PLL LOT będzie sprywatyzowany

military

FNG
1 766
4 727
Tymczasem, pozostając w temacie linii lotniczych, Samoa Air jako pierwsza na świecie właśnie wprowadziła uzależnienie ceny biletu od wagi pasażera.
 

Ciek

Miejsce na Twoją reklamę
Członek Załogi
4 882
12 269
Bardzo dobry pomysł, powinni też ludzi przepuszczać przez wąskie bramki podobnie jak bagaż - jak się przeciśniesz to ok, jak nie to płacisz ekstra. W akapie nie będzie tylu tłuściochów - to się nie będzie opłacać :)
 

Hitch

3 220
4 880
Nie będzie, bo nie będzie żadnych rządowych programów ochrony i reklamowania płodów rolnych. Przecież te piramidy żywienia, gdzie podstawą są same zboża i jego pochodne są propagowane w każdej szkole. Po to tylko żeby promować rolnictwo oraz zachęcać do wspierania tego zdychającego tutaj przemysłu. Ale już o tym, że od zbóż czy pieczywa w zalecanych przez państwowych dietetyków ilościach się tyje lub dostaje cukrzycy nic nie mówią skurwysyny.
 

military

FNG
1 766
4 727
http://forsal.pl/artykuly/695357,pr...tny_biznes_nie_chce_narodowego_bankruta.html#

Chyba powinienem zmienić tytuł wątku, bo jednak nie zapowiada się prywatyzacja LOT-u. Nikt nie chce go kupić.:)

Polscy biznesmeni nie są zainteresowani zakupem linii lotniczej, która według ekspertów jest już bezwartościową wydmuszką, pozbawioną majątku i która nadaje się tylko do ogłoszenia bankructwa.

MichałD, oświeć nas mądrością: czemu durni kapitaliści nie wykorzystują wspaniałej okazji dawanej im przez państwo?!
 

Hitch

3 220
4 880
Nikt nie chce go kupić

Parę postów wyżej pisałem dlaczego. Rząd sobie wymyślił, że pomimo wykupienia LOTu, 51% ma dalej należeć do skarbu państwa. Nie ma w Polsce po prostu takiego sortu jelenia :)
 
D

Deleted member 4151

Guest
Kurwa logika u naszych forumowych komuchów jak u moich kolegów :) Co z tego że dostałem SUPER W CHUJ EKSTRA ZAJEBISTĄ MASZYNĘ skoro za kwotę którą mi kradną mógł bym sobie taką kupić? A i tańsze byłyby rzeczy potrzebne do zrobienia mąki. Brakuje jeszcze tylko pierdolenia jak to dobrze jest w Norwegi...
 

military

FNG
1 766
4 727
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,3177...stwo_finansow,jacek_dobrzynski,centralne.html

LOL, przepraszam, to znaczy LOT przygotował świetną promocję: wszystkie bilety na twoje prywatne podróże - 10% taniej! Pod warunkiem, że pracujesz w Ministerstwie Finansów.

Tak się składa, że LOT stoi na krawędzi bankructwa. Tak się składa, że MF może zadecydować o jego dalszym istnieniu lub nieistnieniu. Ale to na peeewno przypadek, przecież nie może być tak, żeby spółka utrzymywana z podatków za pieniądze podatników podlizywała się urzędnikom opłacanym z podatków. Przecież państwo optymalnie rozdziela środki i wie lepiej, który organ warto utrzymywać, a którego nie.

Swoją drogą, jestem coraz bardziej pewny, że potwierdzony klinicznie debilizm jest wymagany podczas rekrutacji do działu marketingu oraz zarządu LOT-u.
 

military

FNG
1 766
4 727
Skończył się w LOT-cie audyt za rok 2012.

Zapowiadano zysk 50 mln zł.
Szacowano stratę 150 mln zł.
Obawiano się straty 200 mln zł.
Faktyczna strata wyniosła 400 mln zł.

Prezes LOT-u uspokaja, że wszystko gra i buczy, a strata to tylko takie księgowe sztuczki. Po co je stosować? Możliwości jest kilka.

1. Jak twierdzi sam prezes - po to, żeby zaktualizować wycenę majątku do stanu faktycznego i lepiej planować wydatki na przyszłość. Ale czy to nie znaczy, że tę stratę naprawdę poniesiono, tylko że dawniej, a następnie latami ją ukrywano?
2. Jak twierdzą ludzie z internetów - jeśli majątek zaniżono, to po to, by za rok go podwyższyć do właściwego poziomu i wreszcie wykazać zysk.
3. Jak twierdzą inni - żeby móc sprzedać linię za grosze jakiemuś kolesiowi.

Tak w ogóle to w ostatnich 13 latach LOT przyniósł 4 miliardy złotych strat. Czemu to jeszcze działa - nie wiadomo. Gdyby jakaś prywatna firma miała tak fantastyczne wyniki, dziś pamięć o niej żyłaby tylko wśród wykładowców ekonomii, uczących studentów o największych wpadkach inwestycyjnych w historii kraju.
 

military

FNG
1 766
4 727
TYLKO W SOCJALIZMIE:

Pomoc państwa [dla LOT], nawet jeśli zgodzi się na nią Komisja Europejska, to tylko ok. 20 proc. kwoty potrzebnej na restrukturyzację.

Źródło

Przypominam, że docelowa pomoc państwa to MILIARD ZŁOTYCH - kwota, za którą, jak rozpisywały się kiedyś media, można by otworzyć trzy nowe linie lotnicze pozbawione długów. To znaczy, że LOT do wyjścia na prostą potrzebuje kwoty, która prywaciarzom wystarczyłaby na otwarcie 15 nowych linii lotniczych!
 

simek

Well-Known Member
1 367
2 122
Pamiętaj o tym, że te 5 mld potrzebne na restrukturyzacje to tylko szacunki, a wszyscy wiemy jak to jest z szacunkowymi kosztami czegokolwiek państwowego - realne koszty wyniosą 8 mld i się powie, że kryzys, że ciężka sytuacja, więc musiało więcej kosztować.
 

dataskin

Well-Known Member
2 059
6 146
http://www.tvn24.pl/zielone-swiatlo...-ktore-wymaga-specjalnej-troski,315850,s.html

Ulala, ktoś ma pomysł co tu się wyrabia? Przecież wiadomo, że LOT jest skarbonką wojskowej razwiedki. No chyba, że po prywatyzacji ma to być przedsiębiorstwo "prywatne". Tak czy siak nie będzie już można tego w kółko dotować.

Bo ta prywatyzacja będzie wyglądać jak prywatyzacja PKP intercity.
W przypadku tego ostatniego - 0.01% akcji puszczono na giełdę, a 99.99% nadal jest własnością PKP.
Ale dzięki temu sprytnemu zabiegowi, po podzieleniu spółki - można było zatrudnić dodatkowych kilkudziesięciu dyrektorów, kierowników, obsadzić stołki partyjnymi dupkami, zatrudnić ciotki, sierotki, kuzynów, etc
 

military

FNG
1 766
4 727
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,4464...nia,przetarg,cena,przewoznik,tanie_linie.html

Krótki kurs ustawiania przetargów.

1. określ wymagania tak, by spełnić ich nie mogli przewoźnicy zainteresowani trasą (tzn. tanie linie lotnicze), a 99% pozostałych nie była zainteresowana obsługą połączenia - tzn. wszyscy poza LOT-em.
2. profit (dla kogoś).

Inaczej mówiąc: Bydgoszcz ustawiła przetarg pod LOT, a LOT zażądał sobie 2x większych pieniędzy niż dotąd za wykonywanie tej samej usługi - w efekcie trzyma Bydgoszcz za jaja.
 

military

FNG
1 766
4 727
Jebniecie:

Wszystkie zagraniczne połączenia LOT-u z Gdańska, Katowic, Krakowa, Poznania czy Wrocławia zostaną zlikwidowane - pisze Gazeta Wyborcza. To efekt uboczny pomocy finansowej, której linii udzieliło państwo.

Unia pozwoliła na wsparcie, ale tylko pod warunkiem, że LOT ograniczy siatkę połączeń, żeby nie stać się atrakcyjniejszy niż konkurencja. Ale czy nie o to właśnie chodziło w akcji pomocowej? Tak wygląda paragraf 22 w praktyce.
 

dataskin

Well-Known Member
2 059
6 146
Przecież wiadomo że firmy "państwowe" nie służą ani zarabianiu ani świadczeniu usług (to ostatnie to efekt uboczny i gra pozorów). Z założenia - służą przede wszystkim zatrudnieniu cwaniaczków na stanowiskach kierowniczych, którzy w warunkach rynkowych mogliby conajwyżej - konserwować powierzchnie płaskie
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom