dataskin
Well-Known Member
- 2 059
- 6 146
killi: "Kocham wykop Gdzie się podziała wolno rynkowość wszystkich wykopków? Przecież artykuł tak naprawdę jest o czymś co powinno tutaj wszystkich cieszyć. Mamy sobie spółkę PLK, która jest włascicielem tras. Mamy też dwie KONKURENCYJNE i niezależne spólki PKP IC i PR. PKP IC chcą wziąć tory na krócej, mniej je obciążyć i jeszcze zapłacić więcej. Klient idealny i 10x lepszy niż PR, więc na zasadach rynkowych oddaje się mu lepszy czas.
Wreszcie nastała namiastka normalności na PKP, wreszcie zaczęły te spółki działać cokolwiek rynkowo, a tu dalej narzekania. Nie wspomnę już, że artykuł z GW, śmierdzący socjalem gorzej niż Kaczyński i Miller razem wzięci, a wykopki łykają co najmniej jakby to Wipler zmasakrował lewackie Pendolino."
http://www.wykop.pl/wpis/10484522/rzecz-o-wolnorynkowych-wypoku-http-www-wykop-pl-li/
dalej:
"Misiu, IC - spólka akcyjna, PLK - spólka akcyjna, PR - spółka z.o.o.
PR należy do samorządów, w PLK i IC udziałowcem jest skarb państw i rozumiem to Twoim zdaniem powoduje, że społka nie powinna działać na zasadach rynkowych? Pogratulować wiedzy i podejścia do gospodarki "
więc wstępne zaoranie polega na przywołaniu faktów:
"Intercity - 99.99% akcji należy do PKP S.A, która z kolei w 100% należy do skarbu państwa
PLK - spółka zależna od PKP S.A
"Właścicielem pakietu większościowego spółki (64,02 %) jest bezpośrednio Skarb Państwa, natomiast pozostałe 35,98 % jest własnością spółki PKP"
Spółka PKP S.A sama również w 100% należy do.. skarbu państwa..
Przewozy Regionalne - "22 grudnia 2008 wszystkie udziały należące dotąd do PKP S.A. zostały przeniesione na Skarb Państwa i mocą ustawy, w tym samym dniu, na rzecz samorządów województw
Czytam właśnie, z ciekawości raport roczny grupy PKP z ubiegłego roku. I tak przykładowo, to 68% połączeń TLK było subsydiowanych.
Tzw. "dotacja przedmiotowa" - 177 mln zł, dofinansowanie pociągów międzynarodowych - 356.3 mln zł, dofinansowanie pociągów międzywojewódzkich - 50 mln zł.
W infastrukturę pieniądze obecnie pompuje UE (7.6 mld tylko w tym roku). Prawdziwy wolny rynek."
w odpowiedzi - Anon się obruszył:
"Widzę, że wiedza z wikipedii (a przynajmniej cytat ,a to dobrze nie wróży), czyli merytorycznie nie pogadamy. Poza tym wątpliwości zgłaszacie do wolnorynkowości, a to wyznacza forma działalności bardziej niż struktura właścicielska. Ale ja się pewnie nie znam, kasa na MBA wyrzucona w błoto :/
Człowiek raz się zapomni, że na wykopie nie ma co zaczynasz dyskutować, bo tu sami "eksperci" i "oświeceni" i "świadomi" i tylko uświadomi sobie jaki sam głupi jest "
@Ciek naprawdę nie wiem, gdzie to wrzucić
Wreszcie nastała namiastka normalności na PKP, wreszcie zaczęły te spółki działać cokolwiek rynkowo, a tu dalej narzekania. Nie wspomnę już, że artykuł z GW, śmierdzący socjalem gorzej niż Kaczyński i Miller razem wzięci, a wykopki łykają co najmniej jakby to Wipler zmasakrował lewackie Pendolino."
http://www.wykop.pl/wpis/10484522/rzecz-o-wolnorynkowych-wypoku-http-www-wykop-pl-li/
dalej:
"Misiu, IC - spólka akcyjna, PLK - spólka akcyjna, PR - spółka z.o.o.
PR należy do samorządów, w PLK i IC udziałowcem jest skarb państw i rozumiem to Twoim zdaniem powoduje, że społka nie powinna działać na zasadach rynkowych? Pogratulować wiedzy i podejścia do gospodarki "
więc wstępne zaoranie polega na przywołaniu faktów:
"Intercity - 99.99% akcji należy do PKP S.A, która z kolei w 100% należy do skarbu państwa
PLK - spółka zależna od PKP S.A
"Właścicielem pakietu większościowego spółki (64,02 %) jest bezpośrednio Skarb Państwa, natomiast pozostałe 35,98 % jest własnością spółki PKP"
Spółka PKP S.A sama również w 100% należy do.. skarbu państwa..
Przewozy Regionalne - "22 grudnia 2008 wszystkie udziały należące dotąd do PKP S.A. zostały przeniesione na Skarb Państwa i mocą ustawy, w tym samym dniu, na rzecz samorządów województw
Czytam właśnie, z ciekawości raport roczny grupy PKP z ubiegłego roku. I tak przykładowo, to 68% połączeń TLK było subsydiowanych.
Tzw. "dotacja przedmiotowa" - 177 mln zł, dofinansowanie pociągów międzynarodowych - 356.3 mln zł, dofinansowanie pociągów międzywojewódzkich - 50 mln zł.
W infastrukturę pieniądze obecnie pompuje UE (7.6 mld tylko w tym roku). Prawdziwy wolny rynek."
w odpowiedzi - Anon się obruszył:
"Widzę, że wiedza z wikipedii (a przynajmniej cytat ,a to dobrze nie wróży), czyli merytorycznie nie pogadamy. Poza tym wątpliwości zgłaszacie do wolnorynkowości, a to wyznacza forma działalności bardziej niż struktura właścicielska. Ale ja się pewnie nie znam, kasa na MBA wyrzucona w błoto :/
Człowiek raz się zapomni, że na wykopie nie ma co zaczynasz dyskutować, bo tu sami "eksperci" i "oświeceni" i "świadomi" i tylko uświadomi sobie jaki sam głupi jest "
@Ciek naprawdę nie wiem, gdzie to wrzucić