Metale szlachetne, ceny, bicie monety itp.

Lahon

New Member
4
0
Nie wiem w której części forum pytać więc pytam tu.

Proszę żeby ktoś polecił mi jakąś dobrą stronę z aktualnymi cenami metali szlachetnych: srebra, złota i platyny. Najlepiej polską bo interesuje mnie cena w złotówkach. Wiem że ceny tych metali podaje się w uncjach ale może gdzieś podają po prostu w gramach albo w kilogramach? I koniecznie oznakowanie próby.

To była pierwsza moja prósba. A druga jest taka że chcielibyśmy w kilka osób znajomych złożyć się i bić własną monetę której wartość nominalna byłaby zbliżona (w cenach średnich długookresowych) do wartości realnej kruszca. Nie znam się na prawie. Czy można bić własną monetę z indywidualnymi oznaczeniami i ją opatentować żeby była chroniona prawnie? Czy trzeba to zlecić jakiejś mennicy a samemu w domu nie można?

Chyba o takich sprawach tu rozmawiacie? Pozdro. Lahon

PS. Forum Libertarian » Gadulec » Hyde - Park - ten wpis "Gadulec" jest naprawdę głupi - tak jak mój nick. Nie możecie tego inaczej jakoś nazwać?

GAZDA

EL GAZDA
7 687
11 166
na tej stronie masz aktualny kurs w dowolnej walucie
http://www.xe.com/ucc/
1 to 1 uncja w lewym okienku na samym dole wybierasz se metal, w prawej zlotowki czy inna walute
nie snam zadnego serwisu na calym swiecie podajacego kurs w gramach, ale przeciez latwo se samemu obliczyc...
nie rozumiem o co ci chodzi z ta proba...

w polsce jedynie nbp moze bic pieniadz, wszystko inne to "zetony" i inne tam...
ale jak se chcesz w domu dla siebie robic to kto ci w tym przeszkodzi???

btw tez jestem zainteresowany wlasnymi monetami...

OP
OP
L

Lahon

New Member
4
0
Dobra strona. Dzięki

1 kilogram = 35,3 uncji.
1652 zł - 1kg srebra
114000 zł - 1kg złota
125500 zł - 1kg platyny

Oczywiście wartości zaokrąglone. Myślałem że Platyna jest o wiele droższa od złota a jak widać wcale nie tak bardzo.

Próba to ilość złota w złocie (albo srebra w srebrze).