The Krasnals - Przeciwko lewackiej ekstremie

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
958
The Krasnals – grupa artystyczna złożona z anonimowych członków. Jej działania, oparte na prowokacji, mają zwykle silny kontekst środowiskowy i społeczno-polityczny, wywołując tym skrajne oceny. Ze względu na podobieństwo do dzieł Wilhelma Sasnala wiosną 2008 ich obraz Untitled (Group of Monkeys with White Bananas), podpisany Whielki Krasnal, został wyceniony przez dom aukcyjny Christie’s na 70 000 funtów. Gdy zauważono pomyłkę, wycena została unieważniona. W listopadzie 2009 grupa została nominowana do „Paszportów Polityki”. Nieodłącznym składnikiem działalności The Krasnals są aukcje charytatywne dla dzieci. Działalność rozpoczęli od krytyki komercjalizacji sztuki i zjawiska wyceny prac opartej głównie o towarzyskie koneksje twórców i krytyków. W późniejszych pracach ostro atakowali uzależnienie działalności artystycznej części środowisk od państwowych grantów.

Wywiad z The Krasnals - http://www.rzeczywspolne.pl/2012/01/prz ... ekstremie/

Ich strona - http://the-krasnals.blogspot.com/ - warto poczytać o tym jak ich usiłują uciszyć.
 
D

Deleted member 427

Guest
Ciekawy wywiad, dzięki za info, będę miał ich na radarze.

Paradoksalnie w obszarze sztuki, która głosi idee tolerancji, szerzą się dyskryminujące, pałające nienawiścią, krasnalofobiczne postawy. Doszło do dość absurdalnej sytuacji, gdzie coraz aktywniejsze ruchy konserwatywne stają się nadzieją dla polskiej kultury i dla Polski w ogóle. Nie odpowiada nam to, co proponuje lewacka ekstrema, która zdominowała całą przestrzeń publiczną. Abraham Lincoln powiedział kiedyś: „Można oszukiwać wielu ludzi jakiś czas, a niektórych ludzi cały czas, ale nie można oszukiwać cały czas Narodu”.

Powoływanie się na Wujaszka Abe trochę nie ten tego, zwłaszcza że on akurat cały Naród oszukał ;)
 

Alu

Well-Known Member
4 638
9 700
ble, narodowo-prawackie klimaty i przyrównywanie przeciwników IP do złodziei sprzętu RTV

KrasnalePoznan-64%2Ba%2Ba.jpg
 
OP
OP
Trigger Happy

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
958
Jak tu nie lubić The-Krasnals? :):):)

Riposta grupy The Krasnals na wypowiedź Sebastiana Cichockiego i Łukasza Ronduty na temat Nowej Sztuki Narodowej. Z wywiadu z kuratorami na Krytyce Politycznej:http://www.krytykapolityczna.pl/Ser...lczymyolepszepomnikipapieskie/menuid-305.html
Dlaczego nie zaprosiliście The Krasnals? Krytykują sztukę współczesną i są prawicowi.
S.C.: Nie. Oni bardzo chcieliby działać w polu sztuki współczesnej. Marzą o akceptacji i honorach, pozując na bezkompromisową bojówkę, która ma rozbroić system od środka. Ich metody działania są dla nas często nie do zaakceptowania. Z tego samego powodu nie pokazujemy na przykład rekonstrukcji wystawy antyaborcyjnej czy naklejek „zakaz pedałowania”. Obcięliśmy ekstremizmy.
Fałsz - ekstremizmy po stronie lewackiej mnożą się na potęgę - jednym z najlepszych przykładów była ekspozycja Yael Bartany z "Manifestem Ruchu Odrodzenia Żydowskiego w Polsce" kuratorowana przez - niejakiego Sebastiana Cichockiego na Biennale w Wenecji w 2011 roku. Nasz niby ekstremizm to pikuś w porównaniu do tego który zapodaje się w różnych działaniach artystycznych powiązanych z Krytyką Polityczną.
Druga sprawa - co to znaczy "my"? Kim jest Sebastian Cichocki (Cichodajny) aby uważać się za autorytet? Wśród obecnych elit sztuki charakterystyczna jest owa retoryka rodem z nomenklaturowych rządów PRL i głębokiej komuny. Wszyscy wiemy, choćby z niejednej komedii Barei jak wyglądają te autorytety. Jest sobie pan nikt, zero kompetencji, a za to z zapędami autorytarnymi.

Wyobraźmy sobie, że artyści motywowani przez emocje narodowo-patriotyczne mają dostęp do wszystkich instytucji sztuki.
Ł.R.: Że nauczyli się posługiwać językiem sztuki współczesnej.
S.C.: Że wystawiają na Biennale Sztuki w Wenecji albo na Documenta prace z jakimś bardzo silnym komunikatem, na przykład prorodzinnym albo antyaborcyjnym… A z taką sztuką narodową to nie wiadomo – może to jakaś prowokacja? Tylko w kogo wymierzona?
Ł.R.: Nie, to już byłoby szalone.
Kuratorzy którzy robią za wyżej opisane nomenklaturowe autorytety zachowują się zgodnie ze swoją rolą - czyli cynicznie, bezczelnie i nieodpowiedzialnie, pouczają i poniżają. Nie zapominajmy że są również na usługach wyżej postawionych od siebie urzędników, więc sprawują jednocześnie kontrolę nad odpowiednią linią polityczną dopuszczanej sztuki.
Ta wystawa wyraźnie pokazuje, że lewaccy celebryci sztuki wstydzą się Polski, gardzą własnym krajem, robią co mogą aby opluć wszystko co mogło by mieć jakikolwiek pozytywny narodowy przekaz. Jeszcze nie wiemy tylko czy to prawdziwa żałosna postawa, czy lizodupstwo przed zachodem w celu załatwiania własnych interesów. Są to 'autorytety', które ze zniewagą traktują całe robactwo sztuki które nie pasuje do ich wąskich i sztywnych klisz.
I na koniec - niech panowie pokażą swoje uprawnienia do wydawania opinii jak powinien wyglądać język sztuki współczesnej. Do ich wiadomości - o tym jak wygląda język sztuki współczesnej decyduje artysta i jego wybór środków a nie kurator lizodup.

OŚWIADCZENIE

1. My The Krasnals, jesteśmy patriotami. Nie wstydzimy się Polski. Jesteśmy z niej dumni.
2. Jest to kraj naszych rodziców, dziadków, tu się wychowaliśmy, tu żyjemy.
3. Polska jest jaka jest między innymi za sprawą takich idiotów jak systemowi kuratorzy sztuki współczesnej, którzy za wszelką cenę próbują ją ośmieszyć, poniżyć i zlewaczyć, obedrzeć społeczeństwo z resztek dumy i poczucia własnej wartości, okraść z czasu i energii na myślenie i analizowanie. Sprzedać gówno na talerzu wmawiając, że jest ono bukietem pięknych kwiatów. Bo takim społeczeństwem łatwiej manipulować. Bo przy takim społeczeństwie władza jest nieograniczona.
4. Kto robi z Polski kurwę którą wszyscy ruchają a do tego każą jej za to płacić? Takie środowiska jak Krytyka Polityczna.
5. Nasza krytyka ma radykalnie inny cel niż działania lewackich hipokrytów. Ma na celu uwypuklanie absurdów, przejaskrawianie i wyostrzanie głupoty. Chcemy zmotywować i zainspirować społeczeństwo do myślenia i tworzenia własnych poglądów. Ma na celu wzmocnić organizm a nie zmanipulować i doprowadzić do ruiny.
6. Kto uprawia patetyzm - ten kto ma wielkie jaja, dumę, honor i poczucie własnej wartości.
Dla słabeuszy atrybuty, których nie posiadają i tym samym nie rozumieją są 'kiczem'. Jeśli ktoś ma wielkie jaja, charakter silnej jednostki, jest zdolny do odczuwania dumy, honoru, zna swoją wartość nie obrzuca innych klątwą hasła kicz. W przeciwnym razie próbuje etykietowaniem desperacko się dowartościować.
7. Kochajmy Polskę, nie dajmy się manipulować. Dopiero wtedy inni będą nas szanować a nie jebać.
 
OP
OP
Trigger Happy

Trigger Happy

Mądry tato
Członek Załogi
2 946
958
6J8A1066+aaa3a+zbigniew+a.jpg


"Wystawa "Bitwa pod Grunwaldem / Statek Głupców" zaprojektowana przez The Krasnals jest jednoelementową instalacją wizualną, parodią wizji maszynowego, futurystycznego świata. Obraz w pawilonie Polonii koncentruje energię, wywołując nieomal cielesny rezonans w widzach. Instalacja ewokuje poczucie emocjonalnego niepokoju i napięcia, problematyzując kwestie akumulacji władzy i historii, klasyfikacji oraz porządkowania wiedzy, stawiając problem niedoboru i przesytu informacji, a także jak piszą kuratorzy: spowalniania historii, zawieszenia jej biegu. Jest to być może szansa na nowy początek". Dziękujemy jury za decyzję, uzasadnienie niewiarygodne, choć zupełnie nie pojmujemy sensu tekstu.

http://the-krasnals.blogspot.com/2013/02/the-krasnals-beda-reprezentowac-polske.html
 
D

decha_131

Guest
ble, narodowo-prawackie klimaty i przyrównywanie przeciwników IP do złodziei sprzętu RTV

Większość przeciwników własności intelektualności nie miałaby etycznego problemu z kradzieżą sprzętu RTV. Jak by nikt nie patrzył. Jak by nie było tabu (ach, przecież trzeba walczyć z tabu...).

Zresztą jak oni mają czelność być narodowo-prawaccy? W końcu My, zachodnie pokolenie '68 dawno zorganizowaliśmy popkulturowy holocaust na nich. Niech nie otwierają swoich ust, bo na tym polega nasza wolność.
 
Do góry Bottom