to uczynić, "bo Baćka tak chce" to zaliczę to na jego konto. Ciekawa informacja o tym podręczniku. Nie żebym nie wierzył Polakom zaangażowanym w obronę dobrego imienia AK, ale zabrakło mi skanu książki. W wyszukiwarce znajduje mi większość wyników odsyłających do "niepokornych pisowskich szczekaczek".

Współczuję Królu Julianie, że dałeś się omamić pisdzielcom. Nawróciłeś się, więc jesteś rozgrzeszony ; D
RP nie powinna montować żadnej federacji. I teraz piszę to z perspektywy obywatela-niewolnika poddanego Króla Jezusa Chrystusa, a nie wolnościowej. Władze Polski powinny działać po cichu żeby nie wkurwiać nikogo, nawet Nadniestrza, a ze wszystkimi wkoło kręcić lody. Tak jak mówisz podejście biznesowe. I tutaj koncepcja "międzymorza" jest dobra, tylko oczywiście została popsuta przez PiSowców, którzy ją dyskredytują. To powinno być "międzymorze" gospodarcze, a nie polityczne. Czyli np. polsko-chorwacki gazoport w Rijece; nie wiem, odkupowanie technologii rakietowych od Ukraińców, którzy dostarczali je wcześniej Kremlowi itp.
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 718
Link o bruku to przykład nadgorliwej sowieckiej mentalności. Jak mi dasz odnośnik do zarządzenia centralnych organów, które rozkazały to uczynić, "bo Baćka tak chce" to zaliczę to na jego konto.
Ok. nadgorliwa sowiecka mentalność. Tylko dlaczego po wielu latach śpiączki zmartwychwstała i uaktywniła się nagle, w ciągu ostatniego roku? Ktoś z góry musiał pociągnąć za sznurek. Ja nie wierzę w cudowne zmartwychwstanie.
http://kresy24.pl/w-kijowie-nagrodz...rzy-wykletych-o-ludobojstwo-na-bialorusinach/
http://kresy24.pl/na-bialorusi-pojawil-sie-kolejny-pomnik-sowieckiego-kata/
http://kresy24.pl/zbrodnia-w-nalibokach-a-rodzina-trumpa/
Ja tak linkuję, ale tego typu newsy zaczęły się pojawiać gdzieś od roku.

Oczywiście jest też inne wytłumaczenie. Łuka czuje że ktoś mu dołki kopie, ale nie wie kto kopie i gdzie one są...
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Ok. nadgorliwa sowiecka mentalność. Tylko dlaczego po wielu latach śpiączki zmartwychwstała i uaktywniła się nagle, w ciągu ostatniego roku? Ktoś z góry musiał pociągnąć za sznurek. Ja nie wierzę w cudowne zmartwychwstanie.
http://kresy24.pl/w-kijowie-nagrodz...rzy-wykletych-o-ludobojstwo-na-bialorusinach/
http://kresy24.pl/na-bialorusi-pojawil-sie-kolejny-pomnik-sowieckiego-kata/
http://kresy24.pl/zbrodnia-w-nalibokach-a-rodzina-trumpa/
Ja tak linkuję, ale tego typu newsy zaczęły się pojawiać gdzieś od roku.

Oczywiście jest też inne wytłumaczenie. Łuka czuje że ktoś mu dołki kopie, ale nie wie kto kopie i gdzie one są...

Ale który link dowodzi, że odpowiada za to Baćka?
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 718
Ale który link dowodzi, że odpowiada za to Baćka?
Żaden.
Tylko czy tam są oprócz Baćki inne siły polityczne, które są w stanie wydawać tego typu decyzje?
No, jest oczywiście taka możliwość, że ktoś celowo tymi decyzjami podkopuje Baćkę, ale to mało prawdopodobne.
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Żaden.
Tylko czy tam są oprócz Baćki inne siły polityczne, które są w stanie wydawać tego typu decyzje?
No, jest oczywiście taka możliwość, że ktoś celowo tymi decyzjami podkopuje Baćkę, ale to mało prawdopodobne.

To jest ktoś czy nie? Skoro nikogo innego nie ma, a dowodu na to brak, to znaczy, że nie możesz oskarżać Baćki o nienawiść do Polaków. A jeśli ktoś inny oprócz Baćki podejmuje takie decyzje to znowu, nie możesz oskarżać o to Baćki... ; )
I dalej. Poczytałem o wątku z filmu "Sieroża". Raz, że zrobił go Polak, dwa, pracujący dla TVP i Biełsat. Hm... Dalej, sam zarzut dla Burego jakoby nie dokonał ludobójstwa też nie został wybroniony na stronie poświęconej ŻW. W ogóle temat ŻW jest śliski, a też poza ogólną rehabilitacją ruchu nie widzę powodów do uwznioślania tej grupy. Może pojedyncze przypadki, które nie budzą wątpliwości.
 

Veteran

New Member
9
9
Opowiedz jak to będzie wyglądało, chętnie poczytam.

BTW. Cytowanie na tym forum jest bardzo wygodne, warto, aby szczególnie samozwańczy weterani potrafili takie rzeczy, bo inaczej sugeruje to zdziadzienie.

Kolego drogi, dziekuje za pouczenie. Pozwol ze i ja Cie poucze - nie jestem samozwanczym weteranem, przedstawilem sie i uzasadnilem skad taki nick tutaj :https://libertarianizm.net/threads/psychoanaliza.5403/page-3#post-165581.

Twoja prosba dot. uzaleznienia eknomicznego ma posmak szyderstwa ale odpowiem. Chocby wieloletnie kontrakty na dostawe gazu, zawierane z Gazpromem - jak powszechnie wiadomo narzedziem naciskow politycznych Kremla.
 

tosiabunio

Grand Master Architect
Członek Załogi
6 982
15 145
Kolego drogi, dziekuje za pouczenie.

Proszę bardzo, jak widzę, zadziałało.

Pozwol ze i ja Cie poucze - nie jestem samozwanczym weteranem, przedstawilem sie i uzasadnilem skad taki nick tutaj

Chyba nie myślisz, że czytam wszystkie wątki na tym forum. BTW, ja też należałem do tej "pierwszej, zorganizowanej grupy dyskusyjnej".

Chocby wieloletnie kontrakty na dostawe gazu, zawierane z Gazpromem - jak powszechnie wiadomo narzedziem naciskow politycznych Kremla.

Ale od tego możemy się stosunkowo łatwo wyzwolić poprzez dywersyfikację źródeł. To, że nasi politycy tego nie robią to inna sprawa, ale będąc dostawcą gazu, też robiłbym wszystko, aby uzależnić od siebie odbiorców - Rosja nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Zagrożeniem są ci, którzy podejmują te decyzje - dopóki oni będą chcieli, to zawsze znajdzie się ktoś, kto ich skorumpuje, Rosja czy USA czy ktokolwiek inny.
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 718
Chocby wieloletnie kontrakty na dostawe gazu, zawierane z Gazpromem - jak powszechnie wiadomo narzedziem naciskow politycznych Kremla.
Tu problemem nie jest Kreml, a bezkarność wobec polskich polityków (np. Pawlaka) którzy te umowy podpisują. Tak samo jest z problemem bezkarności wobec polityków, którzy blokowali port gazowy w Szczecinie, a wcześniej gazociąg z Norwegii przez Danię.
 

Veteran

New Member
9
9
Zamiast odpowiadac na konkretne pytania przedstawie kilka uwag natury ogolnej.

Po pierwsze jestem zaskoczony tym, co pisza tu "libertarianie". Zapisujac sie do tej listy, po kilkunastu latach od mojego uczestnictwa w jednej z pierwszych libertarianskich list dyskusyjnych "Wolnosc" i zjazdu zalozycielskiego stowarzyszenia "Libertarianie" w Lodzi, ktorego bylem uczestnikiem znow zainteresowalem sie aktywnoscia libertarianska w Polsce.
I coz znajduje? Mimo ze przedstawilem sie i przywitalem uprzejmie (link powyzej) nikt mnie nie przywital, zignorowano mnie. W odpowiedzi na moje posty obraza sie mnie, ignoruje moje argumenty, formuluje absurdalne zarzuty. Jaki to jest poziom kultury? Jak mozna w taki sposob prowadzic sensowna rozmowe? Nie mowiac o zwyklym kolezenstwie osob, wyznajacych podobne poglady i wartosci.

No wlasnie, kwestia wartosci i pogladow rowniez mnie mocno frapuje tutaj. Czym jest libertarianizm to ja chyba wiem, uczylem sie go z "Mat Pariadki", od kolegow z listy "Wolnosc" i z innych libertarianskich zrodel juz wiele lat temu, a najwazniejsze sa w nim wartosci. One sie nie zmieniaja, mimo ze moze sie zmieniac ich konkretne przelozenie na praktyczne dzialanie. Centralna wartoscia jest wolnosc indywidualna, wolnosc jednostki, jako wartosc sama w sobie i warunek realnego urzeczywistnienia wszystkich innych wartosci. Libertarianizm jest przy tym stanowiskiem politycznym, wiec w odroznieniu od marzycielstwa poetow, pisarzy, artystow interesuje sie REALNYMI MOZLIWOSCIAMI URZECZYWISTNIENIA WOLNOSCI, a te sa stopniowalne. Oznacza to, ze i sama wolnosc jest stopniowalna. Innymi slowy: nie jest dla libertarianina sensowna alternatywa "albo jestem calkowicie wolny albo jestem niewolnikiem". Tak moze powiedziec artysta, poeta ale nie ktos stojacy twardo na ziemi, kto zajmuje sie realiami zycia polityczno-spolecznego.

Jakie sa tego implikacje? Otoz libertarianin bedzie popieral kazde dzialanie, ktore zwieksza zakres realny wolnosci i bedzie przedkladal bardziej wolnosciowy porzadek spoleczny nad mniej wolnosciowy. Chocby ta roznica z punktu widzenia stanu idealnego (powiedzmy anarchokapitalizmu) byla niewielka. Rzecz w tym, ze do stanu idealnego jeszcze baaardzo daleko, a zyc musimy tu i teraz. Zajmujac stanowisko idealistyczne libertarianin ryzykuje oderwanie od realiow i wyciaganie blednych wnioskow, jak np. "USA i Rosja to dwa zamordystyczne rezimy, w ktorych tlamsi sie wolnosc jednostki, nie ma wiec dla mnie roznicy w ich dzialaniach". Faktem jest ze w obu panstwach daleko do stanu pozadanej wolnosci ale jednak ROZNICA JEST I TO ISTOTNA. Nie tylko, ze w USA zyje sie w sposob bardziej wolny ale zasady jakimi to panstwo sie kieruje sa inne. W Ameryce panuja zasadniczo rzady prawa, w Rosji prawo jest wydmuszka. Praktycznie ma to takie znaczenie, ze obywatel ma mozliwosc realnego egzekwowania swych praw nawet wbrew interesom rzadzacych, podczas gdy w Rosji to prawo istnieje tylko na papierze, panuja tam rzady silniejszego.

W polityce zagranicznej przeklada sie to na rowniez realne roznice. Jakkolwiek USA realizuje swoje interesy (bez wdawania sie w szczegoly, co sklada sie na ten konglomerat interesow), to na ogol stara sie przestrzegac prawa miedzynarodowego, dzialac humanitarnie, bronic wolnosci. Nie zawsze sie to udaje, nie zawsze lezy to w interesie tego kraju ale istnieje ogranicznik w postaci prawa i spoleczenstwa, ktore ma tam realna podmiotowosc. Zupelnie inna jest sytuacja w Rosji, ktora od wiekow rzadzi sie w sposob autorytarny, nie liczac sie zupelnie ze spoleczenstwem - ani wlasnym, ani cudzymi. Tylko ktos, kto w ogole nie zna historii moze porownywac najkrwawsze dzialania USA - powiedzmy Wietnam - do "rutynowych" dzialan Rosji w takiej, dajmy na to Czeczenii. Nie wolno przy tym zapominac, ze interweniujac w Wietnamie USA bronily obywateli tego kraju przed sowieckim zniewoleniem, bronily ich indywidualnej wolnosci, a wiec tego, co bliskie jest sercu kazdego libertarianina. Bronily tez oczywiscie swoich interesow strategicznych, czyli przewagi nad blokiem sowieckim - ta jednak rowniez sluzyla wolnosci obywateli USA, jak i calej reszty, gdyz sowietyzacja kolejnych krajow grozila narastajacym zniewoleniem swiata.

Tymczasem tutaj widze wiele glosow stawiajacych na rowni dzialania dzialania Zachodu, USA i Rosji, przypisujacych te same - niecne - intencje obu stronom. Jest to nie tylko naiwne ale i bledne, gdyz ignoruje realne skutki tych dzialan. Przykladowo skutkiem interwencji USA w Iraku bylo obalenie krwawego rezimu Husseina i oddanie kontroli na krajem w rece demokratycznych (co nie jest najwazniejsze) i przestrzegajach pewnych standardow wladz (co juz istotne jest). Jest to ewidentny postep w kierunku rzadow prawa, a nie piesci, co przybliza nas do wolnosci. Za brak bezpieczenstwa, stabilnosci i rozwoju tego kraju odpowiadaja przede wszystkim terrorysci islamscy. Skutkiem zas interwencji Rosji w Czeczenii bylo masowe ludobojstwo ludnosci cywilnej, prowadzone celowo, z mysla o zlamaniu ducha oporu wobec rosyjskiej tyranii. Warto dodac, ze w czasach tej wojny wolnosciowcy gremialnie popierali Czeczenie. Tym bardziej wiec dziwi mnie malo widoczny krytycyzm (a za to krytycyzm wobec krytyka) wobec Rosji, Iranu, Syrii i kierowanie uwagi i ostrza krytyki wobec Zachodu. Jako zywo przypomina mi to krytyke lewicy zachodniej w stosunku do wlasnych panstw i ich obronnej polityki wobec bloku sowieckiego w czasach zimnej wojny - posuwajacej sie az do zadan rozbrojenia nuklearnego, a nawet calkowitego! Oczywiscie - jednostronnego, gdyz bylo dla tych ludzi oczywiste, ze ZSRR jedynie dlatego utrzymuje swoje arsenaly, ze NATO grozi mu wojna.

Nie mozna abstrahowac od faktow. A fakty sa takie, ze nikt Rosji nie zagraza, to jest ich urojenie, ktore niestety utrzymuje sie od wiekow, przez co - jak sluszne zauwazyl jeden z dyskutantow - tamtejsi wladcy usuwaja poprzednikow, a nastepnie sa sami usuwani przez kolejnych. Strach, terror i wojna - to sa narzedzia prowadzenia polityki panstwa rosyjskiego od zawsze. Dodam jeszcze znakomita - w sensie sprawnosci - propagande. Nie mozna takich dzialan oceniac pozytywnie, ani nawet neutralnie - libertarianin musi byc przeciw. Nie mozna pogodzic wolnosci (ani dazenia do jej powiekszenia) z takimi srodkami politycznymi, nawet jesli cel bylby szczytny (a nie jest!). Libertarianin NIE UZNAJE zasady" cel uswieca srodki. Libertarianin MUSI WIEC BYC WOBEC ROSJI, I INNYCH REZIMOW NIEWOLACYCH SWOICH I PROBUJACYCH ZNIEWOLIC INNYCH OBYWATELI KRYTYCZNY. A ja tu krytyki zbytnio nie widze - jakies stosunki biznesowe - co to jest? Robienie interesow z bandyta, zlodziejem? Na tym sie nigdy dobrze nie wychodzi, ryzykuje sie utrate wolnosci. Sorry, ja sie na to nie pisze. I zaden libertarianin nie powinien.

Mam wrazenie, ze sporo tu obecnych pochodzi ze srodowiska prawicowego - UPR-u, KoLibra, itp. Obecne tam watki nacjonalistyczne, antysemickie, ksenofobiczne - czyli paranoiczne zdaja sie byc wciaz zywe w ich pogladach. Sympatia wobec G. Brauna i S. Michalkiewicza (Korwin rowniez jest prorosyjski) to potwierdza, osobnicy ci sa jawnymi paranoikami, w sensie klinicznym (osobowosc paranoiczna - zobacz w DSM lub ICD). Stwierdzam to jako psycholog. Tacy ludzie maja z gruntu bledne sady o rzeczywistosci, oparte na urojonym zagrozeniu, potrafia je jednak inteligentnie zracjonalizowac. Radze wszystkim, ktorzy sie na to nabrali opamietac sie w pore i spojrzec na nich i siebie - krytycznie. Paranoik nie ma wobec siebie krytycyzmu - on ZAWSZE ma racje. Pozostaje mi wyrazic nadzieje, ze jest tu obecnych takze wiele osob, ktore z tego rodzaju pogladami nie maja wiele wspolnego.

Na koniec chcialbym wszystkim serdecznie zyczyc radosnych, rodzinnych, spokojnych Swiat :)
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom