margines
wujek dobra rada
- 626
- 84
No i?
Właściciel ma chyba prawo zarządzać własnością? Jeżeli najemca nie ma pieniędzy na czynsz, to chyba powinien się spakować i przenieść tam, gdzie czynsze są niższe. A firma ochroniarska to takie akapowe PAO w naszych realiach.
Oczywiście, szkoda mi tego pobitego faceta. Przykro mi, że obie strony nie potrafiły się dogadać. Ale ten artykuł trochę mi przypomina historie o wypierdalanych zmelinsquatów anarchistów
A nie jest? Pomijając fakt, że mowa nie o najmie tylko dzierżawie, to w mojej edycji „prawa o najmie”, czyli w kodeksie cywilnym nie ma nic o maksymalnych poziomach czynszu i kaucji. Masz na myśli zapewne ustawę o ochronie praw lokatorów (…), czyli relikt epoki homo sovieticusa, który doprowadził, między innymi, do zrujnowania centrów miast poprzez wyrugowanie właścicieli z możliwości żądania czynszów odpowiadających kosztom utrzymania kamienic. Tylko ona dotyczy lokali mieszkalnych, a nie jakiś kebabiarni czy szmatexów w przejściu podziemnym.A czy zgodne z prawem o najmie jest podwyższenie czynszu o 400 % i żądanie 100 tys kaucji ?
Nie może być tak, że właściciel lokalu, żąda niemożliwego od nabywcy w imię kaprysu, czy maksymalnego wyzysku.
Ja na to patrze z innej strony. Z jakiegoś dziwnego powodu urząd miasta chce się pozbyć handlarzy z dworca centralnego. Tak samo było w przypadku dworca wsch. czy dworca głównego w Krakowie (częściowo). Według nowych decyzji mieli płacić 500-600 zł za metr wynajęcia lokalu czyli więcej niż w Złotych Tarasach obok - moim zdaniem to nierynkowa decyzja mająca cel żeby ich wywalić. nikt nowy też nie zgodzi się na takie warunki. A siłą wywalił ich dzierżawca przy pomocy prywatnej ochrony, żeby zwalić winę na złych, bandyckich prywaciarzy, a nie policję co spowodowałoby społeczne niezadowolenie albo nawet protesty.
Deutsche Bahn i spora liczba kolei w cywilizowanych krajach umie wychodzić na plus bez żadnego problemu.
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, niemiecka kolej Deutsche Bahn w swoich raportach rocznych może wykazywać się zyskiem tylko dlatego, że corocznie otrzymuje gigantyczną pomoc z budżetu państwa.
(...)
Jak dowiadujemy się z dziennika, według oficjalnych danych w 2010 roku Deutsche Bahn miała 1,8 mld zysku.
Zdaniem Bernharda Knierima, eksperta stowarzyszenia Bahn fuer Alle (Kolej dla Wszystkich) cytowanego przez DGP, byłby to znakomity wynik, gdyby nie był w rzeczywistości manipulacją. – Ponad 70 proc. zysku Deutsche Bahn generują spółki córki DB Regio (transport regionalny) i DB Netz (infrastruktura). Szkopuł tkwi w tym, że większość dochodów tych firm pochodzi ze środków państwowych – zaznaczył ekspert.
Łącznie z budżetu federalnego do kasy DB w 2010 roku wpłynęło 7,7 mld euro. Oznacza to, że bez pomocy państwa niemiecka kolej ma 6 mld euro straty.
Aby działać j a k o przewoźnik międzystanowy, firma samochodowa musi mieć certyfikat wydawany przez ICC, stwierdzający jej publiczną użyteczność i niezbędność. Po wydaniu w roku 1935 ustawy o transporcie samochodowym ICC zatwierdziła tylko około 27.000 z pierwszej fali 89.000 podań o wydanie takich certyfikatów. „Od tego czasu (...) komisja bardzo niechętnie wydaje nowe upoważnienia, przyczyniające się do wzrostu konkurencji. Co więcej fuzje i upadki istniejących samochodowych firm przewozowych zmniejszyły ich ogólną liczbę z 25.000 w roku 1939 do 14.648 w roku 1974. W tym samym czasie tonaż przewozów międzymiastowych, poddanych regulacji ICC, wzrósł dwudziestosiedmiokrotnie, z 25,5 milionów w roku 1938 do 698,1 milionów w roku 1972."5
Bo taka zależność występuje - kiedyś się orientowałem. Zazwyczaj cena najmu jest wyższa w galeriach niż dworcach przy nich.Dlaczego myślisz, że jakieś tam Złote Tarasy (to galeria handlowa, tak?) to lepsza lokalizacja niż zaszczane przejście podziemne na dworcu, a zatem powinna być droższa? O atrakcyjności lokalizacji do prowadzenia handlu decyduje wiele czynników, akurat dla kebabiarni czy tam czegoś będzie to przede wszystkim liczba przełażących obok osób, która na dworcu będzie niewątpliwie większa. (...)
Sama kolej to nie "komunistyczny geszeft"
tylko u nas mamy źle zarządzane PKP które diała tak a nie inaczej.
Deutsche Bahn i spora liczba kolei w cywilizowanych krajach umie wychodzić na plus bez żadnego problemu.