D
Deleted member 427
Guest
Źródło: http://szachimat.bloog.pl/?pod=1&ticaid=6e128
Cwaniaczki z samego serca Naszej Mateczki Europy, czyli z Brukseli mają problem z przepychaniem pomysłu na handel CO2.
Po pierwsze, Polska zgłosiła veto do projektu Danii, który zakładał redukcje europejskich emisji CO2 o 80% w roku 2050.
Ale to jeszcze nic.
Dzień przed polskim vetem Chińczycy zagrozili retorsjami handlowymi w odpowiedzi na narzucany przez Brukselę projekt podatku dla linii lotniczych, korzystających z europejskiej przestrzeni powietrznej i europejskich lotnisk.
Ten podatek mocno dotykałby linie międzykontynentalne, a więc takie państwa jak Chiny, Indie, Rosja i USA.
Pierwszym krokiem Chin jest wstępne zamrożenie podpisanych już zamówień na 45 samolotów typu A380 i A330. W zamian za miliony euro podatku ewentualnie zapłaconego przez Chiny, wchodzi w grę utrata – na rzecz Boeinga – zamówień Airbusa na wiele miliardów euro.
Podatek "lotniczy" wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2012.
Cwaniaczki z samego serca Naszej Mateczki Europy, czyli z Brukseli mają problem z przepychaniem pomysłu na handel CO2.
Po pierwsze, Polska zgłosiła veto do projektu Danii, który zakładał redukcje europejskich emisji CO2 o 80% w roku 2050.
Ale to jeszcze nic.
Dzień przed polskim vetem Chińczycy zagrozili retorsjami handlowymi w odpowiedzi na narzucany przez Brukselę projekt podatku dla linii lotniczych, korzystających z europejskiej przestrzeni powietrznej i europejskich lotnisk.
Ten podatek mocno dotykałby linie międzykontynentalne, a więc takie państwa jak Chiny, Indie, Rosja i USA.
Pierwszym krokiem Chin jest wstępne zamrożenie podpisanych już zamówień na 45 samolotów typu A380 i A330. W zamian za miliony euro podatku ewentualnie zapłaconego przez Chiny, wchodzi w grę utrata – na rzecz Boeinga – zamówień Airbusa na wiele miliardów euro.
Podatek "lotniczy" wszedł w życie z dniem 1 stycznia 2012.