Polski akcent zamachu terorrystycznego w Berlinie, nowiutka ciężarówka w tłum ludzi

tolep

five miles out
8 555
15 441
Wydaje mi się, że system ESP może też trochę przyhamować automatycznie w razie skręcania.

Mało tego. Łuńja się chwaliła, że

Niemiecka prokuratura: W ciężarówce włączyło się hamowanie
Dzisiaj niemiecka prokuratura federalna podała, że w trakcie zamachu w Berlinie automatyczny system hamowania zatrzymał ciężarówkę po przejechaniu przez nią ok. 70-80 metrów, dzięki czemu uniknięto "jeszcze gorszych skutków" (zamachowiec z Nicei przejechał w tłumie niecałe 2 km, po czym został zastrzelony przez policję).

Rzeczniczka prokuratury poinformowała, że prokuratura federalna nie jest na razie w stanie dokładnie ustalić czasu zgonu Polaka, ale według wstępnych wyników sekcji zwłok "istnieje tutaj czasowa bliskość z zamachem". Dodała, że na ciele zmarłego nie znaleziono śladów po ciosach nożem, a dokładny czas zgonu ujawni końcowy raport na temat badania zwłok, który zostanie opublikowany w połowie stycznia.

Automatyczne hamowanie będzie utrudniać zamachy?
Jak podaje portal Dziennik Internautów, systemy automatycznego hamowania stosowane są w ciężarówkach o masie przekraczającej 3,5 tony. System ostrzega wcześniej kierowcę przed hamowaniem, możliwe jest zatem uniknięcie hamowania, jeśli kierowca wie, jak to zrobić.

Automatyczne hamowanie jest w Unii uregulowane prawnie od 2012 roku rozporządzeniem Komisji Europejskiej. Serwis podaje, że przepisy wprowadzono z myślą o ograniczeniu skutków zderzeń na drogach (zwłaszcza uderzeń ciężarówką w pojazd jadący przed nią). Dopiero teraz dostrzeżono ich rolę także w ograniczaniu skutków ataków terrorystycznych. Nie wiadomo, czy ciężarówka użyta podczas zamachu w Nicei miała system automatycznego hamowania czy też zamachowiec wiedział, jak go obejść.
 
Do góry Bottom