Kto będzie budować drogi – praktyka

S

stormtrooper

Guest
arpv1E5_460s.jpg


ROTFL, ale w temacie :p
 
OP
OP
Ciek

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 851
12 246
Uprzejmie informuję, że we wsi Stary Majdan koło Wojsławic powstała 15-metrowa droga i stabilizacja skarpy w akapie. Drogę oznaczyłem symbolem A(kap)1. To droga ekspresowa, bo ekspresowo wykończy wszystko, co po niej jedzie :) Zdjęć nie będę wklejać, zwyczajnie dobrze radzę kupić sobie terenówkę, ponoć macie czas do jesieni :)

Problem sławojki jest też częściowo rozwiązany. Jej użytkownicy zostali zastraszeni i wynieśli się do pobliskiego miasta. Pojawiają się tylko czasem w weekend.

#takbedziewakapie
 
L

lebiediew

Guest


33:06 Hoppe wskazuje, że w rozstrzyganiu tego typu decyzji trzeba wziąć pod uwagę element czasowy. Podaje przykład z kominem. Ktoś ma działkę, na której ma komin, który zasmradza działkę obok (niczyją). Ktoś wprowadza się na tę działkę. Czy ma prawo żądać niesmrodzenia? Według Hoppego nie. Inaczej sprawa wygląda, gdy ktoś zaczyna dymić na działkę, która jest zajęta. Tutaj jest wyraźne naruszenie praw własności.

Hoppe locuta, causa finita.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 736
To Hoppe zmienił płeć w międzyczasie?

Poza tym, dobrze że są jacyś zwolennicy gaździzmu-śmierdzizmu w kręgach akademickich. Fajnie paliłoby się plastikowe butelki z Hansem w akapie.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 736
Nie wiem, tam jest tego w cholerę, nigdy nie chciało mi się tego uczyć. Ale Roma jest z całą pewnością rodzaju żeńskiego (f), więc locuta też jest w formie żeńskiej.




Przy okazji, co się tyczy dróg - wiadomo, że budowali je właśnie Rzymianie. Jeśli w akapie nie będzie Rzymian, dróg też nie będzie.
 

dataskin

Well-Known Member
2 059
6 141
W akapie każdy będzie latał helikopterem albo jeździł terenówką [tak jest w Somalii], więc drogi nie będą potrzebne :>

A tak na serio - po co kombinujecie jak konie pod górkę i zastanawiacie się teraz jakie będą w przyszłości istniały modele biznesowe?
Równie dobrze można zadać pytanie - kto będzie budował drogi dla rowerzystów? Albo - czemu ktoś nie poprowadził dotychczas 2 pasmowej autostrady przez całą Saharę? A co, murzyny są gorsze i dróg nie potrzebują? :>

Pytanie - kto będzie budował drogi w akapie? Patrząc z dzisiejszej perspektywy - choćby Ci, którzy będą właścicielami przydrożnych działek, a którzy nabyli je w charakterze inwestycji - z czystej chęci wzrostu wartości tychże.. Wiadomo, że wartość działki zwiększy się kilkukrotnie po doprowadzeniu do niej drogi. Później można zaoferować np mieszkanie w osiedlu/dom z drogą dojazdową. Również Ci, którzy potrzebują dróg, bo np. prowadzą biznes produkcyjny i ze względów logistycznych - potrzebują szybkiego dojazdu. W pewnym momencie zawsze zaistnieje punkt krytyczny, w którym produkcja będzie na tyle wysoka, że zwykła chęć zwiększenia wydolności logistycznej (nikt raczej nie będzie siedział na dłoniach, gdy zderzy się z sytuacją w której wielkość produkcji (podaż) przekracza możliwości dostarczenia towaru na czas do dystrybucji (popyt), z tego względu że nie ma drogi i TIRy stoją w koleinach, albo jadą 20 km/h po wybojach) spowoduje, że właściciel będzie musiał zbudować drogi (i będzie to dla niego - opłacalne), albo - będzie musiał się pogodzić z utratą udziałów w rynku na korzyść konkurencji.

Tak jak wspomniałem wcześniej - to, że nie potrafimy przewidzieć wszystkich modeli biznesowych, nie oznacza - że nikt nie potrafi. Jeśli dróg nie ma/nie będzie - to widocznie nie są/nie będą potrzebne.
Zdajcie się na ludzką kreatywność i tyle.
 
Ostatnia edycja:

adkorzen

Well-Known Member
190
354
Gdy ktoś mnie pyta jak coś będzie funkcjonować w akapie to odpowiadam tak:

Zadając pytanie: "Jak coś będzie funkcjonowało w akapie?" wydaje Ci się, że pytasz "Jak coś będzie funkcjonowało w akapie?". Tak na prawdę zadając pytanie "Jak coś będzie funkcjonowało w akapie?" pytasz "Jaki jest najlepszy i najbardziej wydajny sposób funkcjonowania tego czegoś?"
 

dataskin

Well-Known Member
2 059
6 141
Gdy ktoś mnie pyta jak coś będzie funkcjonować w akapie to odpowiadam tak:

Zadając pytanie: "Jak coś będzie funkcjonowało w akapie?" wydaje Ci się, że pytasz "Jak coś będzie funkcjonowało w akapie?". Tak na prawdę zadając pytanie "Jak coś będzie funkcjonowało w akapie?" pytasz "Jaki jest najlepszy i najbardziej wydajny sposób funkcjonowania tego czegoś?"
Dokładnie. Gdyby każdy z nas znał odpowiedź na każde z tych pytań - każdy z nas byłby (także dziś) multibilionerem.
 

military

FNG
1 766
4 727
Kto będzie budował drogi? Będą budować się same. Na popularnym "niczyim" przejściu przez pola do supermarketu robotnicy budujący niedaleko dom wysypali żwir. Lato było gorące, samochody robotników ciężkie, więc rozjeździli i zrobiło się coś w rodzaju całkiem niezłego, zaskakująco równego asfaltu.:)

A obok wydeptana droga przez sam środek pola jakiegoś gościa - bo krócej do sklepu. Jak gość te dwa razy w roku zaorze, dwa dni później znów przez pole przechodzi mu równa, twarda ścieżynka. Dziwię się, że nie ogrodzi sobie tego kawałka pola, ani że nie robi nic żeby mu jednak ludzie nie deptali po gruncie - ale najwyraźniej mu to nie przeszkadza. Widać nie musi być świnią, mimo że jego - bo ta dróżka naprawdę pozwala oszczędzić sporo chodzenia.

Wiem, że przykłady błahe, banalne, bardziej zabawne niż poważne, ale... coś jednak podejrzewam, że byłoby po czym jeździć czy chodzić.
 

pawel-l

Ⓐ hultaj
1 912
7 920
Takie tam guglowanie nt. prywatnych dróg
Łódź
Dawny pasaż Ludwika Meyera z neorenesansowymi willami zaprojektowanymi przez Hilarego Majewskiego w latach 1883-1885. Pasaż powstał jako prywatna ulica (jedyna w Łodzi), zamknięta dla ruchu publicznego, odchodząca od ulicy Piotrkowskiej. Impulsem do wybudowania Pasażu, była plotka o przeniesieniu stolicy guberni z Piotrkowa do Łodzi. Meyer postanowił, że wybuduje domy, które staną się siedzibą carskich władz. Do awansu miasta nie doszło, niemniej ulica powstała.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ulica_Stanisława_Moniuszki_w_Łodzi
Nowy York
W mieście Nowy Jork jest prawie 900 prywatnych ulic, na których mieszkańcy wyznaczają zasady parkowania i jeżdżenia.
http://www.deon.pl/inteligentne-zycie/lifestyle/art,61,prywatne-ulice-w-nowym-jorku.html

England and Wales are thought to have about 40,000 private roads[citation needed]. They are not normally the responsibility of the local authority, but the authority may provide services such as street lighting (e.g. Avenue Rise, Bushey, Hertfordshire). They normally have to be maintained by residents. They are referred to as unadopted roads because they have not gone through the statutory process of adoption, for example under Highways Act 1980 s37 or s38. Even if not expressly or implicitly dedicated for public use, public use over time may nonetheless have created public rights of way; though by Part 6 of the Natural Environment and Rural Communities Act 2006, in force from 2 May 2006, many public rights of way for motor vehicles in private roads have now been extinguished.
Private road associations manage two-thirds of the total road network in Sweden. However, only four per cent of the total road transportation work is carried on these, mostly rural, roads. In fact, only one per cent of the road transports are made on the half of the roads that do not receive government subsidies for their maintenance, with the bulk not receiving subsidies being built and maintained by the forestry industry as needed and most often closed to the public. New private roads that receive government support are often built by the government and transferred to the roads principal stakeholders, those living along it. These form a private road association to maintain it and get subsidies from the government to keep it open to the rest of the public. Even factoring in the unpaid work of the members of the association, the cost of operation and maintenance is often considerably less than a comparable public road.[2]
In Canada private roads are main access routes or private driveways onto private property. These roads are maintained by private owners of the land they occupy. Most private roads do not have any name signage other than a sign indicating the ownership status.
http://en.wikipedia.org/wiki/Private_road
http://en.wikipedia.org/wiki/Free-market_road
http://www.kent.gov.uk/roads_and_transport/highway_maintenance/road_status/private_streets.aspx
 

piezol

Jebać życie
1 257
4 229
W mieście Nowy Jork jest prawie 900 prywatnych ulic, na których mieszkańcy wyznaczają zasady parkowania i jeżdżenia.

Jak ktoś przytoczy statystyki, że w NJ jest niska przestępczość z powodu gun laws to mu odpowiem, że to tak naprawdę dzięki ilości prywatnych dróg.

I just want to watch the world burn.
 
D

Deleted member 427

Guest
z16425777Q,Plany-budowy-drogi-Kelston-Toll-Road.jpg


Do działania skłoniło go zamknięcie fragmentu drogi A431 łączącej Bath z Bristolem. Lokalne władze wyłączyły z ruchu odcinek pod miasteczkiem Kelston. Objazd wydłużył drogę mieszkańców Kelston do Bath z 5 km do 16 km. Oznaczało to początek drogowego koszmaru, bo wielu z nich codziennie dojeżdża do Bath do pracy lub dowozi tam dzieci do szkoły.

Szybko okazało się, że naprawy potrwają aż do końca roku. Wtedy do akcji wkroczył Watts, który sam prowadzi w Bath kilka biznesów i wydawał krocie na paliwo. Mężczyzna dogadał się z jednym z rolników i na jego ziemi w ekspresowym tempie wybudował niespełna 400-metrową asfaltową obwodnicę. Ustawił też budkę, w której kierowcy uiszczają opłaty - 2 funty za samochód, 1 funt za motocykl. (...) "The Bristol Post" opisuje jego dotychczasowe wysiłki, by zapewnić kierowcom bezpieczeństwo: Watts konsultował się z ekspertami, ustawił znaki drogowe, zamontował oświetlenie i kamery, wytyczył dwa pasy ruchu w przeciwnych kierunkach i wykupił swej firmie Kelston Toll Road Limited ubezpieczenie, by pokryć ewentualne szkody. (...)

To ogromna różnica dla ludzi z okolicy - przekonuje na łamach "The Telegraph" Watts. - Po zamknięciu A431 nasze rachunki za paliwo wzrosły z 25 do 60 funtów tygodniowo. Do tego dochodziły większe zanieczyszczenia środowiska i frustracja. Pokonanie dodatkowych mil w obie strony zajmowało sporo czasu - tłumaczy przedsiębiorca. Budowa drogi kosztowała go 150 tys. funtów. Drugie tyle pochłonie jej utrzymanie i wynagrodzenie dla osób pobierających opłaty 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Aby pokryć te koszty, Watts i jego żona zastawili dom. Mają nadzieję, że inwestycja się zwróci. Dane lokalnego wydziału transportu mówią, że z zamkniętego odcinka korzystało w ostatniej dekadzie ponad 7 tys. samochodów dziennie. Wattsowi do wyjścia na swoje wystarczy 1 tys., bo do końca roku zostało jeszcze ok. 150 dni.


http://wyborcza.pl/1,75477,16425760,Brytyjczyk_zastawil_dom__by_wybudowac_prywatna_droge.html
 

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 143
chyba juz o tym pisałem ale zrobie to ponownie, kilka lat temu między niepołomicami a wieliczka remontowali most na dw 964, droga była zamknięta a objazd długi, no i jakiś gostek zrobił prywatny objazd, jeździłem często bo oszczędzałm w chuj drogi, przejazd 1zeta...
 

pawel-l

Ⓐ hultaj
1 912
7 920
Guoliang Road Tunnel - China
8e8bfc5197a51c231dde025d178f6744.jpeg

Wieś została nazwana imieniem zbiega podczas dynastii Han, który walczył przemożną siłą cesarza w z wykorzystaniem trudnego terenu. Zanim tunel został zbudowany, dostęp do pobliskiej wsi Guoliang był ograniczony do trudnej ścieżki wyrytej w zboczu góry. Wieś jest położona w dolinie otoczonej wysokimi górami i odcięta od cywilizacji na zewnątrz.

Aby ułatwić dostęp mieszkańców wsi do świata zewnętrznego, grupa mieszkańców prowadzonych przez Shen Mingxin zaplanowała w 1972 roku, aby wyrzeźbić drogę w górach. Sprzedali swój inwentarz, aby zebrać fundusze na zakup narzędzi i materiałów. Trzynastu wieśniaków rozpoczeło projekt, jednen umiera w trakcie budowy. Bez dostępu do elektronarzędzi, podjęli budowę głównie przy pomocy młotków i dłut. Jest to tak naprawdę wydrążony tunel. Ma 120 m długości, 5 m wysokości i 4 m szerokości. Budowa rozpoczęła się w 1972 roku i trwała 5 lat. W najtrudniejszym okresie tunel powstaje z prędkością jednego metra, co trzy dni. Ma 1,2 km (0,75 mil) długości, 5 metrów (16 stóp) wysokości i 4 m (13 stóp) szerokości. W ścianach skalnych wydrążono dziury, dzięki którym światło wpada do środka. Budowa odbyła się bez żadnej pomocy władz państwowych.
Tunel oddany do użytku w dniu 1 maja 1977. Jej powstanie zamieniło wieś w atrakcję turystyczną. Obszar ten został również wykorzystany jako miejsce dla filmowców.

http://www.dailymail.co.uk/travel/t...ld-carved-just-13-villagers-remote-China.html
 
Do góry Bottom