Szukam testerów do politycznie niepoprawnej tekstowej gry strategicznej/RPG

Adeptus

Member
24
24
"Dominion of Darkness" to RPG/strategiczna gra tekstowa, w której gracz wciela się we Władcę Ciemności w stylu Saurona/Sorosa, mając za cel podbicie świata. Będzie realizował swoje plany podejmując różne decyzje. Będzie budował swoją armię i wysyłają ją do bitew, snuł intrygi i podstępy, tworzył tajne siatki szpiegowskie i sekciarskie kulty, werbował agentów i dowódców, korumpował przedstawicieli Wolnych Ludów i siał między nimi niezgodę, gromadził magiczne artefakty i przeprowadzał złowieszcze rytuały.

Tutaj można za darmo zagrać w najnowszą "stabilną" wersje: https://adeptus7.itch.io/dominion

Choć jak najbardziej grywalna, nie jest to wersja ostateczna. Wciąż rozwijam grę, dodaję nowe elementy fabuły i mechaniki. Pewnie będą ją rozwijać przez długie lata. W najbliższym czasie planuję publikację dużego update'u z nową zawartością. Ale oczywiście stwarza to ryzyko pojawienia się nowych bugów i problemów z balansem. Dlatego szukam osób chętnych do pomocy przy testowaniu nowej wersji gry. Jeśli ktoś jest zainteresowany, bardzo proszę o odezwanie się.

Być może użytkowników tego forum zainteresuje fakt, że gra z założenia ma być politycznie niepoprawna. Celowo wplotłem nieco krytyki lewactwa, np. poprzez ukazywanie sposób jego działania jako potencjalnych taktyk przy użyciu których nasz Mroczny Władca może wyniszczać Wolne Ludy (np. sprowokować socjalistyczną rewolucję lub rozruchy Bandits Lifes Matter) czy wzmianki na marginesie w stylu "tą krainą władali szaleni czarnoksiężnicy, którzy doprowadzili ją do upadku. Jeden z nich był tak oderwany od rzeczywistości, że nosił damskie suknie i kazał swoim poddanym tytułować się <<Pani>>".

PS. Spotkałem się z reakcjami "to na pewno scam, gra nie istnieje, chcesz wyciągnąć dane". Trochę mnie dziwią, bo gra jest opublikowana na itch.io... ale jeśli ktoś dalej nie wierzy w jej istnienie, to w celu rozwiania wątpliwości, linkuję recenzje:
- Indie Sampler (video):

View: https://www.youtube.com/watch?v=LM6f4UCEgWU


- Dad's Game Review (podcast): https://www.dadsgamereview.com/blog/

- [BOKC] BlancoKix (video):

View: https://www.youtube.com/watch?v=lgNpSKToOSg
 
OP
OP
A

Adeptus

Member
24
24
Dobra wiadomość - Dominion of Darkness w stosunku do Mrocznych Rządów jest o wiele, wiele bardziej rozbudowane, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. Mroczne Rządy były punktem wyjściowym, a Dominion of Darkness wykorzystuje ogólny pomysł i część treści, które były w niej zawarte.
Kilka przykładów:
- W MR siłę militarną gracza określał jeden czynnik - Siła Armii - i koniec. W DoD wojsko jest podzielone na kilka kategorii (np. orkowie, mroczne elfy, nieumarli itd.) i dobór odpowiednich oddziałów do danego zadania może wpływ na jego wynik. Ponadto doszły oddzielne liczniki Armaments, który określa jakość uzbrojenia naszej armii oraz Condition, który określa siłę awatara naszego mrocznego władcy, co może mieć znaczenie np., gdy zadecydujemy o jego osobistym udziale w bitwie.
- Aspekt militarny uległ rozbudowaniu również poprzez zwiększenie zakresu akcji, jakie może podejmowac gracz. W MR aktywność militarna (poza gromadzeniem wojska) niemal nie istniała do czasu końcowej fazy gry, kiedy wybuchała otwarta wojna, zaś sama wojna sprowadzała się głównie do porównania siły wojska gracza i najechanego kraju w celu określenia zwycięzcy bitwy. W DoD gracz moze dużo częściej organizować łupieżcze rajdy na terytorium wroga, czy też ekspedycje w celu zdobycia zasobów/mocy, zaś same finałowe konfrontacje zawierają dużo więcej zwrotów akcji i miejsc, w któych gracz może podjąć decyzje.
- Intrygi, jakie gracz może snuć w DoD uległy znacznemu poszerzeniu, jest więcej sytuacji, w których gracz może nadać kierunek, w jakim chce korumpować dany naród (np. czy chcesz popchnąć ludzi w kierunku agresywnych imperialistów czy pokornych słabeuszy, a może sekciarskich okultystów? Czy chcesz zamienić elfów w zdegenerowanych hedonistów, a może skupić się na pogłębianiu rozłamu między młodymi, a starymi elfami?) - takie decyzje mogą mieć często bardzo długofalowe skutki.
- W MR system magii sprowadzał się do jednej cechy okreslającej magiczną moc mrocznego władcy, której odpowiednia wysokość pozwalała na odpalenie kilku korzystnych zdarzeń. W DoD gracz na różne sposoby gromadzi zasoby magicznej energii, którą może wydatkować na różne cele, jak np. uzdrawianie swojego awatara czy tworzenie nieumarłych.
- W DoD doszedł lekko aspekt ekonomiczny - możemy zdobywać i wykorzystywać na różne sposoby bogactwa i niewolników.
- Pojawia się więcej postaci stanowiących nasz dwór, ich charakterystyka została pogłębiona, a ich wpływ na rozgrywkę zwiększony.
- O ile Mroczne Rządy składały się z samego tekstu, o tyle DoD jest wzbogacony o grafikę w formie ilustracji.

A teraz zła wiadomość - jak się można domyślić po samych nazwach, Mroczne Rządy miały wersję polską, a Dominion of Darkness nie (tylko angierlską).
 
Ostatnia edycja:
  • Like
Reactions: Alu
Do góry Bottom