D
Deleted member 427
Guest
Tak było kiedyś (za komuny):
Tak jest dzisiaj (dziki kapitalizm po liberalnej transformacji):
Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030:
W roku 2030 poziom dochodów Polaków osiąga średni europejski pułap, a PKB na mieszkańca jest zbliżony do średniej UE.
(w 2030 r.) Energochłonny transport samochodowy wewnątrz miast jest skutecznie wypierany przez zintegrowane systemy transportu publicznego, bazujące w dużej mierze na kolejach aglomeracyjnych, obejmujących obszary metropolitalne, co przeciwdziała zanieczyszczeniu środowiska oraz niekontrolowanej suburbanizacji. Suburbanizacja jest ponadto ograniczana przez sprawny system planowania przestrzennego.
Wszystkie obszary miejskie i wiejskie, także te tracące miejsca pracy i zmniejszające liczbę mieszkańców, zapewniają dostęp do podstawowych dóbr
(infrastruktura telekomunikacyjna, transportowa, otoczenia biznesu) i podstawowych usług publicznych (edukacja, zdrowie, kultura).
Państwo prowadzi działania dążące do skupiania osadnictwa na obszarach rzadko zaludnionych i depopulacyjnych.
Zwiększono rolę odnawialnych źródeł energii (OZE), takich jak biomasa, energia geotermalna, wodna, słoneczna i wiatrowa. Udział OZE w finalnym zużyciu energii przekracza poziom 15% i dalej wzrasta. Zasadniczo wzrosła rola odnawialnych źródeł energii w produkcji energii elektrycznej – do około 19%. Blisko połowa (45%) tego typu energii jest wytwarzana przez energetykę wiatrową.
Funkcjonują dwie elektrownie jądrowe, a w budowie są dalsze (lokalizacja: Żarnowiec, Klempicz, Kopań, Nowe Miasto koło Płońska lub inne). W elektrowniach tych wytwarzane jest ponad 10% energii elektrycznej.
Zaprojektowano i wdrożono systemy wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami naturalnymi oraz plany zarządzania ryzykiem powodziowym
Wprowadzone zostaną także, na drodze ustawowej, minimalne standardy wyposażenia i zagospodarowania przestrzennego terenów zurbanizowanych, związane z ekstensywnością zabudowy i dostępem do infrastruktury technicznej, jak również standardy minimalnej dostępności do podstawowych usług społecznych z zachowaniem ochrony interesu publicznego. Zostaną wprowadzone regulacje prawne uniemożliwiające rozpraszanie zabudowy, zabudowę wzdłuż dróg krajowych i wojewódzkich, na terenach pozbawionych infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i na terenach ryzyka powodziowego.
KPZK postuluje budowę dodatkowych 750 km autostrad (wobec ok. 2000 km planowanych do roku 2020, z czego 1100 km ma powstać w latach 2010-2020), 800 km dróg ekspresowych (wobec 2800 km planowanych do roku 2020 i 5300 km do roku 2030) oraz ok. 500 km nowych linii kolei dużych prędkości (wobec planowanych – linii powyżej 160km/h - 660 km do roku 2020 i 960 km do roku 2030). Biorąc uwagę, że największy wysiłek inwestycyjny w zakresie dróg i kolei planowany jest do roku 2020 można przypuszczać, że dopiero później pojawią się możliwości finansowania ze środków publicznych innych elementów infrastruktury podstawowej: dużych projektów hydrotechnicznych, przedsięwzięć z zakresu transportu wodnego i ewentualnie lotniczego (centralne lotnisko).
Tak jest dzisiaj (dziki kapitalizm po liberalnej transformacji):
Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030:
W roku 2030 poziom dochodów Polaków osiąga średni europejski pułap, a PKB na mieszkańca jest zbliżony do średniej UE.
(w 2030 r.) Energochłonny transport samochodowy wewnątrz miast jest skutecznie wypierany przez zintegrowane systemy transportu publicznego, bazujące w dużej mierze na kolejach aglomeracyjnych, obejmujących obszary metropolitalne, co przeciwdziała zanieczyszczeniu środowiska oraz niekontrolowanej suburbanizacji. Suburbanizacja jest ponadto ograniczana przez sprawny system planowania przestrzennego.
Wszystkie obszary miejskie i wiejskie, także te tracące miejsca pracy i zmniejszające liczbę mieszkańców, zapewniają dostęp do podstawowych dóbr
(infrastruktura telekomunikacyjna, transportowa, otoczenia biznesu) i podstawowych usług publicznych (edukacja, zdrowie, kultura).
Państwo prowadzi działania dążące do skupiania osadnictwa na obszarach rzadko zaludnionych i depopulacyjnych.
Zwiększono rolę odnawialnych źródeł energii (OZE), takich jak biomasa, energia geotermalna, wodna, słoneczna i wiatrowa. Udział OZE w finalnym zużyciu energii przekracza poziom 15% i dalej wzrasta. Zasadniczo wzrosła rola odnawialnych źródeł energii w produkcji energii elektrycznej – do około 19%. Blisko połowa (45%) tego typu energii jest wytwarzana przez energetykę wiatrową.
Funkcjonują dwie elektrownie jądrowe, a w budowie są dalsze (lokalizacja: Żarnowiec, Klempicz, Kopań, Nowe Miasto koło Płońska lub inne). W elektrowniach tych wytwarzane jest ponad 10% energii elektrycznej.
Zaprojektowano i wdrożono systemy wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami naturalnymi oraz plany zarządzania ryzykiem powodziowym
Wprowadzone zostaną także, na drodze ustawowej, minimalne standardy wyposażenia i zagospodarowania przestrzennego terenów zurbanizowanych, związane z ekstensywnością zabudowy i dostępem do infrastruktury technicznej, jak również standardy minimalnej dostępności do podstawowych usług społecznych z zachowaniem ochrony interesu publicznego. Zostaną wprowadzone regulacje prawne uniemożliwiające rozpraszanie zabudowy, zabudowę wzdłuż dróg krajowych i wojewódzkich, na terenach pozbawionych infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i na terenach ryzyka powodziowego.
KPZK postuluje budowę dodatkowych 750 km autostrad (wobec ok. 2000 km planowanych do roku 2020, z czego 1100 km ma powstać w latach 2010-2020), 800 km dróg ekspresowych (wobec 2800 km planowanych do roku 2020 i 5300 km do roku 2030) oraz ok. 500 km nowych linii kolei dużych prędkości (wobec planowanych – linii powyżej 160km/h - 660 km do roku 2020 i 960 km do roku 2030). Biorąc uwagę, że największy wysiłek inwestycyjny w zakresie dróg i kolei planowany jest do roku 2020 można przypuszczać, że dopiero później pojawią się możliwości finansowania ze środków publicznych innych elementów infrastruktury podstawowej: dużych projektów hydrotechnicznych, przedsięwzięć z zakresu transportu wodnego i ewentualnie lotniczego (centralne lotnisko).