Jak można było zapobiec kryzysowi finansowemu?

Tairew

New Member
10
0
Witam. Macie może, drodzy forumowicze, pomysł jak można było zapobiec współczesnemu kryzysowi, który rozpoczął się w Stanach oraz jak radzić sobie z tego typu sytuacjami nie naruszając przy tym zasad wolnego rynku? Czy w związku z tym co się działo w USA, są może potrzebne jakieś regulacje przy udzielaniu kredytów byle komu oraz handlowaniu instrumentami takimi jak CDO (i tym samym przenoszeniu ryzyka na inne podmioty) - nadzór nad tą strefą działalności banków, czy może ma to tylko swoje minusy? Pozdrawiam.
 
OP
OP
T

Tairew

New Member
10
0
Co rozumiesz pod pojęciem kryzysu i dlaczego uważasz, że to zło, któremu należy przeciwdziałać?

Nagłe i bolesne załamanie się koniunktury?
Rozwiń myśl, bo chętnie się dowiem w czym rzecz : P btw. Jestem laikiem trochę, więc sorki jeśli coś mieszam.
 

simek

Well-Known Member
1 367
2 119
Nagłe i bolesne załamanie się koniunktury?
Nagłe, gwałtowne podmuchy wiatru to dla ciebie też "kryzys pogodowy"? To naturalny stan rzeczy, że czasami popyt spadnie, spadnie zaufanie na rynku, ktoś straci pracę, ktoś zbankrutuje. We współczesnej, ogromnej gospodarce światowej nie da się zapobiec kryzysowi, bo działa zbyt wiele sprzecznych interesów. Często po lekturze nieekonomicznej prasy mam wrażenie, że ludziom się wmawia, że jak przyszedł kryzys, to w cudowny sposób każdy mieszkaniec Ziemi stracił kilka procent swojego majątku, co jest bzdurą, bo mnóstwo osób na kryzysie skorzystało, a jeszcze więcej tego zupełnie nie odczuło. Ja nie jestem żadną szychą, a na kryzysie skorzystałem - robotę miałem jaką miałem, a tylko sobie pokupowałem walut za bezcen, innych skutków, poza płaczem w mediach nie dostrzegam.
 

pawel-l

Ⓐ hultaj
1 912
7 920
jak można było zapobiec współczesnemu kryzysowi
Zlikwidować monopol banków centralnych.