Volvek
Well-Known Member
- 797
- 1 919
Na pewno kilku z was słyszało o grze mafia, są mafiozi, miastowi i zadaniem miastowych jest znaleźć mafiozów i tak dalej. Jednak czy słyszeliście o forumowej odmianie tej gry? Jeśli nie, zapraszam do przeczytania tego:
Zasady:
1. Forumowa Mafia opiera się na podziale graczy na dwie grupy - mafię, która próbuje przejąć kontrolę nad miastem i niewinnych mieszkańców. Mieszkańcy miasta mają przewagę liczebną nad mafią, ale nie wiedzą kto się w niej znajduje. Członkowie mafii starają się zachować tożsamość w tajemnicy przed niewinnymi mieszkańcami, wiedząc o sobie nawzajem i współpracując. Mieszkańcy miasta wygrywają uśmiercając członków mafii, zaś mafiosi zdobywając liczebną przewagę nad miastowymi.
2. Gracze co do zasady są uśmiercani na dwa sposoby - jeden przez głosowanie (Lincz Miasta), które odbywa się raz na dzień. każdy z żyjących wysyła Mistrzowi Gry swojego kandydata do odpadnięcia, starając się trafić członka mafii. W przypadku niewinnych mieszkańców, a po zsumowaniu głosów ten, który dostał ich najwięcej odpada. W przypadku remisów decydujący głos należy do Mafii.
Kolejnym możliwym sposobem na odpadnięcie z gry jest Mord Mafii - mafia wybiera gracza, który w dany dzień ma paść jej ofiarą.
Dodatkowo można odpaść z gry poprzez przekroczenie określonej ilości punktów karnych, które Mistrz Gry przyznaje za brak aktywności (lub inne wykroczenia) lub złamanie regulaminu gry. W grze nie można popełnić natychmiastowego samobójstwa (wyjątek patrz pkt. 7). Można po prostu przestać grać i po zdobyciu określonej ilości punktów karnych za brak aktywności zostać zdyskwalifikowanym.
Informacja, czy dany gracz należał do Mafii podawana jest jedynie w przypadku Linczu Miasta. W przypadku dyskwalifikacji nie jest podawana informacja o roli danego gracza jaką pełnił w grze.
3. Po uzyskaniu 5 punktów karnych gracz odpada z gry. Obowiązkiem każdego jest udział w głosowaniach (za brak wysłania głosu 1,5 punktu karnego) oraz wpisanie się do tematu gry w określonym przez Mistrza Gry odstępie czasowym (wymagany co najmniej jeden wpis od każdego żyjącego gracza w przeciągu 24 godzin) (za brak wpisu 1 punkt karny).
4. Dodatkowo zabronione jest ujawnianie innym korespondencji z Mistrzem Gry w czasie rozgrywki, a także ujawnianie kontaktów odbywających się poza odpowiednim tematem na forum dotyczących rozgrywki. Punkt ten dotyczy interakcji między graczem, a MG (odnośnie kontaktów między graczami patrz pkt. 7). Przez "ujawnianie kontaktów" rozumie się wszelki działania, które udowodnią pozostałym graczom, że kontakt z MG rzeczywiście miał miejsce (nawet jeśli nie zdradzą jego treści). Nie zabrania się napisania, że pytało się o coś MG (jeśli nie poprze się tego dowodem np. screenem), gdyż wychodzę z założenia, że takie działania, równie dobrze miasto może odebrać za blef, a tym samym nie wpłynie to znacząco na rozgrywkę. Oczywiście można kontaktować się z MG w formie PW, zabronione jest jedynie ujawnianie tego typu kontaktów.
Takie praktyki karane będą wykluczeniem.
5. Role - dzielą się na role zarezerwowane dla zwykłych mieszkańców i mafijne. Role nie mogą być przekazywane, czy dziedziczone, przepadają wraz ze śmiercią ich "nosiciela".
Miasto:
Detektyw - co drugi dzień może zapytać Mistrza Gry o konkretnego gracza. MG zaś udziela detektywowi informację czy dany gracz jest winny czy niewinny. Detektyw może z tą informacja zrobić co zechce.
Ksiądz: - osoba, za którą pomodli się w dzień Mordu Mafii jest odporna na niego (jeśli tę osobę wskaże Mafia Mord przepada). Ksiądz nie może pomodlić się dwa razy z rzędu za tę samą osobę. Wysyła modlitwę wraz z głosem w Linczu, w dniu, w którym zabija mafia.
Opryszek: - jeśli sprawdzi go Detektyw, to dostaje on informację, że Opryszek jest winny. Opryszek nie jest informowany o swojej roli.
Prawnik- wysyła MG nick osoby, którą chroni (co drugi dzień, w który nie morduje mafia). Jeżeli ta osoba dostanie największą ilość głosów w linczu to nie odpada z rozgrywki, danego dnia nikt nie odpada w linczu. Prawnik nie chroni dwa razy z rzędu tej samej osoby. Miasto nie dowiaduje się kogo chronił prawnik do czasu, aż ta osoba nie dostanie największej ilości głosów w linczu.
Snajper/Terrorysta:
Raz w ciągu całej gry, w dowolnie wybranym dniu, może przesłać MG nick osoby, którą chce uśmiercić. Jeśli trafi w członka mafii mafiozo ginie, nikt nie dowiaduje się o tożsamości snajpera, a ten ostatni gra od tej pory jak zwykły mieszkaniec. Jeśli trafi w niewinnego, to nie ginie jego cel, ale sam snajper. MG nie informuje o tym w kogo celował snajper (oczywiście w wypadku celowania w niewinnego), terrorysta może zawiadomić o tym w testamencie.
Mafia:
Ojciec Chrzestny: - przy jego sprawdzeniu Detektyw dostaje informację, że jest on niewinny. Dostaje nick Księdza, jeśli ten się za niego pomodli.
Jeśli w linczu zginie OC to miasto jest o tym informowane. Np. <nazwa usera>, winny, Ojciec Chrzestny.
6. Testament - po każdym Linczu Miasta i Mordzie Mafii uśmiercony gracz ma prawo do jednego postu w formie testamentu, który musi zamieścić do następnego Linczu Miasta.
7. Zakazane jest tworzenie antymafii, czyli kontaktowanie się z innymi graczami poprzez forum, internet i inne tego typu komunikatory, jak i kontakty w prawdziwym życiu. Jeżeli ktokolwiek potwierdzi, że dany gracz próbował się z nim skontaktować i np. nawiązać współpracę zostanie natychmiastowo wykluoczny z gry
___________________________________________________________________________
Lincze Miasta:
Codziennie
Mordy Mafii:
Co dwa dni
Detektyw:
Wysyła swoje sprawdzenie razem z głosem w linczu podczas dni, w czasie których nie morduje mafia.
Ksiądz:
Wysyła swoją modlitwę razem z głosem w linczu podczas dni, w czasie których morduje mafia - pierwszy raz już w poniedziałek.
Prawnik:
wysyła MG nick osoby, którą chroni (co drugi dzień, w który nie morduje mafia). Jeżeli ta osoba dostanie największą ilość głosów w linczu to nie odpada z rozgrywki, danego dnia nikt nie odpada w linczu. Prawnik nie chroni dwa razy z rzędu tej samej osoby. Miasto nie dowiaduje się kogo chronił prawnik do czasu, aż ta osoba nie dostanie największej ilości głosów w linczu.
Snajper/Terrorysta:
Raz w ciągu całej gry, w dowolnie wybranym dniu, może przesłać MG nick osoby, którą chce uśmiercić. Jeśli trafi w członka mafii mafiozo ginie, nikt nie dowiaduje się o tożsamości snajpera, a ten ostatni gra od tej pory jak zwykły mieszkaniec. Jeśli trafi w niewinnego, to nie ginie jego cel, ale sam snajper. MG nie informuje o tym w kogo celował snajper (oczywiście w wypadku celowania w niewinnego), terrorysta może zawiadomić o tym w testamencie.
-----------------------------
I pytanie, czy to forum było by zainteresowane taką rozgrywką?
Jeśli tak, jestem gotowy odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości związane z rozgrywką. Mógłbym być Mistrzem Gry w pierwszej edycji. Gra jest bardzo wciągająca, wymaga mocnego analizowania rozgrywki, postów graczy, rozkładu głosów w linczach. Naprawdę bardzo fajna rzecz.
Zasady:
1. Forumowa Mafia opiera się na podziale graczy na dwie grupy - mafię, która próbuje przejąć kontrolę nad miastem i niewinnych mieszkańców. Mieszkańcy miasta mają przewagę liczebną nad mafią, ale nie wiedzą kto się w niej znajduje. Członkowie mafii starają się zachować tożsamość w tajemnicy przed niewinnymi mieszkańcami, wiedząc o sobie nawzajem i współpracując. Mieszkańcy miasta wygrywają uśmiercając członków mafii, zaś mafiosi zdobywając liczebną przewagę nad miastowymi.
2. Gracze co do zasady są uśmiercani na dwa sposoby - jeden przez głosowanie (Lincz Miasta), które odbywa się raz na dzień. każdy z żyjących wysyła Mistrzowi Gry swojego kandydata do odpadnięcia, starając się trafić członka mafii. W przypadku niewinnych mieszkańców, a po zsumowaniu głosów ten, który dostał ich najwięcej odpada. W przypadku remisów decydujący głos należy do Mafii.
Kolejnym możliwym sposobem na odpadnięcie z gry jest Mord Mafii - mafia wybiera gracza, który w dany dzień ma paść jej ofiarą.
Dodatkowo można odpaść z gry poprzez przekroczenie określonej ilości punktów karnych, które Mistrz Gry przyznaje za brak aktywności (lub inne wykroczenia) lub złamanie regulaminu gry. W grze nie można popełnić natychmiastowego samobójstwa (wyjątek patrz pkt. 7). Można po prostu przestać grać i po zdobyciu określonej ilości punktów karnych za brak aktywności zostać zdyskwalifikowanym.
Informacja, czy dany gracz należał do Mafii podawana jest jedynie w przypadku Linczu Miasta. W przypadku dyskwalifikacji nie jest podawana informacja o roli danego gracza jaką pełnił w grze.
3. Po uzyskaniu 5 punktów karnych gracz odpada z gry. Obowiązkiem każdego jest udział w głosowaniach (za brak wysłania głosu 1,5 punktu karnego) oraz wpisanie się do tematu gry w określonym przez Mistrza Gry odstępie czasowym (wymagany co najmniej jeden wpis od każdego żyjącego gracza w przeciągu 24 godzin) (za brak wpisu 1 punkt karny).
4. Dodatkowo zabronione jest ujawnianie innym korespondencji z Mistrzem Gry w czasie rozgrywki, a także ujawnianie kontaktów odbywających się poza odpowiednim tematem na forum dotyczących rozgrywki. Punkt ten dotyczy interakcji między graczem, a MG (odnośnie kontaktów między graczami patrz pkt. 7). Przez "ujawnianie kontaktów" rozumie się wszelki działania, które udowodnią pozostałym graczom, że kontakt z MG rzeczywiście miał miejsce (nawet jeśli nie zdradzą jego treści). Nie zabrania się napisania, że pytało się o coś MG (jeśli nie poprze się tego dowodem np. screenem), gdyż wychodzę z założenia, że takie działania, równie dobrze miasto może odebrać za blef, a tym samym nie wpłynie to znacząco na rozgrywkę. Oczywiście można kontaktować się z MG w formie PW, zabronione jest jedynie ujawnianie tego typu kontaktów.
Takie praktyki karane będą wykluczeniem.
5. Role - dzielą się na role zarezerwowane dla zwykłych mieszkańców i mafijne. Role nie mogą być przekazywane, czy dziedziczone, przepadają wraz ze śmiercią ich "nosiciela".
Miasto:
Detektyw - co drugi dzień może zapytać Mistrza Gry o konkretnego gracza. MG zaś udziela detektywowi informację czy dany gracz jest winny czy niewinny. Detektyw może z tą informacja zrobić co zechce.
Ksiądz: - osoba, za którą pomodli się w dzień Mordu Mafii jest odporna na niego (jeśli tę osobę wskaże Mafia Mord przepada). Ksiądz nie może pomodlić się dwa razy z rzędu za tę samą osobę. Wysyła modlitwę wraz z głosem w Linczu, w dniu, w którym zabija mafia.
Opryszek: - jeśli sprawdzi go Detektyw, to dostaje on informację, że Opryszek jest winny. Opryszek nie jest informowany o swojej roli.
Prawnik- wysyła MG nick osoby, którą chroni (co drugi dzień, w który nie morduje mafia). Jeżeli ta osoba dostanie największą ilość głosów w linczu to nie odpada z rozgrywki, danego dnia nikt nie odpada w linczu. Prawnik nie chroni dwa razy z rzędu tej samej osoby. Miasto nie dowiaduje się kogo chronił prawnik do czasu, aż ta osoba nie dostanie największej ilości głosów w linczu.
Snajper/Terrorysta:
Raz w ciągu całej gry, w dowolnie wybranym dniu, może przesłać MG nick osoby, którą chce uśmiercić. Jeśli trafi w członka mafii mafiozo ginie, nikt nie dowiaduje się o tożsamości snajpera, a ten ostatni gra od tej pory jak zwykły mieszkaniec. Jeśli trafi w niewinnego, to nie ginie jego cel, ale sam snajper. MG nie informuje o tym w kogo celował snajper (oczywiście w wypadku celowania w niewinnego), terrorysta może zawiadomić o tym w testamencie.
Mafia:
Ojciec Chrzestny: - przy jego sprawdzeniu Detektyw dostaje informację, że jest on niewinny. Dostaje nick Księdza, jeśli ten się za niego pomodli.
Jeśli w linczu zginie OC to miasto jest o tym informowane. Np. <nazwa usera>, winny, Ojciec Chrzestny.
6. Testament - po każdym Linczu Miasta i Mordzie Mafii uśmiercony gracz ma prawo do jednego postu w formie testamentu, który musi zamieścić do następnego Linczu Miasta.
7. Zakazane jest tworzenie antymafii, czyli kontaktowanie się z innymi graczami poprzez forum, internet i inne tego typu komunikatory, jak i kontakty w prawdziwym życiu. Jeżeli ktokolwiek potwierdzi, że dany gracz próbował się z nim skontaktować i np. nawiązać współpracę zostanie natychmiastowo wykluoczny z gry
___________________________________________________________________________
Lincze Miasta:
Codziennie
Mordy Mafii:
Co dwa dni
Detektyw:
Wysyła swoje sprawdzenie razem z głosem w linczu podczas dni, w czasie których nie morduje mafia.
Ksiądz:
Wysyła swoją modlitwę razem z głosem w linczu podczas dni, w czasie których morduje mafia - pierwszy raz już w poniedziałek.
Prawnik:
wysyła MG nick osoby, którą chroni (co drugi dzień, w który nie morduje mafia). Jeżeli ta osoba dostanie największą ilość głosów w linczu to nie odpada z rozgrywki, danego dnia nikt nie odpada w linczu. Prawnik nie chroni dwa razy z rzędu tej samej osoby. Miasto nie dowiaduje się kogo chronił prawnik do czasu, aż ta osoba nie dostanie największej ilości głosów w linczu.
Snajper/Terrorysta:
Raz w ciągu całej gry, w dowolnie wybranym dniu, może przesłać MG nick osoby, którą chce uśmiercić. Jeśli trafi w członka mafii mafiozo ginie, nikt nie dowiaduje się o tożsamości snajpera, a ten ostatni gra od tej pory jak zwykły mieszkaniec. Jeśli trafi w niewinnego, to nie ginie jego cel, ale sam snajper. MG nie informuje o tym w kogo celował snajper (oczywiście w wypadku celowania w niewinnego), terrorysta może zawiadomić o tym w testamencie.
-----------------------------
I pytanie, czy to forum było by zainteresowane taką rozgrywką?
Jeśli tak, jestem gotowy odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości związane z rozgrywką. Mógłbym być Mistrzem Gry w pierwszej edycji. Gra jest bardzo wciągająca, wymaga mocnego analizowania rozgrywki, postów graczy, rozkładu głosów w linczach. Naprawdę bardzo fajna rzecz.