mikioli
Well-Known Member
- 2 770
- 5 382
Z racji dużej ilości pojawiających się w shoutowych wypowiedziach szanownego żydowskiego usera z Manchesteru, postanowiłem te manipulacje zbierać.
1. Eli twierdzi, że zarówno islam jak i chrześcijaństwo są oparte na przekazie objawień indywidualnych, co wymusza zaufanie do przekazującego objawienie (Mahomet który dopiero przekazuje objawienie skrybie) zaś w religi żydowskiej jest inaczej. Następnie po tej tyradzie eliasz dodaje, że żydzi wierzą, że to mojżesz spisał objawienia które otrzymał (sic!) , ale forma jaka jest tam stosowana wskazuje, że to były objawienia grupowe.
1.a. Jako przykład indywidualnego objawienia któremu trzeba zaufać w chrześcijaństwie, eli wskazuje św. Pawła... ale nie wspomina już, że objawienie to dotyczyło tylko indywidualnego nawrócenia, św. Pawła, a nie kwestii doktrynalnych itd. Wykraja wygodny wycinek, do tego słaby i obala chohoła.
1.b. Eli zapomina, że pisma chrześcijańskie tak samo posiadają formy grupowe, a nawet wprost mówią o objawieniach (cudach) grupowych oraz, że są pisane z perspektywy obserwatorów..
2. Eli twierdzi, że żydzi nie czuli wspólnoty z Polakami w Rz-plitej bo nie chciano dać im autonomi. Zapomina chyba o statucie kaliskim i o tym, że byli oni oddzielnym stanem o lepszym statusie prawnym niż praktycznie 90% społeczeństwa w którym żyli. Eli zapomina o autonomi sądowej, o tym, że oskarżenia goja przeciw żydowi musiały być poparte zeznaniami żyda i o całym żydowskim samorządzie.
2.a Eli wyśmiewa ideę judeopoloni jako bajkę, po czym sam mówi o próbie stworzenia niepodległego bytu w białymstoku. Eli zarzuca w tym momencie, brak chęci Polaków do uznania suwerenności żydowskiej. Nagle okazuje się, że nie tylko autonomia marzyła się żydom, ale suwerenność i do tego należała się. Eli nie widzi jednakże szans na taką suwerenność palestyńczyków na terenie państwa izrael.
3. Eli uważa, że mienie bezspadkowe żydowskie podlega odszkodowaniu... ale nie potrafi powiedzieć komu się one należy, po czym dodaje, że napewno nie polakom.
1. Eli twierdzi, że zarówno islam jak i chrześcijaństwo są oparte na przekazie objawień indywidualnych, co wymusza zaufanie do przekazującego objawienie (Mahomet który dopiero przekazuje objawienie skrybie) zaś w religi żydowskiej jest inaczej. Następnie po tej tyradzie eliasz dodaje, że żydzi wierzą, że to mojżesz spisał objawienia które otrzymał (sic!) , ale forma jaka jest tam stosowana wskazuje, że to były objawienia grupowe.
1.a. Jako przykład indywidualnego objawienia któremu trzeba zaufać w chrześcijaństwie, eli wskazuje św. Pawła... ale nie wspomina już, że objawienie to dotyczyło tylko indywidualnego nawrócenia, św. Pawła, a nie kwestii doktrynalnych itd. Wykraja wygodny wycinek, do tego słaby i obala chohoła.
1.b. Eli zapomina, że pisma chrześcijańskie tak samo posiadają formy grupowe, a nawet wprost mówią o objawieniach (cudach) grupowych oraz, że są pisane z perspektywy obserwatorów..
2. Eli twierdzi, że żydzi nie czuli wspólnoty z Polakami w Rz-plitej bo nie chciano dać im autonomi. Zapomina chyba o statucie kaliskim i o tym, że byli oni oddzielnym stanem o lepszym statusie prawnym niż praktycznie 90% społeczeństwa w którym żyli. Eli zapomina o autonomi sądowej, o tym, że oskarżenia goja przeciw żydowi musiały być poparte zeznaniami żyda i o całym żydowskim samorządzie.
2.a Eli wyśmiewa ideę judeopoloni jako bajkę, po czym sam mówi o próbie stworzenia niepodległego bytu w białymstoku. Eli zarzuca w tym momencie, brak chęci Polaków do uznania suwerenności żydowskiej. Nagle okazuje się, że nie tylko autonomia marzyła się żydom, ale suwerenność i do tego należała się. Eli nie widzi jednakże szans na taką suwerenność palestyńczyków na terenie państwa izrael.
3. Eli uważa, że mienie bezspadkowe żydowskie podlega odszkodowaniu... ale nie potrafi powiedzieć komu się one należy, po czym dodaje, że napewno nie polakom.
Ostatnia edycja: