sierp
to ja :-)
- 577
- 305
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł przyjaznej dla użytkownika (kluczowa kwestia) aplikacji, która umożliwiałaby w łatwy sposób stosowanie szyfrowania end-to-end (przy pomocy np. PGP czy OTR) osobom korzystającym z dowolnych kont e-mail lub komunikatorów. Chodzi o to, by nie było to związane z konkretnym dostawcą usługi i serwerami, bo w takim przypadku zawsze można zmusić dostawcę do zaprzestania jej świadczenia.
Coś podobnego do istniejącego kiedyś plugina PGP do Outlooka - ale o wiele łatwiejsze w użytkowaniu i z szerszym zakresem (również komunikatory). Tak, żeby generowanie kluczy, ich wymiana i szyfrowanie było dla użytkownika procesem prawie niewidocznym.
Próbowałem zainteresować tym pomysłem firmę, w której pracowałem, zanim padła. Powstał prototyp pokazujący, że jest możliwe generowanie kluczy i przesyłanie szyfrowanych wiadomości przez GG.
Nie jestem programistą. Uważam jednak, że istnieje rynek na takie rozwiązanie i to na całym świecie. Zwłaszcza, jak rządy coraz bardziej próbują dobrać się do dupy dostawcom usług szyfrowanych:
http://www.computerworld.pl/news/40....prawnych.dotyczacych.szyfrowania.danych.html
Fundusze można by spróbować zebrać w drodze crowdfundingu.
Przy okazji można by tą aplikacją promować libertarianizm (wbudowane reklamy).
Czy jest tu jakiś zainteresowany spec od programowania?
Coś podobnego do istniejącego kiedyś plugina PGP do Outlooka - ale o wiele łatwiejsze w użytkowaniu i z szerszym zakresem (również komunikatory). Tak, żeby generowanie kluczy, ich wymiana i szyfrowanie było dla użytkownika procesem prawie niewidocznym.
Próbowałem zainteresować tym pomysłem firmę, w której pracowałem, zanim padła. Powstał prototyp pokazujący, że jest możliwe generowanie kluczy i przesyłanie szyfrowanych wiadomości przez GG.