Marihuana a wypadki drogowe

D

Deleted member 427

Guest
13 stanów, które zalegalizowały zioło do "celów leczniczych", może się pochwalić spadkiem liczby wypadków śmiertelnych na drogach o 9% (dane dotyczą okresu między 1990 a 2009).

http://blogs.wsj.com/economics/2012/03/ ... ads-safer/

Ciekawa konkluzję w tej sprawie przedstawił Robert Kurzban w swojej notce na blogu: "Co bardziej wpływa na redukcję liczby śmiertelnych wypadków: obowiązek zapinania pasów czy marihuana?"

“legalization is associated with a nearly 9 percent decrease in traffic fatalities, most likely to due to its impact on alcohol consumption.” And, to return to the point at the beginning of the post here, they cite a study (Carpenter & Stehr, 2008) that “found that mandatory seatbelt laws decrease traffic fatalities among 14- through 18-yearolds by approximately 8 percent”.

http://www.epjournal.net/blog/2011/12/o ... uana-laws/

Powiem tak: korelacja jest, ale poza tym mam duże wątpliwości. Kurzban zresztą podkreśla, że zarówno obowiązek zapinania pasów, jak i jaranie zioła nie muszą mieć przełożenia na redukcję liczby wypadków śmiertelnych. Przyczyn może być imo co najmniej kilkanaście. Kurzban:

"Of course there are many other questions raised by all these issues. For instance, what other side effects of the change in legal regime are there? After medical marijuana is legalized, does the consumption of Doritos go up? More seriously, what would the effect of decriminalization be? How many people are dying on America’s highways because marijuana use is seen as bad bad bad but alcohol use is, shmeh, fine?"
 
Do góry Bottom