Lobbing

OP
OP
D

Deleted member 427

Guest
Administracja publiczna jest najsilniejszym graczem w procesie stanowienia prawa. Administracja dba o swoje przywileje i wygodę. Co więcej, zarówno administracja, jak i politycy wykorzystują proces wdrażania prawa unijnego w Polsce do realizacji swoich interesów.

(...)

Lobbing jest mocno obecny na każdym etapie stanowienia prawa, od etapu merytorycznej dyskusji o problemach, przez formalną inicjatywę ustawodawczą, etap ministerialny – rządowy, sejmowy, senacki – aż po Kancelarię Prezydenta. Skuteczny lobbysta monitoruje ustawę przez cały czas, ponieważ na każdym etapie mogą się pojawić nieoczekiwane zmiany.

Ameryki to oni nie odkryli :) Raport został napisany "mainstreamowym" językiem, więc strasznie chujowo się go czyta, ale imo warto chociaż rzucić okiem. Ja na razie zaliczyłem 30 stron i nie wiem, czy mam ochotę dalej się przez to przeczołgiwać.
 

noother

Active Member
109
185
Polski "kapitalizm" - kto ma kasę kupuje ustawy.

Wprowadzenie dodatkowej opłaty ekologicznej na auta liczące powyżej 10 lat, podwyższenie stawek za polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat, zakaz ponownej rejestracji takiego auta w przypadku zmiany właściciela, dodatkowe obowiązkowe kontrole starszych aut - to tylko część pomysłów na wyprowadzenie z zapaści polskiego rynku samochodowego. Przygotowało je Stowarzyszenie Dealerów VW i Audi w Polsce i wpisało w pakiet ustaw, które zamierza złożyć w Sejmie.

Zmiany przysporzą korzyści nabywcom i użytkownikom samochodów, są istotne dla ochrony środowiska, poprawią kondycję stacji dilerskich, a co za tym idzie, pozwolą utrzymać, a nawet zwiększyć zatrudnienie w sektorze motoryzacyjnym oraz w poważny sposób zasilić budżet państwa - twierdzi Ryszard Hada, dyrektor stowarzyszenia.

Stowarzyszenie proponuje wprowadzenie podatku: "Bezpieczna Droga" dla firm ubezpieczeniowych. Towarzystwa Ubezpieczeniowe musiałyby podwyższyć cenę polisy OC dla aut w wieku powyżej 12 lat o 10 proc.

To nie wszystko: posiadaczy starszych samochodów uderzyć miałby również po kieszeni podatek ekologiczny. Jego wysokość uzależniona miałaby być od wieku auta. Propozycja zakłada, że posiadacz auta w wieku powyżej 12 lat zapłaciłby 100 zł.

Kolejne rozwiązanie proponuje wprowadzenie zakazu ponownej rejestracji auta powyżej 12 lat w przypadku zmiany właściciela, jeżeli było uprzednio zarejestrowane za granicą. W praktyce zablokuje to całkowicie możliwość sprowadzania starszych aut.

Jednocześnie dowolny podmiot sprowadzający pojazd(nowy lub używany) z zagranicy - od każdego wprowadzonego po raz pierwszy na terytorium Polski auta - musiałby uiścić opłatę 1500 zł brutto.

To nie wszystko: importerzy chcą też wzmocnić nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, wprowadzić obowiązek zawarcia na umowach sprzedaży aktualnego przebiegu pojazdu wg wskazań licznika, a także wprowadzić obowiązkowe badania poziomu emisji CO2.

Kontrowersyjne propozycje zawarto w projektach ustaw opracowanych przez Instytut Studiów Podatkowych. Przekazano je do ministerstw, klubów i komisji sejmowych.

http://www.polskatimes.pl/artykul/9...-stare-auto-moze-wydrenowac-kieszen,id,t.html
 
OP
OP
D

Deleted member 427

Guest
Stowarzyszenie proponuje wprowadzenie podatku: "Bezpieczna Droga"

Lewactwo wyprowadziło do polityki modę na nadawanie słodkich nazw haraczom i zamordystycznym ustawom. Zobacz, jakie nazwy noszą ustawy i regulacje ograniczające dostęp do broni palnej w USA.
 
OP
OP
D

Deleted member 427

Guest
Takie nazewnictwo (nacechowane emocjonalnie, budzące skojarzenia z bezpieczeństwem) ma również na celu szybkie rozwalenie argumentacji przeciwnika. "A co, nie chce pan bezpiecznych dróg?"

 
Do góry Bottom