Fikcja i wolność, postęp technologiczny

BlueFox12

New Member
7
19
A więc tak zastanawiałem się nad teoriami spiskowymi i chyba oglądałem też dokument BBC na temat Orwella na temat jego obawami związanymi z tym, że to co miało być satyrą oderwaną od rzeczywistości czyli ,,1984'' może stać się prawdą.

Zaciekawiło mnie tam pewien komentarz na temat tego, że ceną cywilizacji jaką posiadamy jest ewentualne coraz większe zniewolenie im ona będzie coraz bardziej zaawansowana technologicznie.

Właściwie to z tym zniewoleniem to moja teoria, ale zainteresowałem się tym(no i sci-fi to mój ulubiony gatunek może nie literacki, ale gdy sobie to wyobrażam :p)
Of kors na pierwszy plan wysuwa się powieść Nowy wspaniały świat i 1984 no i może nawet 451 stopni Fahrenheita, gdzie założenia były podobne dystopia, satyryczne spojrzenie etc..
Ale przechodząc do sedna czy uważacie że im cywilizacja będzie bardziej zaawansowana tym indywidualizm zaniknie ?
Może nie indywidualizm, ale coraz bardziej będziemy podawani coraz to większej inwigilacji ?
Już era internetu czy facebooka to pokazała....

No i ewentualne wizje autorów sci fi w której przewidują dla nas czarne scenariusze jak WH40K, choć w sumie cały galaktyka warhammera to jeden wielki kurwa czarny scenariusz....
 

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 700
Zaciekawiło mnie tam pewien komentarz na temat tego, że ceną cywilizacji jaką posiadamy jest ewentualne coraz większe zniewolenie im ona będzie coraz bardziej zaawansowana technologicznie.
Ja od lat zauważyłem takie postępujące zjawisko, że ludzie coraz mniej rozumieją technikę którą się posługują. Tylko tu nie chodzi o brak wiedzy, czy zbyt małą pojemność mózgu pozwalającą na jako takie zrozumienie techniki. Brak zrozumienia bierze się z tego, że lud za autorytety w sprawach techniki uznał "humanistycznych bęcwałów", lobbystów, marketingowców, gadżeciarzy i pospolitych oszustów. Więc jest jak jest. Są już tak odmóżdżeni, że można im wcisnąć niemal wszystko. Debile nie rozumieją, że nie ma nic za darmo. Im tak jest wygodnie. Stąd zniewolenie, które będzie narastać.

Ale przechodząc do sedna czy uważacie że im cywilizacja będzie bardziej zaawansowana tym indywidualizm zaniknie ?
Zniknięcie indywidualizmu oznacza wyginięcie gatunku Homo Sapiens.

Już era internetu czy facebooka to pokazała....
Facebookowcy i inni społecznościowcy skończą jak niewolnicy i huj im w dupę. To tyle w temacie.
 

Max J.

Well-Known Member
416
448
Ale przechodząc do sedna czy uważacie że im cywilizacja będzie bardziej zaawansowana tym indywidualizm zaniknie ?

Nie uważam tak. Dlaczego miałoby się tak stać?

Może nie indywidualizm, ale coraz bardziej będziemy podawani coraz to większej inwigilacji ?
Już era internetu czy facebooka to pokazała....

Pokazała, że ludzie dobrowolnie rezygnują ze swojej prywatności, ponieważ są próżni. Wielu nie trzeba do tego zmuszać.
Przewidywania Huxleya okazały się trafniejsze.



Zniknięcie indywidualizmu oznacza wyginięcie gatunku Homo Sapiens.


Bo...? Zapewne nie dowiemy się dlaczego krzysio tak uważa. Musimy mu uwierzyć. :-D
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 736
Nadchodzi rewolucja w grafice gier: NVIDIA potrafi stworzyć wirtualny świat na bazie filmu
04.12.2018 18:50 Oskar Ziomek
@o.zio
NVIDIA pracuje nad nowymi zastosowaniami dla sztucznej inteligencji. Jedno z nich powinno się spodobać w szczególności fanom gier i szeroko rozumianej wirtualnej rozrywki, którzy oczekują maksymalnego upodobnienia wirtualnych światów do rzeczywistości otaczającej człowieka. Jak wynika z najnowszych badań, sztuczna inteligencja może zostać wykorzystana do przerobienia rzeczywistego filmu w trójwymiarowy render, którego elementy można później dodatkowo edytować, a przez to także wykorzystywać jako wzorce do tworzenia zupełnie nowych scen.

O szczegółach można przeczytać w oficjalnej publikacji z badaniami, a efekt działania sprawdzić oglądając krótki film. Do badań wykorzystano nagranie z wideorejestratora zamontowanego w samochodzie, który poruszał się po centrum miasta. Materiał został udostępniony sztucznej inteligencji, z wykorzystaniem której udało się go przerobić na wyrenderowaną grafikę. Po procesie uczenia oprogramowanie jest zdolne wykorzystać wiedzę o przerobionych scenach, by w przyszłości tworzyć zupełnie nowe otoczenie, już bez filmu jako materiału źródłowego.

Stopklatka z rzeczywistego nagrania (po lewej) oraz wyrenderowanego materiału przez SI (po prawej), źródło: NVIDIA.
Jak tłumaczy Bryan Catanzaro, wiceprezes działu Applied Deep Learning w firmie NVIDIA, a jednocześnie jeden z autorów opisywanych badań, jest to pierwszy raz, kiedy tworzenie interaktywnej grafiki może przebiegać z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Wykorzystanie tej metody ma się przekładać przede wszystkim na dużo niższy koszt tworzenia nowych projektów graficznych, który wynika najpewniej z konieczności poświęcenia na całe przedsięwzięcie dużo mniejszej ilości czasu. Materiał jest również świetnym źródłem danych, które pozwolą stworzyć światy siłą rzeczy idealnie wręcz odwzorowujące rzeczywistość.

Jak zwracają uwagę badacze, osiągnięcie takiego efektu nie byłoby możliwe bez odpowiedniej mocy obliczeniowej, którą w tym przypadku zapewniają rdzenie Tensor. W trakcie uczenia, podczas badań wykorzystano układy graficzne NVIDIA Tesla V100 oraz DGX-1. Od strony oprogramowania zastosowanie miał tutaj framework PyTorch wykorzystujący bibliotekę cuDNN. Możliwości sztucznej inteligencji zdolnej do przekształcania filmów w rendery można podziwiać podczas EXPO NeurIPS 2018, czyli targach, które odbywają się właśnie przez kilka dni w Montrealu.

Wykorzystanie SI do przerobienia nagrania ulicy na wirtualną rzeczywistość, jak pokazano w materiale, to oczywiście tylko przykład. Inne zastosowania nietrudno sobie wyobrazić, szczególnie w tych obszarach, w których od początku największe znaczenie ma wierne oddanie realnego świata. Tutaj na myśl przychodzą przede wszystkim symulatory, w których twórcy starają się wiernie oddać każdy szczegół pojazdu czy otoczenia istotnego z punktu widzenia sensu gry.

Opisywane możliwości sztucznej inteligencji mogą pozostać nie bez znaczenia także dla gier i aplikacji związanych z erotyką. Oprogramowanie dotyczące takiej tematyki cieszy się dużą popularnością, czego dowodem mogą być seks-roboty wiernie reagujące na bodźce oraz deepfake, czyli działania, dzięki którym w filmie pornograficznym można zobaczyć dowolną twarz. Sztuczna inteligencja może się więc łatwo stać narzędziem, które w rękach twórców oprogramowania będzie wykorzystywane do tworzenia gier i aplikacji z każdej dziedziny.
 

FatBantha

sprzedawca niszowych etosów
Członek Załogi
8 902
25 736

Dosadna ilustracja biurokracji duszącej lub wstrzymującej postęp technologiczny. Nawet liby załapały się na występ (Ron Paul)...
 
  • Like
Reactions: Alu
Do góry Bottom