OP
OP
MichalD
Guest
Te, MichalD, może być mi z łaski swojej odpowiedział w temacie o komunikacji miejskiej? Nieładnie tak spierniczać z dyskusji bez pożegnania, nawet jak już się nie ma argumentów.
Forum regularnie mi się zawiesza, przy wysyłce postu wywala na główną. W miarę możliwości odpowiem na wszystkie kwestie.
MichalD, co będę miał z tego, że w Polsce zrobisz czebol? Przypominam, że najpierw zabierzesz mi (i moim potencjalnym kontrahentom) pieniądze i dasz czebolowi, a ja nie pracuję w tym czebolu. Co mi osobiście da dodatnie saldo eksportowe Polski?
To świetne pytanie, na które odpowiedzi powinien szukać każdy indywidualista (dlaczego warto działać dla dobra wspólnego, a nie tylko dla siebie?). Nie wiem, w jakiej branży działasz, więc nie jestem w stanie ocenić tego w twoim przypadku.
Generalnie , przemysł hi-tech i ciężki należą do najbardziej dochodowych branży na świecie, firmy przemysłowe obracają naprawdę grubymi miliardami, dużo inwestując , zatrudniając wielu pracowników.
Dlatego też , stworzenie takich firm, zapewni dodatkowy dopływ kapitału do gospodarki. Firmy z osiągniętych zysków zakupią w Polsce towary , zatrudnią firmy budowlane do budowy fabryk, firmy doradcze do optymalizacji zarządzania , a wszystkie te firmy łącznie zatrudnią setki-miliony pracowników - konsumentów, o potencjalnie dużej sile nabywczej, którzy będą zainteresowani kupnem bardzo wielu towarów i usług. W efekcie , wzroście konsumpcja w bardzo wielu branżach oraz zwiększy się liczba dobrze skapitalizowanych firm, z zapleczem zdolnym pozyskiwać nowe rynki zbytu - czebole pociągną je za sobą do przodu, a one pociągną za sobą dalsza ilość przedsiębiorstw, w efekcie czego skorzysta cała gospodarka.
Alternatywnie firmy i pracownicy, mogą zapłacić podatki, które państwo rozda innym członkom społeczeństwa - np. rodzinom z dziećmi, emerytom, studentom , młodym przedsiębiorcom. To również może napędzić gospodarkę , bo wywoła wzrost konsumpcji i zysków w branżach handlu podstawowymi towarami oraz zaaktywizuje nowy kapitał społęczny, do budowania gospodarczej wartości dodanej.