D
Deleted member 427
Guest
Pewnie wszyscy zdajecie sobie z tego sprawę, ale nie zaszkodzi przypomnieć.
Szacowane wpływy z reklam drukowanych w gazetach na terenie USA będą najniższe, odkąd NAA (Newspaper Association of America - Amerykańskie Stowarzyszenie Wydawców Prasy) rozpoczęła śledzenie przychodów z reklam w 1950 roku [link]:
Powiem tak: spadek sam w sobie nie jest niczym niezwykłym, niezwykły jest natomiast ostry spadek na przestrzeni kilku ostatnich lat. Tegoroczne przychody z reklam wyniosą 19 miliardów $ i będą niższe o więcej niż połowę w stosunku do roku 2007, kiedy wyniosły 49 miliardów (dane skorygowane o inflację).
Spójrzcie też na to w ten sposób: potrzebne było pół wieku, żeby z kwoty bazowej 20 miliardów $ w 1950 roku wspiąć się na szczyt w roku 2000 z kwotą 63 i pół miliarda $, i tylko 12 lat, żeby spaść ze szczytu do niecałych 20 miliardów w 2012 roku.
Mało tego, nawet jeśli do przychodów z reklam drukowanych w gazetach dodamy reklamy zamieszczane w Internecie (czerwona linia na wykresie) to uzyskamy łącznie zaledwie 22.4 miliarda $, co stanowi mniejszą kwotę niż 22.47 miliarda $ dochodów z samej tylko reklamy drukowanej w 1953 roku!
W III RP prasa drukowana też dogorywa i dotyczy to wszystkich tytułów:
Począwszy od 2007 r. najbardziej opiniotwórcze tytuły: „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Dziennik Gazeta Prawna” tracą ponad 10 proc. czytelników rocznie. Kiedy ich nakład spadnie poniżej 50-70 tys. sprzedanych egzemplarzy, co nastąpi najpóźniej do 2020 r., zostaną one zamknięte. Jeszcze przez jakiś czas ukazywać się będą tabloidy, ale i one niedługo potem zamkną swoje podwoje. [Internet, prasa i rząd dusz?]
Szacowane wpływy z reklam drukowanych w gazetach na terenie USA będą najniższe, odkąd NAA (Newspaper Association of America - Amerykańskie Stowarzyszenie Wydawców Prasy) rozpoczęła śledzenie przychodów z reklam w 1950 roku [link]:
Powiem tak: spadek sam w sobie nie jest niczym niezwykłym, niezwykły jest natomiast ostry spadek na przestrzeni kilku ostatnich lat. Tegoroczne przychody z reklam wyniosą 19 miliardów $ i będą niższe o więcej niż połowę w stosunku do roku 2007, kiedy wyniosły 49 miliardów (dane skorygowane o inflację).
Spójrzcie też na to w ten sposób: potrzebne było pół wieku, żeby z kwoty bazowej 20 miliardów $ w 1950 roku wspiąć się na szczyt w roku 2000 z kwotą 63 i pół miliarda $, i tylko 12 lat, żeby spaść ze szczytu do niecałych 20 miliardów w 2012 roku.
Mało tego, nawet jeśli do przychodów z reklam drukowanych w gazetach dodamy reklamy zamieszczane w Internecie (czerwona linia na wykresie) to uzyskamy łącznie zaledwie 22.4 miliarda $, co stanowi mniejszą kwotę niż 22.47 miliarda $ dochodów z samej tylko reklamy drukowanej w 1953 roku!
W III RP prasa drukowana też dogorywa i dotyczy to wszystkich tytułów:
Począwszy od 2007 r. najbardziej opiniotwórcze tytuły: „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita” i „Dziennik Gazeta Prawna” tracą ponad 10 proc. czytelników rocznie. Kiedy ich nakład spadnie poniżej 50-70 tys. sprzedanych egzemplarzy, co nastąpi najpóźniej do 2020 r., zostaną one zamknięte. Jeszcze przez jakiś czas ukazywać się będą tabloidy, ale i one niedługo potem zamkną swoje podwoje. [Internet, prasa i rząd dusz?]