Aplikacja do szyfrowania maili i wiadomości IM

sierp

to ja :-)
577
305
Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł przyjaznej dla użytkownika (kluczowa kwestia) aplikacji, która umożliwiałaby w łatwy sposób stosowanie szyfrowania end-to-end (przy pomocy np. PGP czy OTR) osobom korzystającym z dowolnych kont e-mail lub komunikatorów. Chodzi o to, by nie było to związane z konkretnym dostawcą usługi i serwerami, bo w takim przypadku zawsze można zmusić dostawcę do zaprzestania jej świadczenia.
Coś podobnego do istniejącego kiedyś plugina PGP do Outlooka - ale o wiele łatwiejsze w użytkowaniu i z szerszym zakresem (również komunikatory). Tak, żeby generowanie kluczy, ich wymiana i szyfrowanie było dla użytkownika procesem prawie niewidocznym.
Próbowałem zainteresować tym pomysłem firmę, w której pracowałem, zanim padła. Powstał prototyp pokazujący, że jest możliwe generowanie kluczy i przesyłanie szyfrowanych wiadomości przez GG.
Nie jestem programistą. Uważam jednak, że istnieje rynek na takie rozwiązanie i to na całym świecie. Zwłaszcza, jak rządy coraz bardziej próbują dobrać się do dupy dostawcom usług szyfrowanych:
http://www.computerworld.pl/news/40....prawnych.dotyczacych.szyfrowania.danych.html
Fundusze można by spróbować zebrać w drodze crowdfundingu.
Przy okazji można by tą aplikacją promować libertarianizm (wbudowane reklamy).
Czy jest tu jakiś zainteresowany spec od programowania?

kr2y510

konfederata targowicki
12 770
24 739
Tak, żeby generowanie kluczy, ich wymiana i szyfrowanie było dla użytkownika procesem prawie niewidocznym.
Jako odpowiednik poczty jest Bitmessage. Wystarczy zrobić polską lokalizację. Ma anonimowość i poufność korespondencji pomiędzy nadawcą i odbiorcą, listy dyskusyjne, chany i broadcasty. Listy dyskusyjne, chany i broadcasty zapewniają wysoką anonimowość jedynie odbiorcy, nadawca ma słabą anonimowość. Ale Bitmessage może używać sieci Tor, wtedy anonimowe nadawanie publiczne jest nie do wyjebania.